15درصد دانشآموزان در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند
بهنام نیکنژاد امروز، ۵ دیماه در همایش روسای شورای هماهنگی موسسین مدارس غیردولتی سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز اظهار کرد: در سطح کشور ۱۹ هزار و ۷۵۱ مدرسه غیردولتی داریم که این آمار ۱۶.۲۴ درصد کل مدارس کشور را تشکیل...
بهنام نیکنژاد امروز، ۵ دیماه در همایش روسای شورای هماهنگی موسسین مدارس غیردولتی سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز اظهار کرد: در سطح کشور ۱۹ هزار و ۷۵۱ مدرسه غیردولتی داریم که این آمار ۱۶.۲۴ درصد کل مدارس کشور را تشکیل میدهد.
به گزارش ایسنا، وی از فعالیت ۴۹۱ هنرستان فنی حرفهای غیردولتی در سطح کشور خبر داد و افزود: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دانشآموز در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند که معادل ۱۴.۹۳ درصد جمعیت دانشآموزی کشور را تشکیل میدهند.
نیکنژاد تصریح کرد: عدم تناسب ساختار با ماموریتها، وجود دو قطبیها، دوگانگیهای گفتمانی، اجرایی نشدن قوانین موسسین و ...، از جمله موانع و چالشهای مدارس غیردولتی است.
وی ادامه داد: تدوین و اصلاح مقررات و همچنین واگذاری مدارس بزرگسالان به مدارس مجازی از جمله سیاستهای حوزه مدارس غیردولتی است.
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: سطح آموزشی و پرورشی، دوره تحصیلی، نرخ تورم رسمی، شرایط منطقهای، فضای فیزیکی و تجهیزات، فعالیتهای فوق برنامه و برنامه سال تحصیلی، از جمله موارد موثر بر اصلاح الگوی شهریه بر اساس ماده ۱۵ قانون مدارس غیر دولتی است.
وی ادامه داد: بررسی صلاحیت گزینشی معلمان، توانمندسازی معلمان، پیگیری دستمزد، بیمه، مزایا، حقوق و سنجش صلاحیتهای عمومی و ...، از هدفگذاریهای مدیریت راهبردی سرمایه انسانی در حوزه مدارس غیردولتی است.
نیکنژاد تصریح کرد: برگزاری جشنواره آفرین و یا ابتکارات مدارس غیردولتی و نخستین رویداد ملی زبانهای خارجی از مهمترین اقدامات در ۳ سال اخیر در حوزه مدارس غیردولتی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست اظهار کرد: مدارس غیردولتی نه یک مجموعه محصور، بلکه تجلی خلق یک باور و تبلور تجسم یک اراده است.
فرشید قاسمی افزود: ایجاد یک باور مثبت و آیندهساز مبنی بر این که میتوانیم موثر باشیم و عقبماندگیها را جبران کنیم میتواند به تحقق اهداف ما بسیار کمک کند.