نسل بعدی میتسوبیشی لنسر چه شکلی خواهد بود؟
با برگشت نامهای قدیمی ژاپنی به عصر خودروهای برقی، شاید زمان بازگشت لنسر هم فرا رسیده است. با ورود محصولات برقی به بازار، عصری تازه شروع شده است که هیچ خودروسازی جلودار آن نیست و به همیندلیل همه در تلاشاند تا با آن همراه شده و خود را...
با برگشت نامهای قدیمی ژاپنی به عصر خودروهای برقی، شاید زمان بازگشت لنسر هم فرا رسیده است.
با ورود محصولات برقی به بازار، عصری تازه شروع شده است که هیچ خودروسازی جلودار آن نیست و به همیندلیل همه در تلاشاند تا با آن همراه شده و خود را وفق دهند. برندهای ژاپنی هم از این قاعده مستثنا نیستند؛ هوندا پس از سالها از نسل جدید پرلود رونمایی کرده است. نیسان برنامه دارد تا سیلویا را پس از چند سال غیبت به بازار بازگرداند. اما در این میان، جای خالی یک برند بسیار احساس میشود: میتسوبیشی.
از آنجایی که تقریبا هیچ خبر هیجانانگیزی از سوی برند میتسوبیشی منتشر نمیشود، یکی از طراحان دیجیتالی تصمیم گرفته تا یک رندر غیررسمی اما زیبا را براساس نسل آخر سدان لنسر طراحی کند و به نمایش بگذارد؛ او طرح خود را نسل بعدی لنسر اوولوشن مدل XI میداند.
طراح این مدل دیجیتالی کار خود را با نمای جلو شروع کرده؛ جایی که شاهد استفاده از همان ذوزنقه سیاه بهعنوان جلوپنجره و ورودی هوای جلو هستیم و بالای آن هم، کاپوت مجهز به دو خروجی هوا قرار دارد. درحالیکه بخشهای یادشده در لنسر X هم حضور دارند، فرمپردازی سپر تغییر کرده و اینبار برای هماهنگی بیشتر با طاق چرخهای برجسته و حجیم، طراحی مدرن و اسپرتتری به خود گرفته است. در میان جلوپنجره و سپر، مهشکنهای جلو قرار گرفتهاند.
نمای جانبی میزبان گلگیر اسپرت همسطح بال اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب است. رینگهای اسپرت این لنسر بهاصطلاح XI بیشتر به رینگهای غیراستاندارد و تامینشده توسط تیونرها شباهت دارد. البته از آنجا که میتسوبیشی برنامهای برای تولید این طرح ندارد، چرا طراح به سراغ رینگهای دلخواهش نرود!
پروفایل جانبی بههمراه طاق برجسته و زیبای عقب به بخش عقب خودرو، چراغهای بهروزرسانیشده، صندوق بازطراحی شده و سپر کاملا جدید میرسد. طراح در این بخش و برای اسپرتتر کردن خودروی دلخواهش، از یک بال آیرودینامیکی بزرگ استفاده کرده که مانند سقف، دیفیوزر و اسپلیتر جلو از جنس فیبرکربن ساخته شده است و بههمراه اگزوزهای گرد و بزرگ زیر سپر، این لنسر XI دیجیتالی را خاص جلوه میدهند.
هرچند که این طرح زیبا ممکن است از دید بسیاری از ما چشمگیر، زیبا و دلپسند به شمار برود اما یک حقیقت درباره آن وجود دارد: میتسوبیشی هیچگاه چنین محصولی را نخواهد ساخت! البته شاید یک روز شاهد عرضه نسل یازدهم لنسر باشیم اما هرطور که باشد، اینگونه نخواهد بود. میپرسید چرا؟ به این دلیل که زبان طراحی میتوسوبیشی سالها است که تغییر کرده و خودروهای کنونی این شرکت برخلاف طرح دیجیتالی شرحداده شده در این مطلب، از المانهای بصری متفاوتی برای ابراز هویت استفاده میکنند؛ هر چند که برخی بخشها از مدلهایی قدیمی بهعاریه گرفته میشود. نظر شما درباره این لنسر دیجیتالی چیست؟ آیا میتسوبیشی که به اتحادیه هواند-نیسان پیوسته، میتواند با کمک دو خودروساز بزرگتر به تولید خودروهای اسپرت بیشتری بپردازد یا توسط آن دو سرکوب خواهد شد؟