قیمتهای عادلانهتر با استفاده از ETA
اپلیکیشنهای درخواست تاکسی به طور دائم در تلاش هستند تا هزینههای سفر را برای مشتریان خود منطقی کنند، اما رسیدن به این هدف بدون به کارگیری یک تکنولوژی پیشرفته کاری دشوار است. یکی از شاخصهای تاثیرگذار بر قیمت چگونگی محاسبه زمان رسیدن راننده به آدرس درخواستی است. تپسی تنها تاکسی آنلاین در ایران است که تکنولوژی ایتیای (ETA) را در اپلیکیشن خود به کار گرفته است. پیش از اعمال تحریمها، همه اپلیکیشنهای درخواست سفر میتوانستند این سرویس را از گوگل خریداری کنند اما بعد از تشدید تحریمها، دسترسی شرکتهای ایرانی از این خدمات قطع شد و تنها شرکتی که توانست با دانش کارشناسان خود به این تکنولوژی دست یابد، تپسی بود. به کمک سرویس ETA کرایه هر سفر به صورت جداگانه و بر اساس شرایط ترافیکی آن سفر محاسبه میشود. این موضوع یک طرح برد-برد برای مسافر و راننده است زیرا با به کارگیری ETA کاهش یا افزایش کرایه به صورت یکسان و کور برای همه مناطق شهر اعمال نمیشود.
برای مثال، در روزهایی از سال که شاهد بارش سنگین برف هستیم، اکثر رانندگان به دلیل ترافیک و خطرات ناشی از بارش برف دست از ارائه خدمات میکشند. دلیل این امتناع بهصرفهنبودن کرایهها به نسبت روزهای کمترافیکتر است. در این مواقع، افزایش نرخ کرایهها یکی از طبیعیترین واکنشها برای فعال نگهداشتن رانندههاست اما افزایش نرخ کرایه در همه محلههای شهر، حتی آن نقاطی که برف نباریده، موجب نارضایتی مسافران میشود. در این موارد، سرویس ETA تخمین درستی از زمان ارائه میدهد و به صورت کاملا هوشمند ترافیک هر مسیر را به طور جداگانه محاسبه کرده و کرایهها را فقط در معابر پرترافیک و یخبندان افزایش میدهد تا رانندگان را تشویق به ارائه خدمات کند. این سرویس گام بزرگی در جهت منصفانهکردن قیمتهاست که در اپلیکیشن تپسی تعبیهشده تا مسافر و راننده هر دو به یک میزان از هزینه سفر رضایت خاطر داشته باشند.