ترسناک ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین + عکس


ترسناک ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین + عکس

اگر کشور زیبای چین را برای سفر انتخاب نموده اید به شما توصیه می کنیم از ترسناک ترین جاذبه های…

اگر کشور زیبای چین را برای سفر انتخاب نموده اید به شما توصیه می کنیم از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری فضای باز در چین دیدن نمایید

تجربه شگفت انگیز هیجان توام با ترس در سفر به چین

چین سرزمین وسیعی است که در آن جاذبه های خاص و منحصر به فردی یافت می شود. بعنوان کشوری که بیشترین جمعیت را دارد ، چین جاذبه های پرهیجان و گاهی ترسناک متعددی نیز برای این جمعیت وسیع و همچنین گردشگرانی که به این سرزمین زیبا سفر می کند در نظر گرفته است. آیا شما جرات می کنید از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری فضای باز در چین دیدن کنید ؟

کوه تیانمین ( Tianmain Mountain ) – هونان

کوه تیانمین که در استان هونان در جنوب چین قرار دارد ، به تنهایی زیبا و تماشایی است ، اما برای اضافه کردن هیجان به این منطقه دیدنی از تابستان سال 2016 یک راهروی شیشه ای که از یک سمت به صخره های این کوه متصل است افتتاح شد.

ترسناک ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین + عکس
کوه تیانمین

این راهروی شیشه ای که دور تا دور این کوه را در بر می گیرد در ارتفاع 1400 متری قرار دارد و افرادی که روی آن قدم می گذارند احساس خواهند کرد بین زمین و آسمان در حال حرکت هستند. طول این مسیر 1500 متر و ضخامت شیشه های آن 6.35 میلی متر است. ‏

ترسناک ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین + عکس
کوه تیانمین

اما در کوه تیانمین همه چیز به پل شیشه ای ختم نمی شود بلکه گردشگران می توانند با بلندترین تله کابین جهان مسیری هفت کیلومتری را طی کنند که این مسیر 30 دقیقه طول می کشد اما در این زمان می توانند مناظر زیبا و سرسبز کوه تیانمین و محوطه اطراف آن را تماشا کنند.

طولانی ترین پل شیشه ای جهان در هونگیاگو ( Glass Bridge at Hongyagu ) – هبی (Hebei )

این پل جدیدترین جاذبه ی پرهیجان چین است که شاید بتوان گفت در ترسناک بودن از راهروی شیشه ای تیانمین پیشی گرفته است. پل شیشه ای هونگیاگو که اواخر ماه دسامبر سال 2017 افتتاح شد ، عنوان طولانی ترین پل شیشه ای جهان را به خود اختصاص داد.

ترسناک ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین + عکس
طولانی ترین پل شیشه ای جهان در هونگیاگو

این پل شیشه ای بین دو کوه در منطقه زیبای هونگیاگو ساخته شده است و کف شیشه ای آن به قدری شفاف است که قدم گذاشتن به روی آن واقعا جرات می خواهد که البته معلق بودن پل نیز آن را مهیج تر می کند.

ترسناک ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین + عکس
طولانی ترین پل شیشه ای جهان در هونگیاگو

هیجان و ترس قدم زدن روی این پل شیشه ای به قدری زیاد است که برخی از بازدیدکنندگان در میان راه از ادامه مسیر باز می مانند.

بزرگترین سکوی تماشای شیشه ای جهان در شیلینگژیا (glass viewing platform at Shilinxia) – پکن

حالا در خانه ی دیوار بزرگ چین می توانید بزرگترین سکوی تماشای شیشه ای جهان را نیز بیابید. این سکوی شیشه ای در بالاترین نقطه از دره شیلین قرار گرفته است. این دره سرسبز و زیبا در منطقه ای به نام پینگو در فاصله 100 کیلومتری مرکز شهر پکن قرار دارد.

ترسناک ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین + عکس
بزرگترین سکوی تماشای شیشه ای جهان در شیلینگژیا

از پایین دره تا زمانی که به این سکوی تماشا می رسید پیاده 1.5 ساعت راه است که می توانید این مسیر را با تله کابین طی کنید که کوتاهتر خواهد بود ، هرچند علاقه مندان به کوهنوردی می توانند در این مسیر یک و نیم ساعته مناظری بکر و بسیار زیبا را نیز ببینند. این سکو که به صورت یک راهروی دایره ای شکل از کوه به بیرون کشیده شده است می تواند وزن 150 تن و تا 2000 نفر را همزمان نگه دارد.

پیاده راه ترسناک کوه هواشان ( Mount Huashan ) – شانژی ( Shanxi )

کوهنوردی از این ترسناک تر نخواهد شد ! پیاده راهی که به دیواره های کوه هواشان متصل شده است را یکی از خطرناک ترین مسیرهای جهان می دانند.

ترسناک ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین + عکس
پیاده راه ترسناک کوه هواشان

قدم گذاشتن به روی این پیاده راههای باریک و خطرناک مختص گردشگرانی است که به دنبال ماجراجویی و انجام کارهای هیجان انگیز هستند.

پل چوبی دره تایگر ( Tiger Leaping Gorge) – یونان

گردشگرانی که به دره تایگر در جنوب غربی چین می روند برای بالا رفتن از صخره ها باید از یک پل چوبی قدیمی که به دیواره کوه چسبیده است استفاده کنند.

ترسناک ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین + عکس
پل چوبی دره تایگر

در کلام این پل یک پل عادی خواهد بود اما وقتی مسیری طولانی را در این پل که پله های باریک و چوبی قدیمی دارد ، که ممکن است در اثر بارش باران شب گذشته لغزنده باشد ، طی می کنید و هنوز به انتهای آن نرسیدید ، با نگاه کردن به زیر پایتان قطعا بدنتان به لرزش می افتد. به همین جهت به گردشگرانی که به این دره می روند پیشنهاد می شود کفش های حساس ومناسب به پا کنند و هرگز به زیر پایشان نگاه نکنند.

پل شیشه ای ترک خورده در شرق تایهانگ ، هبی

تقریبا به جرات می توان گفت در چین بیش از هر جای دیگر در جهان پل شیشه ای وجود دارد ، اما تک تک آنها امتحانات و تست های سختی را پشت سر گذاشته اند تا جایی که امنیت آن کاملا بررسی شود. برای تست این پل های شیشه ای گاهی با ماشین از روی آن می گذرند و گاهی با سخت ترین ابزار به جان شیشه های آن می افتند بدون اینکه ترکی روی آن ایجاد شود. بنابراین تقریبا همه افرادی که قدم به روی این سازه های شیشه ای می گذارند از امن بودن آنها اطمینان دارند.

ترسناک ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری چین + عکس
پل شیشه ای ترک خورده در شرق تایهانگ

اما در کمتر از یکسال گذشته ، اشخاصی که بروی پل شیشه ای شرق تایهانگ قدم می گذاشتند در جایی از پل با ترک هایی زیر پایشان مواجه می شدند که این بسیار ترسناک بود و آنها را تا مرحله غش کردن می برد. هرچند بعدها سازندگان این پل به طور عمومی از همه بابت این صحنه ایجاد شده عذرخواهی کردند و در حقیقت این ترک های ایجاد شده حقیقی نبودند و فقط برای پرهیجان شدن این پل شیشه ای ، جلوه های ویژه ای بودند که زیر برخی از پنل های شیشه ای پل قرار گرفته بود و با قدم گذاشتن روی آن فعال شده و شخص فکر می کرد پنل شیشه ای زیر پایش در حال شکستن است.

بیشتر بدانید : سفر به تایوان، جزیره شورشی چین

بیشتر بدانید : سفر به چین قرن نوزدهم میلادی(تصویری)

بیشتر بدانید : چین سرزمین عجایب

بیشتر بدانید : شگفتی‌های «چین»! (تصویری)


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : lastsecond.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی