این دردانه میتسوبیشی با پیشرانه قدرتمند و عملکرد بالا میتواند بهمصاف هر خودرو اسپرتی برود. در این مطلب لنسر اوولوشن نسل دهم را معرفی میکنیم.
طراحی زیبا و اسپرت
لنسر اوولوشن همواره نماد هیجان، عملکرد بالا و سرعت بوده است. نسل دهم لنسر اوولوشن یکی از زیباترین و جذابترین نسلهای این خودرو است. طراحی نوین و مبتکرانه میتسوبیشی در کنار مهندسی نوین این خودروساز ژاپنی در این سدان خلاصه شده است. این سدان کامپکت شما را چنان به اوج هیجان میرساند که گویی پشت فرمان یک سوپراسپرت نشستهاید. خط شخصیتی برجسته افقی روی بدنه، ورودی هوا روی گلگیر جلو و رینگهای 18 اینچی آلیاژی، شخصیت اسپرت و خاصی را برای این خودرو بهوجود آورده اند.
چراغهای مستطیلشکل در نمای جلو در کنار جلوپنجره چهارضلعی میتسوبیشی، خطوط روی کاپوت و ورودیهای هوا روی آن، چهره تهاجمی برای اوولوشن نسل دهم بهارمغان آورده است. در نمای عقب نیز چراغهای کرویشکل در یک مستطیل بزرگ زاویهدار قرار دارند. همچنین طراحی اسپویلر بزرگ و اگزوزهای کرویشکل در طرفین سپر، چاشنی اسپرت این خودرو را دوچندان میکنند.
سایر ویژگیها
سیستم ترمز برمبو، رینگهای 18 اینچی BBS و پکیج فیبرکربنی نیز از دیگر ویژگیهای لنسر اوولوشن نسل دهم است. باتوجه به اینکه لنسر اوولوشن نسل دهم بیش از پنج سال است دیگر بهبازار عرضه نمیشود، اما ارزش این خودرو اسپرت نسبتا بالاست. لنسر اوولوشن 2016 با قیمت 53 هزار و 700 دلار همچنان جزو گزینههای اسپرت محبوب محسوب میشود.
فضای داخلی اسپرت
لنسر اوولوشن نسل دهم با دو گیربکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته اسپرتترونیک دوکلاچه بهبازار عرضه شده است. در هر دو نسخه شاهد داشبوردی ساده و مینیمال با طراحی اِلِمانهای اسپرت مانند صندلیها و غربیلکفرمان اسپرت هستیم. نمایشگر 5 اینچی لمسی کنسول میانی، سیستم تهویهمطبوع الکتریکی، صندلیهای برقی و کروزکنترل از دیگر آپشنهای این سدان جسور ژاپنی هستند. در نسخه دستی، دستهدنده اسپرت بهرنگ مشکی و قرمز و در نسخه اتوماتیک دستهدنده با روکش کروم و پدالهای شیفتر آلومینیومی در پشت فرمان، رانندگی با لنسر اوولوشن نسل دهم را هیجانانگیز جلوه میدهند.
قلب تپنده قدرتمند
لنسر اوولوشن در چند نسخه بهبازار عرضه شده که تمام مدلها به پیشرانه 4 سیلندر خطی 1998 سیسی توربوشارژ مجهز هستند. این موتور (موسوم به 4B11T) که از سال 2007 تا 2016 روی لنسر نصب شده، در سال 2015 جزو پیشرانههای 4 سیلندر برتر جهان قرار گرفت. این موتور یکی از منعطفترین پیشرانههای احتراقداخلی است که توسط مهندسان ژاپنی طراحی و تولید شده است. این پیشرانه طیف گستردهای از قدرت (از 270 تا 403 اسببخار) و طیف گستردهای از گشتاور (از 350 تا 422 نیوتونمتر) را بهارمغان میآورد.
این پیشرانه در نسخههای ریس حداکثر تا 622 اسببخار قدرت و 838 نیوتونمتر گشتاور تولید میکند. نسخه فاینال ادیشن این خودرو برای بازار ایالاتمتحده و کانادا (که درمجموع 1600 دستگاه تولید شده) از قدرت 300 اسببخاری و گشتاور 422 نیوتونمتری برخوردارند. همچنین گیربکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته دوکلاچه اسپرتترونیک با سامانه چهارچرخمحرک نیز برای این سدان در نظر گرفته شده است.