به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، نشست کشوری مدیران مدارس کانونیاران، در راستای تبیین طرح کانونیاران و همافزایی با مدارس آنها، از سوی کانون کرمانشاه دبیرخانه کشوری کانونیاران، روز سهشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳ به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
محمد خیاط زنجان مدیرکل کانون استان کرمانشاه و دبیر کانونیاران کشور، ضمن خیر مقدم به حاضرین در نشست مدیران مدارس کانونیاران سراسر کشور و تشکر از همراهی همکاران مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیران کل و مدیران آموزش و پرورش که با کانون همراهی داشتند، بیان داشت: اگر همراهی شما عزیزان نبود ما امروز شاهد اتفاقات مهمی در حوزه ارتباط بین کانون و مدرسه نبودیم، همچنین همراهی همکاران عزیز ما در مجموعه بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که این روزها زحمت زیادی برای منعقد شدن و برگزاری این نشست کشیدند تا ما امروز بتوانیم تقدیر و تجلیل از مدیران مدارس هدف طرح کانونیاران داشته باشیم و تشکر بسیار ویژه از اصل و اساس این نشست و آنهایی که هدف ما بودند و این نشست سراسری در راستای تقدیر از این عزیزان طراحی شد، مدیران محترم مدارسی که با دل و جان و تمام وجود، مثل همیشه مجموعه کانون را همراهی کردند تا یک اتفاق مهم دیگر در حوزه نوجوانان رقم بخورد. اگر این همراهی و درک صحیح توسط مدیران مدارس از طرح کانونیاری نبود ما امروز شاهد اتفاق بزرگ در سطح کشور نبودیم.
وی با اشاره به اینکه به ابتکار کانون استان کرمانشاه دهه اول ماه رجب بهعنوان "دهه کودک، ایمان و تربیت دینی" نامگذاری شده، افزود: در این ایام مناسبتهای بسیار مهمی هست، در روز اول آغاز ماه رجب ولادت امام باقر (ع) به عنوان کودکی که در کربلا حضور داشت، همچنین به نقلی ولادت امام هادی (ع) و شهادت ایشان در این ایام هست که امامی بوده در دوران کودکی و نوجوانی به امامت رسیده و در پیش رو انشاءالله ولادت امام جواد (ع) را داریم که در سن ۶سالگی به امامت میرسد و ولادت حضرت علیاصغر (ع) به عنوان یک خردسالی که در کربلا حضور داشته؛ مجموعه این مناسبتها به علاوه بزرگی و عظمت ماه مبارک رجب، ما را بر این داشته که این دهه را به طور ویژه در حوزه تربیت دینی کودک و افزایش و تقویت ایمان در کودکان، نگاه کنیم. انشاءالله که این برنامه و دور هم جمع شدن هم بتواند ما را به این مهم نزدیکتر بنماید.
زنجانی ضمن تاکید بر مساله کانونیاری و اشاره به ضرورتهای این طرح تصریح کرد: ما امروز باید به سمت نوجوانباوری برویم یعنی ما باید قبول کنیم که امروز در جامعه ما حضور نوجوانان نقش کلیدی دارد. ما باید امروز باور کنیم که بر اساس مطالعات علمی، سن کنشگری در جامعه ما به ۱۴سال رسیده است و این یعنی سن نوجوانی، یعنی امروز یک نوجوان کنشگر اجتماعی است. ما باید امروز باور کنیم که برخی از شاخصهای ما به واسطه قشر نوجوان قابل تغییر خواهد بود، اگر ما امید به آینده، رضایت از زندگی و مسئولیتپذیری را نام میبریم که شاخصهای مهمی هستند و تضمینکننده آینده یک کشور خواهند بود؛ باید باور کنیم که امروز باید نوجوان در عرصههای تصمیمسازی، تصمیمگیری و کنشگری حضور داشته باشند و این به عنوان یک اصل انکار ناپذیر در برنامههای ما باید مورد توجه باشد.
وی تاکید نمود: قطعا" در ساختار مهم و موثر آموزش و پرورش که کلیدیترین عنصر تربیت کودکان و نوجوانان محسوب میشود و آینده کشور در گروی نوع مواجهه این ساختار با کودکان و نوجوانان ما هست، این مساله را باور دارد و در این مساله در حال حرکت و قدم برداشتن است که نمونههای این فعالیتها را نیز در مجموعه آموزش و پرورش شاهد هستیم. کانون پرورش فکری در سال جدید با سیاستی مدیرعامل محترم کانون بر عهده استانها قرار دادهاند، مساله نوجوانمحوری به یک مساله کلیدی و اساسی تبدیل شده است؛ بنابراین تلاش ما بر این بوده است که امسال بتوانیم رویکردهای نوجوانمحور را در کانون افزایش دهیم که طرح کانونیاران، طرحی در این راستا هست که از سال گذشته شروع شد و امروز با همت شما عزیزان، مدیران محترم مدارس و مربیان عزیز و زحمتکش کانون پرورش فکری، ما شاهد یک اتفاق بزرگ هستیم.
مدیرکل کانون کرمانشاه آماری را از پیشرفتهای طرح کانونیاران ارائه داد و خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته و آغاز این طرح، حدود ۱۳۰۰ کانونیار در سطح کشور داشتیم اما امروز مفتخریم که بیش از ۶۷۰۰کانونیار در سطح کشور مشغول فعالیت هستند و به تعبیری به اندازه یک لشگر عملیاتی که میتواند سراسر کشور را جریانسازی کند و ما برای توانمندسازی، شبکهسازی و اتصال اینها به یکدیگر در تلاش هستیم و نگاه ما به این طرح در مجموعه کانون، ویژه است. استان کرمانشاه افتخار دارد به عنوان دبیرخانه این کار در سطح کشور اتفاقات مهمی را رقم بزند. ما چهارشنبههای مهارتافزایی را برای این عزیزان برقرار کردیم و هر چهارشنبه کانونیاران ما به استثناء ایام امتحانات و تعطیل، در یک فرآیند آموزشی قرار میگیرند و به طور مجازی در لایههای مختلف برگزار میشود. همه کانونیاران با یک کانال در پیامرسانهای داخلی که برای آنها ایجاد شده در ارتباط هستند و محتوای آموزشی و تربیتی در اختیارشان قرار داده میشود.
محمد خیاط زنجانی در ادامه تشریح برنامههای تدارک دیده برای کانونیاران، اظهار داشت: اردوهای آموزشی در این حوزه و در مناطق مختلف با اجرای برنامههای متنوع در حال شکلگیری هست، برنامههای متفاوتی که در حال طراحی هستیم در قالبهای مختلف برای اینکه کانونیاران بتوانند موقعیت خود را در کنشگری اجتماعی ایفاکنند. باید توجه کنیم در دهه فجر که یک مناسبت ملی و ارزشمند ما هست، نقش کانونیاران چه خواهد شد و در حال طراحی و ارتباط گرفتن در این زمینه هستیم. این مساله به ما کمک میکند برای اینکه بتوانیم محیط مدرسه را با همراهی شما و با تلاشی که کانونیاران انجام خواهند داد پویاتر کنند.
این مقام مسئول عنوان نمود: در طرح کانونیاری سه هدف عمده داریم که اگر به دقت به آنها توجه کنیم، میتواند آن نقطه مطلوب را برای ما ایجاد کند. هدف اول استفاده از ظرفیت کانون برای توسعه فعالیتهای پرورشی در مدارس هست و به اعتقاد ما مدرسه رکن کلیدی در حوزه تعلیم و تربیت ایفا میکند، بنابراین حضور کانونیاران با پشتیبانی از طریق مربیان و مراکز ما میتواند در این فرآیند تقویت کمک کند. نکته و هدف دومی که ما در این حوزه داریم، این است که بتوانیم افزایش تعامل بیشتر بین کانون و مدرسه را داشته باشیم که ما در واقع بتوانیم از این تعامل برای اتفاقات تربیتی که میتواند برای کودک و نوجوان رقم بخورد، بهرهبرداری کنیم. سومین نکته هم اینکه ما هدایت کنشگری نماییم، اگر ما امروز میگوییم که نوجوانان ما یک کنشگر اجتماعی است، این کنشگری که بهعنوان یک نیاز، مساله و سرفصل مورد توجه نوجوان هست اگر درست هدایت نشود ما با چالشهای اجتماعی مواجه خواهیم شد، اگر کنشگری نوجوان در مسیر صحیح هدایت نشود این کنشگری تبدیل به یک بحران میشود، بنابراین هدایت کنشگری نوجوانان یکی از اهداف ما در طرح کانونیاران هست که باید به این نقطه برسیم و با کمک شما بزرگواران و با همتی که در بین مربیان عزیز کانون پرورش فکری وجود دارد این اتفاق رقم بخورد.
وی ادامه داد: بر اساس گزارشهای دریافتی از شهرها و روستاهای مختلف و حتی مراکز سیار کانون که کانونیاری در آنها شکل گرفته است، اتفاقات بزرگی رقم خورده است و اینها وقتی به صورت یک شبکه همافزایی میشوند و در این قالب دور هم جمع میگردند، نتایج خوبی حاصل خواهد شد. الان به همت معاونت فرهنگی کانون نشان مشترکی برای اینها تولید شده است و در حال توزیع در بین کانونیاران کشور هست و این هویت مشترک و شبکه مشترکی که در سطح ملی با اینها تعریف میشود و در دل این شبکه میشود بسیاری از اتفاقات مهم و رویدادهای قابل توجه را رقم زد، مسالهای است که امروز ما شاهد آن هستیم، با همت و تلاش و همراهی قابل ملاحظه شما عزیزان که نشان از این دارد درک صحیحی از مساله تربیت در بین مدارس و مراکز کانون موجود هست و این یک فرصت، نعمت و یک سرمایه اجتماعی است که امروز ما داریم و از این سرمایه باید حداکثر بهرهبرداری و استفاده را ببریم. بنابراین حتی ما در پیشبینیهای خودمان نیز به این تعداد نرسیده بودیم و بستههایی را که برای توانمندسازی کانونیاران عزیز تهیه کردهبودیم هنوز ارسال نکردهایم چرا که با همت شما و حضور پر رنگ این نوجوانها پیشبینیها تغییر کرد و ما امروز بیش از آن حدی که در انتظارمان بود در سطح کشور کانونیار داریم و این جریان، شبکه و مجموعه بزرگ با همت شما عزیزان شکل گرفته که واقعا" جای تقدیر دارد.
دبیر کانونیاران کشور گفت: هدف اصلی از گردهمایی امروز تقدیر از خدمتی بوده است که شما مدیران محترم به حوزه نوجوانمحوری و نوجوانباوری داشتهاید. یکی از طرحهایی که پیش روی ما هست که رونمایی شده و بهزودی هم به مراکز و کانونیاران ابلاغ خواهد شد، "رویداد ملی کانونیاران کشور" است. یک ویژگی بسیار مهمی که در این طرح دیده شده و من اعتقاد دارم که شاید وجه فاخر این اتفاق باشد این است که در رویداد ملی کانونیاران فقط کانونیار حضور ندارد و تنها او دیده نمیشود، ما سه ضلع حرکت کانونیاری در کشور را در این رویداد ملی دیدهایم یعنی مقرر شده است در این رویداد ملی در کنار کانونیار ما، مربی و مدیر مربوطه مدرسهای که کانونیار در آن حضور داشته است، قرار بگیرد. یک مثلثی که نتیجه آن اتفاقات مبارکی است که افتاده، این رویداد دو بخش اصلی دارد که بخش ایدهها و بخش اجرای صحیح و کنشگری صحیح را شامل میشود.
وی با تبیین بخشهای مختلف رویداد ملی کانونیاران کشور و تاکید بر پیگیری این طرح و رویداد، بیان کرد: قطعا" تحقق و شکلگیری این رویداد نکته تثبیت جریان کانونیاری در کشور خواهد شد که با درک والایی که مدیران گرانمایه مدارس دارند این اتفاق را شاهد خواهیم بود و انشاءالله بتوانیم این سه عنصر اصلی در کنار یکدیگر اتفاق بزرگ کانونیاری را در سطح مدارس ما رقم بزنند و زحمات شما عزیزان نیز مشهود میباشد، همچنین ایدههای شما برای ما ارزنده و کاربردی خواهد بود. تسهیلاتی نیز برای کانونیاران در نظر گرفته شده است تا اتفاقات بهتری رقم بخورد. در واقع حضور و حمایت شما تثبیت بیشتر این جریان را در سطح کشور خواهد داشت. امیدواریم این تقدیر و سپاسگویی در حد توان ما نسبت به مدیران محترم مدارس، مقبول باشد و انشاءالله بتوانیم قدردانی شما را با استعانت از خداوند و دعایی که در نزد پروردگار داریم برای سلامتی، صحت، عزت و حال خوب همه عزیزان که بهیاری خداوند شاهد آن باشیم. امیدوارم که این طرح هم با همراهی و همت همه شما به نقطه مطلوب برسد.
گفتنیاست «کانونیاران» دانشآموزان مستعدی هستند که در کانون پرورش فکری رشد کرده و براساس نظریه سیاستی فعال و کلان در جامعهپردازی آینده ایران به عنوان نماینده کانون در مدارس معرفی میشوند و دانشآموزان مدارس را با فعالیتهای کانون آشنا میکنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، نشست کشوری مدیران مدارس کانونیاران، در راستای تبیین طرح کانونیاران و همافزایی با مدارس آنها، از سوی کانون کرمانشاه دبیرخانه کشوری کانونیاران، روز سهشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۳ به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
محمد خیاط زنجان مدیرکل کانون استان کرمانشاه و دبیر کانونیاران کشور، ضمن خیر مقدم به حاضرین در نشست مدیران مدارس کانونیاران سراسر کشور و تشکر از همراهی همکاران مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیران کل و مدیران آموزش و پرورش که با کانون همراهی داشتند، بیان داشت: اگر همراهی شما عزیزان نبود ما امروز شاهد اتفاقات مهمی در حوزه ارتباط بین کانون و مدرسه نبودیم، همچنین همراهی همکاران عزیز ما در مجموعه بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که این روزها زحمت زیادی برای منعقد شدن و برگزاری این نشست کشیدند تا ما امروز بتوانیم تقدیر و تجلیل از مدیران مدارس هدف طرح کانونیاران داشته باشیم و تشکر بسیار ویژه از اصل و اساس این نشست و آنهایی که هدف ما بودند و این نشست سراسری در راستای تقدیر از این عزیزان طراحی شد، مدیران محترم مدارسی که با دل و جان و تمام وجود، مثل همیشه مجموعه کانون را همراهی کردند تا یک اتفاق مهم دیگر در حوزه نوجوانان رقم بخورد. اگر این همراهی و درک صحیح توسط مدیران مدارس از طرح کانونیاری نبود ما امروز شاهد اتفاق بزرگ در سطح کشور نبودیم.
وی با اشاره به اینکه به ابتکار کانون استان کرمانشاه دهه اول ماه رجب بهعنوان "دهه کودک، ایمان و تربیت دینی" نامگذاری شده، افزود: در این ایام مناسبتهای بسیار مهمی هست، در روز اول آغاز ماه رجب ولادت امام باقر (ع) به عنوان کودکی که در کربلا حضور داشت، همچنین به نقلی ولادت امام هادی (ع) و شهادت ایشان در این ایام هست که امامی بوده در دوران کودکی و نوجوانی به امامت رسیده و در پیش رو انشاءالله ولادت امام جواد (ع) را داریم که در سن ۶سالگی به امامت میرسد و ولادت حضرت علیاصغر (ع) به عنوان یک خردسالی که در کربلا حضور داشته؛ مجموعه این مناسبتها به علاوه بزرگی و عظمت ماه مبارک رجب، ما را بر این داشته که این دهه را به طور ویژه در حوزه تربیت دینی کودک و افزایش و تقویت ایمان در کودکان، نگاه کنیم. انشاءالله که این برنامه و دور هم جمع شدن هم بتواند ما را به این مهم نزدیکتر بنماید.
زنجانی ضمن تاکید بر مساله کانونیاری و اشاره به ضرورتهای این طرح تصریح کرد: ما امروز باید به سمت نوجوانباوری برویم یعنی ما باید قبول کنیم که امروز در جامعه ما حضور نوجوانان نقش کلیدی دارد. ما باید امروز باور کنیم که بر اساس مطالعات علمی، سن کنشگری در جامعه ما به ۱۴سال رسیده است و این یعنی سن نوجوانی، یعنی امروز یک نوجوان کنشگر اجتماعی است. ما باید امروز باور کنیم که برخی از شاخصهای ما به واسطه قشر نوجوان قابل تغییر خواهد بود، اگر ما امید به آینده، رضایت از زندگی و مسئولیتپذیری را نام میبریم که شاخصهای مهمی هستند و تضمینکننده آینده یک کشور خواهند بود؛ باید باور کنیم که امروز باید نوجوان در عرصههای تصمیمسازی، تصمیمگیری و کنشگری حضور داشته باشند و این به عنوان یک اصل انکار ناپذیر در برنامههای ما باید مورد توجه باشد.
وی تاکید نمود: قطعا" در ساختار مهم و موثر آموزش و پرورش که کلیدیترین عنصر تربیت کودکان و نوجوانان محسوب میشود و آینده کشور در گروی نوع مواجهه این ساختار با کودکان و نوجوانان ما هست، این مساله را باور دارد و در این مساله در حال حرکت و قدم برداشتن است که نمونههای این فعالیتها را نیز در مجموعه آموزش و پرورش شاهد هستیم. کانون پرورش فکری در سال جدید با سیاستی مدیرعامل محترم کانون بر عهده استانها قرار دادهاند، مساله نوجوانمحوری به یک مساله کلیدی و اساسی تبدیل شده است؛ بنابراین تلاش ما بر این بوده است که امسال بتوانیم رویکردهای نوجوانمحور را در کانون افزایش دهیم که طرح کانونیاران، طرحی در این راستا هست که از سال گذشته شروع شد و امروز با همت شما عزیزان، مدیران محترم مدارس و مربیان عزیز و زحمتکش کانون پرورش فکری، ما شاهد یک اتفاق بزرگ هستیم.
مدیرکل کانون کرمانشاه آماری را از پیشرفتهای طرح کانونیاران ارائه داد و خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته و آغاز این طرح، حدود ۱۳۰۰ کانونیار در سطح کشور داشتیم اما امروز مفتخریم که بیش از ۶۷۰۰کانونیار در سطح کشور مشغول فعالیت هستند و به تعبیری به اندازه یک لشگر عملیاتی که میتواند سراسر کشور را جریانسازی کند و ما برای توانمندسازی، شبکهسازی و اتصال اینها به یکدیگر در تلاش هستیم و نگاه ما به این طرح در مجموعه کانون، ویژه است. استان کرمانشاه افتخار دارد به عنوان دبیرخانه این کار در سطح کشور اتفاقات مهمی را رقم بزند. ما چهارشنبههای مهارتافزایی را برای این عزیزان برقرار کردیم و هر چهارشنبه کانونیاران ما به استثناء ایام امتحانات و تعطیل، در یک فرآیند آموزشی قرار میگیرند و به طور مجازی در لایههای مختلف برگزار میشود. همه کانونیاران با یک کانال در پیامرسانهای داخلی که برای آنها ایجاد شده در ارتباط هستند و محتوای آموزشی و تربیتی در اختیارشان قرار داده میشود.
محمد خیاط زنجانی در ادامه تشریح برنامههای تدارک دیده برای کانونیاران، اظهار داشت: اردوهای آموزشی در این حوزه و در مناطق مختلف با اجرای برنامههای متنوع در حال شکلگیری هست، برنامههای متفاوتی که در حال طراحی هستیم در قالبهای مختلف برای اینکه کانونیاران بتوانند موقعیت خود را در کنشگری اجتماعی ایفاکنند. باید توجه کنیم در دهه فجر که یک مناسبت ملی و ارزشمند ما هست، نقش کانونیاران چه خواهد شد و در حال طراحی و ارتباط گرفتن در این زمینه هستیم. این مساله به ما کمک میکند برای اینکه بتوانیم محیط مدرسه را با همراهی شما و با تلاشی که کانونیاران انجام خواهند داد پویاتر کنند.
این مقام مسئول عنوان نمود: در طرح کانونیاری سه هدف عمده داریم که اگر به دقت به آنها توجه کنیم، میتواند آن نقطه مطلوب را برای ما ایجاد کند. هدف اول استفاده از ظرفیت کانون برای توسعه فعالیتهای پرورشی در مدارس هست و به اعتقاد ما مدرسه رکن کلیدی در حوزه تعلیم و تربیت ایفا میکند، بنابراین حضور کانونیاران با پشتیبانی از طریق مربیان و مراکز ما میتواند در این فرآیند تقویت کمک کند. نکته و هدف دومی که ما در این حوزه داریم، این است که بتوانیم افزایش تعامل بیشتر بین کانون و مدرسه را داشته باشیم که ما در واقع بتوانیم از این تعامل برای اتفاقات تربیتی که میتواند برای کودک و نوجوان رقم بخورد، بهرهبرداری کنیم. سومین نکته هم اینکه ما هدایت کنشگری نماییم، اگر ما امروز میگوییم که نوجوانان ما یک کنشگر اجتماعی است، این کنشگری که بهعنوان یک نیاز، مساله و سرفصل مورد توجه نوجوان هست اگر درست هدایت نشود ما با چالشهای اجتماعی مواجه خواهیم شد، اگر کنشگری نوجوان در مسیر صحیح هدایت نشود این کنشگری تبدیل به یک بحران میشود، بنابراین هدایت کنشگری نوجوانان یکی از اهداف ما در طرح کانونیاران هست که باید به این نقطه برسیم و با کمک شما بزرگواران و با همتی که در بین مربیان عزیز کانون پرورش فکری وجود دارد این اتفاق رقم بخورد.
وی ادامه داد: بر اساس گزارشهای دریافتی از شهرها و روستاهای مختلف و حتی مراکز سیار کانون که کانونیاری در آنها شکل گرفته است، اتفاقات بزرگی رقم خورده است و اینها وقتی به صورت یک شبکه همافزایی میشوند و در این قالب دور هم جمع میگردند، نتایج خوبی حاصل خواهد شد. الان به همت معاونت فرهنگی کانون نشان مشترکی برای اینها تولید شده است و در حال توزیع در بین کانونیاران کشور هست و این هویت مشترک و شبکه مشترکی که در سطح ملی با اینها تعریف میشود و در دل این شبکه میشود بسیاری از اتفاقات مهم و رویدادهای قابل توجه را رقم زد، مسالهای است که امروز ما شاهد آن هستیم، با همت و تلاش و همراهی قابل ملاحظه شما عزیزان که نشان از این دارد درک صحیحی از مساله تربیت در بین مدارس و مراکز کانون موجود هست و این یک فرصت، نعمت و یک سرمایه اجتماعی است که امروز ما داریم و از این سرمایه باید حداکثر بهرهبرداری و استفاده را ببریم. بنابراین حتی ما در پیشبینیهای خودمان نیز به این تعداد نرسیده بودیم و بستههایی را که برای توانمندسازی کانونیاران عزیز تهیه کردهبودیم هنوز ارسال نکردهایم چرا که با همت شما و حضور پر رنگ این نوجوانها پیشبینیها تغییر کرد و ما امروز بیش از آن حدی که در انتظارمان بود در سطح کشور کانونیار داریم و این جریان، شبکه و مجموعه بزرگ با همت شما عزیزان شکل گرفته که واقعا" جای تقدیر دارد.
دبیر کانونیاران کشور گفت: هدف اصلی از گردهمایی امروز تقدیر از خدمتی بوده است که شما مدیران محترم به حوزه نوجوانمحوری و نوجوانباوری داشتهاید. یکی از طرحهایی که پیش روی ما هست که رونمایی شده و بهزودی هم به مراکز و کانونیاران ابلاغ خواهد شد، "رویداد ملی کانونیاران کشور" است. یک ویژگی بسیار مهمی که در این طرح دیده شده و من اعتقاد دارم که شاید وجه فاخر این اتفاق باشد این است که در رویداد ملی کانونیاران فقط کانونیار حضور ندارد و تنها او دیده نمیشود، ما سه ضلع حرکت کانونیاری در کشور را در این رویداد ملی دیدهایم یعنی مقرر شده است در این رویداد ملی در کنار کانونیار ما، مربی و مدیر مربوطه مدرسهای که کانونیار در آن حضور داشته است، قرار بگیرد. یک مثلثی که نتیجه آن اتفاقات مبارکی است که افتاده، این رویداد دو بخش اصلی دارد که بخش ایدهها و بخش اجرای صحیح و کنشگری صحیح را شامل میشود.
وی با تبیین بخشهای مختلف رویداد ملی کانونیاران کشور و تاکید بر پیگیری این طرح و رویداد، بیان کرد: قطعا" تحقق و شکلگیری این رویداد نکته تثبیت جریان کانونیاری در کشور خواهد شد که با درک والایی که مدیران گرانمایه مدارس دارند این اتفاق را شاهد خواهیم بود و انشاءالله بتوانیم این سه عنصر اصلی در کنار یکدیگر اتفاق بزرگ کانونیاری را در سطح مدارس ما رقم بزنند و زحمات شما عزیزان نیز مشهود میباشد، همچنین ایدههای شما برای ما ارزنده و کاربردی خواهد بود. تسهیلاتی نیز برای کانونیاران در نظر گرفته شده است تا اتفاقات بهتری رقم بخورد. در واقع حضور و حمایت شما تثبیت بیشتر این جریان را در سطح کشور خواهد داشت. امیدواریم این تقدیر و سپاسگویی در حد توان ما نسبت به مدیران محترم مدارس، مقبول باشد و انشاءالله بتوانیم قدردانی شما را با استعانت از خداوند و دعایی که در نزد پروردگار داریم برای سلامتی، صحت، عزت و حال خوب همه عزیزان که بهیاری خداوند شاهد آن باشیم. امیدوارم که این طرح هم با همراهی و همت همه شما به نقطه مطلوب برسد.
گفتنیاست «کانونیاران» دانشآموزان مستعدی هستند که در کانون پرورش فکری رشد کرده و براساس نظریه سیاستی فعال و کلان در جامعهپردازی آینده ایران به عنوان نماینده کانون در مدارس معرفی میشوند و دانشآموزان مدارس را با فعالیتهای کانون آشنا میکنند.