حملات در کابل کشتار هدفمند است نه تروریزم کور


از اعلان آمادگی امرالله صالح باید تشکر کنیم، همبستگی سایر اقوام یک فاکتور اساسی است که طراحان حملات علیه هزاره‌ها را متوجه می‌سازد، تروریزم مطابق برنامه آنها نتیجه نمی‌دهد. از طرف دیگر حملات در غرب کابل کشتار «هدفمند» است نه تروریزم «کور». حمدالله...

از اعلان آمادگی امرالله صالح باید تشکر کنیم، همبستگی سایر اقوام یک فاکتور اساسی است که طراحان حملات علیه هزاره‌ها را متوجه می‌سازد، تروریزم مطابق برنامه آنها نتیجه نمی‌دهد.

از طرف دیگر حملات در غرب کابل کشتار «هدفمند» است نه تروریزم «کور». حمدالله محب مشاور امنیت ملی نیز در توییتش به این هدفمند بودن اعتراف دارد در این صورت مسلح‌سازی و آموزش پولیس مردمی گرچه اقدام درستی است اما در برابر حملاتی که بنا به برنامه‌ و کار استخباراتی دقیق باشد کارایی اساسی نخواهد داشت.

حملات اخیر علیه هزاره‌ها مصداق نسل‌کشی و پاکسازی قومی است مشابه حملاتی که در چند سال گذشته در کویته پاکستان علیه هزاره‌ها انجام می‌شد حتی متفاوت از تروریزم انتحاری است که بیش از یک دهه از همه اقوام و اقشار مردم قربانی گرفته است.

بارنت روبین افغانستان‌شناس برجسته آمریکایی پیشنهاد کرده که توقف حملات علیه هزاره‌ها/شیعیان در حد انتخابات و مساله صلح باید در اولویت کار حکومت قرار بگیرد اما اشرف غنی، نهادهای امنیتی و برخی تحلیلگران داخلی گاهی در پی توجیه برآمده‌اند گویا آنها ذهن تروریست‌ها را می‌خوانند یا سخنگوی غیررسمی‌شان هستند و یا فقط به اظهار تاسف و تسلیت اکتفا می‌کنند.

یاسین رسولی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در