نوبازار، یک بازار تمام عیار آنلاین
نوبازار در تیر ماه ۱۳۹۶ با ایده ی اولیه فروش انحصاری کالاهای نو و ارسال سریع برای مشتریان با بیزینس مدل B2C استارت خورد اما بعد از گذشت چند ماه با تغییر مدل کسب و کار به بازار آنلاین واسط خرید و فروش کالا با افزودن بیزینس مدل C2C با حفظ ایده ی اولیه کار خودش رو بصورت جدی شروع کرد و سرانجام در بهار ۱۳۹۷ بصورت رسمی راه اندازی شد. نکته قابل توجه برای استارتاپ نوبازار استقبال و بازخورد خوبی بود که در بازه یک ماه کسب کرد و یکی از اهداف اصلی این پروژه گسترش بازار خرید و فروش کالا و همچنین توسعه این بستر مطابق با خواسته های کاربران و تکنولوژی های روز دنیا بصورت مداوم می باشد، نوبازار اعتقاد داره یک استارتاپ از بدو تولد تا بلوغ می بایست روی توسعه کاربری خودش فعالیت کنه و مانند سایر استارتاپ های مشابه در یک فرمت قدیمی و تکراری باقی نمونه.
یکی از ویژگی های نوبازار استفاده از بستر ویدیویی برای تبلیغات و خرید و فروش اجناس هست، شاید بتوان گفت در سال ۲۰۱۸ استفاده از تصاویر برای هر نوع خرید یا فروش منسوخ شده و باید کاربران رو برای استفاده از ویدیو برای فروش محصولات یا اجناس شون و همچنین خریداران رو برای یک تصمیم بهتر برای خرید آماده کرد. تصور کنید قصد فروش یک خودرو رو دارید، آیا ضبط یک ویدیو علاوه بر صرفه جویی در وقت به بهتر معرفی کردن و نشان دادن اون خودرو کمک نمیکنه؟ و در مقابل اگر خریدار باشید اطمینان بیشتری در خرید حاصل میکنه.
نوبازار با بررسی نیاز و کشش بازار و همچنین سیستم های فعلی مشابه با چندین ویژگی جدید و منحصر به فرد پا در دنیای وب فارسی گذاشته که در ادامه به معرفی اونها می پردازیم.
۱. درج آگهی ویدیویی: کاربران در کنار درج تصویر میتونن از کالا یا محصول خودشون ۱۵ ثانیه ویدیو تهیه کنن و به اشتراک بگذارن.
۲. درج آگهی بین المللی: با تفکیک کشورها، استان ها، شهرها، محله ها و همچنین مناطق تمامی فروشندگان و خریداران فارسی زبان به هم متصل شدند و همه میتونن در هر لحظه و هر کجا خرید و فروش رو انجام بدن.
۳. دسته بندی ها: وجود دسته بندی های متنوع و متفاوت، جزئی ترین گروه ها و زیر گروه ها با وجود هزاران برند و مدل کالا این امکان رو میده که خریداران به راحتی کالای مورد نظر خودشون رو بین هزاران آگهی پیدا کنن.