درگ جذاب پورشه تایکان توربو GT با فراری SF90 و یاماها R1M

منبع خبر / خودرو / 2 روز پیش

درگ جذاب پورشه تایکان توربو GT با فراری SF90 و یاماها R1M

پورشه تایکان توربو GT با حداکثر ۱۰۳۴ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ در برابر فراری SF90 و سوپربایک یاماها چه عملکردی خواهد داشت؟ تا چند سال پیش، سوپربایک‌ها سریع‌ترین وسایل نقلیهٔ جاده‌ای روی کره زمین محسوب می‌شدند ولی درحالی‌که طی یک دههٔ...

پورشه تایکان توربو GT با حداکثر ۱۰۳۴ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ در برابر فراری SF90 و سوپربایک یاماها چه عملکردی خواهد داشت؟

تا چند سال پیش، سوپربایک‌ها سریع‌ترین وسایل نقلیهٔ جاده‌ای روی کره زمین محسوب می‌شدند ولی درحالی‌که طی یک دههٔ گذشته قدرت اکثر موتورسیکلت‌های پرچم‌دار همچنان روی حدود ۲۰۰ اسب بخار باقی‌مانده است، جنگ اسب بخار بین خودروسازان کماکان ادامه دارد. در ابتدا، هایپرکارهای هیبریدی مثل مک‌لارن P1 و فراری لافراری با کمک گرفتن از نیروی الکتریسیته، قدرت‌های غیرمعمولی را ارائه کردند و امروز در دورانی زندگی می‌کنیم که سوپرسدان‌های الکتریکی سریع‌ترین خودروهای روی این سیاره هستند.

برای نشان دادن این موضوع، کارواو اخیراً پورشه تایکان توربو GT جدید را در برابر فراری SF90 استراداله و یاماها R1M قرار داده است. SF90 به‌عنوان سوپرکار بالا ردهٔ فراری، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تولید و به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. بااین‌حال، تایکان با دو موتور الکتریکی که در حالت لانچ کنترل مجموعاً ۱۰۳۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، حتی از این هم قوی‌تر است و نشان می‌دهد که سوپرسدان‌های الکتریکی امروزی چقدر قدرتمند شده‌اند.

یاماها R1M از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر خطی استفاده می‌کند که تنها ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور دارد ولی با وزن ۲۰۲ کیلوگرم، بسیار از رقبای چهارچرخ خود سبک‌تر است و بهترین نسبت قدرت به وزن را دارد. از سوی دیگر، تایکان با وزن ۲۳۶۵ کیلوگرم، با اختلاف زیادی سنگین‌ترین عضو گروه است.

در مسابقهٔ اول، هر سه وسیلهٔ نقلیه شروع خوبی داشتند ولی فراری جلو افتاد. بااین‌حال، پورشه خیلی زود فاصله را کمتر کرد و با رقیب ایتالیایی شانه‌به‌شانه شد. یاماها نیز که عقب مانده بود، رفته‌رفته خود را به رقبای چهارچرخ رساند ولی بااین‌وجود، هنگام عبور از خط پایان همچنان کمی عقب بود. SF90 در مسابقهٔ دوم کمی زودتر حرکت را شروع کرد اما در ادامه تایکان از سوپرکار هیبریدی پیشی گرفت و پیروزی را از آن خود کرد. در مسابقهٔ سوم، پورشه و یاماها جلو افتادند زیرا رانندهٔ فراری تمام سیستم‌های کمکی را خاموش کرد و هرزگردی در ابتدای حرکت باعث عقب ماندن آن شد. پس‌ازاین، مسابقات رولینگ از سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت انجام شد و حالا موتورسیکلت توانست به‌راحتی خودروها را مغلوب کند و تایکان نیز در پس فراری قرار گرفت.

مقایسه مشخصات فنی

پورشه تایکان توربو GT فراری SF90 یاماها R1M
قوای محرکه دو موتوره ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید ۱ لیتری I4
قدرت ۱۰۳۴ اسب بخار ۱۰۰۰ اسب بخار ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۴۰ نیوتن متر ۱۱۳ نیوتن متر
گیربکس دو سرعته ۸ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی
وزن ۲۳۶۵ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم ۲۰۲ کیلوگرم
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ عقب
قیمت ۱۸۶,۳۰۰ پوند ۳۷۶,۰۴۸ پوند ۲۴,۶۶۶ پوند


ضرورت سرمایه گذاری در تولید صادرات محور