به گزارش روابط عمومی ادارهکل کانون استان کرمان، این نشست که در روز یکشنبه نهم دی ماه با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سالار گنجی و طهمورثی سرگروههای ادبیات آموزش و پرورش برگزار شد.
بنا بر این خبر؛ ابتدا اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به ظرفیت های کانون در شناخت و پرورش استعدادهای اعضا اشاره کرد.
در ادامه وی افزود: یکی از ماموریت های اساسی کانون پرورش فکری استعدادیابی در حوزه ادبیات است و در این راستا باشگاه های قاف در سطح ملی و باشگاه سیمرغ در سطح استان هاست.
خدادادی گفت: در آموزش و پرورش رسمی امکان توجه مستمر و مداوم به استعدادهای ویژه و علاقمندان به ادبیات به ویژه شعر و داستان کمرنگ است و معلمان ادبیات میتوانند نقش اساسی در سوق دادن دانش آموزان مستعد به سمت کانون پرورش فکری ایفا کنند.
مدیرکل کانون کرمان کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به گلاب گیری تشبیه کرد و گفت: در کانون گل های زیبا را دستچین و پرورش می دهند و میشود با معرفی و پیگیری و سوق بچه ها به سمت کانون در تشویق نسل آینده ساز کشور یاری کرد.
در ادامه این نشست سر گروه های معلمان ادبیات استان، سالار گنجی و طهمورثی به فعالیت های فرهنگی مثل حافظ خوانی، مسابقات کتابخوانی، طرح جابر که در آموزش و پرورش در حال اجرا هستند اشاره داشتند و گفتند: ما می توانیم استعدادها را به کانون معرفی کنیم و تعامل خوبی با هم داشته باشیم
همچنین طیبه شجاعی کارشناس ادبی کانون بعد از معرفی فعالیت های اجرایی در خصوص این بخش، پیشنهاد اجرای یک فراخوان انشاءنویسی مشترک با دانش آموزان مدارس را مطرح کرد تا نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان جهت استعدادیابی و پرورش توان ادبی شان شناسایی شوند.
به گزارش روابط عمومی ادارهکل کانون استان کرمان، این نشست که در روز یکشنبه نهم دی ماه با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سالار گنجی و طهمورثی سرگروههای ادبیات آموزش و پرورش برگزار شد.
بنا بر این خبر؛ ابتدا اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به ظرفیت های کانون در شناخت و پرورش استعدادهای اعضا اشاره کرد.
در ادامه وی افزود: یکی از ماموریت های اساسی کانون پرورش فکری استعدادیابی در حوزه ادبیات است و در این راستا باشگاه های قاف در سطح ملی و باشگاه سیمرغ در سطح استان هاست.
خدادادی گفت: در آموزش و پرورش رسمی امکان توجه مستمر و مداوم به استعدادهای ویژه و علاقمندان به ادبیات به ویژه شعر و داستان کمرنگ است و معلمان ادبیات میتوانند نقش اساسی در سوق دادن دانش آموزان مستعد به سمت کانون پرورش فکری ایفا کنند.
مدیرکل کانون کرمان کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به گلاب گیری تشبیه کرد و گفت: در کانون گل های زیبا را دستچین و پرورش می دهند و میشود با معرفی و پیگیری و سوق بچه ها به سمت کانون در تشویق نسل آینده ساز کشور یاری کرد.
در ادامه این نشست سر گروه های معلمان ادبیات استان، سالار گنجی و طهمورثی به فعالیت های فرهنگی مثل حافظ خوانی، مسابقات کتابخوانی، طرح جابر که در آموزش و پرورش در حال اجرا هستند اشاره داشتند و گفتند: ما می توانیم استعدادها را به کانون معرفی کنیم و تعامل خوبی با هم داشته باشیم
همچنین طیبه شجاعی کارشناس ادبی کانون بعد از معرفی فعالیت های اجرایی در خصوص این بخش، پیشنهاد اجرای یک فراخوان انشاءنویسی مشترک با دانش آموزان مدارس را مطرح کرد تا نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان جهت استعدادیابی و پرورش توان ادبی شان شناسایی شوند.