فلور روده با این عادت های خوب تقویت می گردد


فلور روده اصطلاحی است که برای باکتری های مفید روده که تعدادشان حدود صد میلیارد است، استفاده می شود و حدودا 2 کیلوگرم وزن دارند. همه باکتری‌ ها مضر نیستند. احتمالا برایتان جالب خواهد بود که بدانید روده‌ های ما میزبان 800 تا 1000 نوع باکتری مختلف هستند. تعداد این باکتری ‌ها به حدود 100 […] نوشته فلور روده با این عادت های خوب تقویت می گردد اولین بار...

فلور روده اصطلاحی است که برای باکتری های مفید روده که تعدادشان حدود صد میلیارد است، استفاده می شود و حدودا ۲ کیلوگرم وزن دارند.

همه باکتری‌ ها مضر نیستند. احتمالا برایتان جالب خواهد بود که بدانید روده‌ های ما میزبان ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نوع باکتری مختلف هستند. تعداد این باکتری ‌ها به حدود ۱۰۰ میلیارد می‌ رسند که چیزی حدود ده برابر بیشتر از تعداد سلول‌ های بدن است. این باکتری‌ ها فلور روده را تشکیل می ‌دهند و حدود دو کیلوگرم وزن دارند. اکثریت باکتری ها برای شما مفیدند و تنها یک درصد آنها شاید تهدید کننده سلامت باشند.

شما می توانید با رعایت رژیم غذایی و عادات سالم از فلور روده خود مراقبت کنید. عادات خوبی که موجب تقویت فلور روده می شوند، سیستم گوارشی شما را سالم نگه می دارند و از بروز بسیاری از بیماری های مزمن جلوگیری می کنند.

فلور روده به هضم موثر غذا و جلوگیری از بروز عفونت ها کمک می کند، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است، تحمل لاکتوز را افزایش می دهد، به جذب کلسیم کمک می کند، مواد مضر را از کبد می زداید و برای پیشگیری از سرطان کولون مفید است.

با این حال عدم تعادل در فلور روده با افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری کرون، ام اس، چاقی، آسم، آلرژی و … ارتباط دارد.

بهترین گزینه های غذایی برای مراقبت از فلور روده

پروبیوتیک ها: شما می توانید یک صبحانه سرشار از پروبیوتیک را با مصرف انواع توت ها، گرانولا و ماست تجربه کنید. غذاهای غنی از پروبیوتیک ها و میکروارگانیسم های زنده، باعث بهبود ترشح روده ها می شوند. برخی از این غذاها عبارتند از ماست و پنیر تخمیر شده، زیتون، کلم یا کامبوچا، ترشیها. در عین حال پری بیوتیک ها نیز فلور روده شما را تحریک می کنند. غذاهای حاوی پری بیوتیک ها عبارتند از موز، سویا، اسفناج، ذرت. هم پروبیوتیک ها و هم پری بیوتیک ها باید بخشی از رژیم غذایی شما باشند.

ماست طبیعی: اگر آنتی بیوتیک مصرف می ‌کنید حتما ماست طبیعی میل کنید تا باکتری ‌های مفید از بین رفته را احیا کند. نتایج پژوهش ‌های متعدد نشان می‌ دهد مصرف ماست بخصوص زمانی که از آنتی بیوتیک ها برای مقابله با هلیکوباکترپیلوری استفاده می ‌شود ضروری است. ماست می ‌تواند باعث افزایش تاثیرگذاری آنتی بیوتیک ها شده و فلور روده را حفظ کند.

عسل: عسل به دلیل دارا بودن فروکتو اولیگاساکارید یک ماده غذایی پری بیوتیک محسوب می‌ شود که قادر است رشد باکتری‌ های مفید روده را افزایش داده و با برخی از ترکیبات سمی و همچنین یبوست مقابله کند. فراموش نکنید که عسل نیز یک ماده غذایی حاوی قند است و در نتیجه پرکالری است. در نتیجه اگر دغدغه تناسب اندام دارید نباید در مصرف این ماده غذایی زیاده روی کنید.

کنگرفرنگی: آرتیشو یا کنگر فرنگی یکی از منابع فوق العاده اینولین، یک پری بیوتیک طبیعی و مفید برای روده هاست.

منبع: steptohealth.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها