بحران آفرینی ها در منطقه برای تغییر جهت قطب نما از فلسطین است


بحران آفرینی ها در منطقه برای تغییر جهت قطب نما از فلسطین است

بیروت-ایرنا-«احمد حسینی» کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: هدف از بحران آفرینی های سال های اخیر در منطقه، تغییر جهت قطب نمای کشورها از فلسطین و مشغول کردن آنها به مسائل داخلی است تا از این طریق مساله فلسطین و قدس را برای همیشه یکسره کنند.

به گزارش ایرنا، حسینی این سخنان را در مراسم یادبود چهلمین روز قربانیان حادثه تروریستی السویدا، و گرامیداشت شهدای محور مقاومت که جمعه شب در بیروت برگزار شد، ایراد کرد.
دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان، سوریه را انتخاب کردند، چرا که سالها طرح هایشان بوسیله دمشق ناکام مانده بود. از این رو در سوریه تحت عناوین مذهبی فتنه راه انداختند، همه کارهای ممنوعه در این کشور مجاز شد، هر حرامی را در سوریه حلال اعلام کردند؛ به مقدسات هیچ دین و مذهبی رحم نکردند و سرزمین و خاک سوریه را تکه تکه کردند.
کاردار سفارت ایران در بیروت افزود: اینجا جایگاه شهدای محور مقاومت است که با همه توطئه ها پنجه در پنجه شدند و بدون تفاوت قائل شدن بین مردم، از همه آنها، چه مسیحی،مسلمان، سنی، شیعی ، علوی و چه دروزی در نبرد علیه دشمن وحشی دفاع کردند.
احمد حسینی یادآور شد: محور مقاومت از جهتی با دشمن خارجی و از سویی با دشمن جاهل تکفیری در نبرد بوده است.
به گفته وی امروز به برکت خون شهدا، امروز السویدا، قنیطره، دیگر مناطق سوریه و عراق از لوث وجود مزدوران دشمن پاک شده است.
دیپلمات ایرانی ضمن اعلام همبستگی با مردم و رهبری سوریه و طایفه دروزی ها، کشتار سویدا را یکی از خونین ترین کشتارهای تکفیری ها برشمرد و تاکید کرد: جنایت السویدا در لیست جنایت های داعش طی این سال ها ثبت خواهد شد.
کاردار سفارت ایران در لبنان اظهارداشت: جنایت السویدا، مانند دیگر کشتارها با هدف ضربه زدن به بافت مردمی سوریه انجام شد و می خواست از دروزی ها همانند دیگر فرزندان ملت سوریه به دلیل ایستادگی در برابر دشمنان انتقام بگیرد، اما ناکام ماند و مردم این کشور را بیشتر متحد کرد و طایفه موحدین دروز، عزمشان و وحدت شان برای قطع کردن دست دشمن بیشتر شد تا توطئه ها را به شکست بکشانند.
روز سوم مرداد ماه امسال، عناصر گروهک تکفیری داعش در حملاتی تروریستی دستکم 215 غیرنظامی را در استان السویدا در سوریه کشتند و بیش از 180 تن را نیز زخمی کردند.
این بزرگترین عملیات گروه تروریستی داعش در سال جاری علیه شهروندان سوری بود.
در مراسم چهلمین روز قربانیان جنایت سویدا و گرامیداشت شهدای محور مقاومت که به همت حزب «فریاد میهن» (صرخة الوطن) از جریان های سیاسی فرهنگی طایفه موحدان دروز لبنان در سالن یونسکو شهر بیروت برگزار شد، شخصیت های سیاسی، دینی و حزبی لبنانی و برخی دیپلمات های کشورهای خارجی حاضر شدند.
از دیگر سخنرانان این مراسم «علی عبد الکریم علی» سفیر سوریه در لبنان، «علی فیاض» نماینده حزب الله در پارلمان لبنان، «وائل حسنیه» معاون رئیس حزب قومی اجتماعی، و «جهاد ذبیان» رئیس جریان فریاد میهن بود.
پیام «میشل عون» رئیس جمهوری و «طلال ارسلان» رئیس حزب دروزی «دمکرات» و از وزرای کابینه موقت لبنان نیز در این نشست قرائت شد.
خاورم**2054**1211

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید