خط تولید هیچ دارویی در هلال احمر متوقف نشده است


خط تولید هیچ دارویی در هلال احمر متوقف نشده است

تهران- ایرنا- مدیر عامل شرکت داروسازی سهای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: به دلیل کمبود برخی ملزومات همچون کاغذ و کارتن با کند شدن تولید و توزیع دارو مواجه شده ایم، اما هیچ خط تولید دارویی در هلال احمر متوقف نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، کامران یوسفی روز شنبه در نشست خبری در محل شرکت داروسازی سها با اشاره به اینکه شرکت داروسازی سها وظیفه تولید داروهای مورد نیاز کشور را دارد، گفت: در این مرکز 103 نوع دارو در دسته های گوناگون تولید می شود.
وی با اعلام اینکه تمام خطوط تولیدی این کارخانه فعال است، گفت: کمبود نقدینگی و ارز و تامین مواد اولیه از مشکلات ما است.
رئیس شرکت داروسازی سها هلال اضافه کرد: برای تامین ارز مورد نیاز برای خرید مواد اولیه دارویی مقداری ارزی از طرف بانک مرکزی در اختیار شرکت داروسازی سها قرار می گیرد ولی برای ادامه مسیر نیاز به همدلی همه سازمان ها و نهادهای مرتبط هستیم و نیازمند این هستیم که ارگان های بالادستی مثل بانک مرکزی و وزارت بهداشت همکاری کنند تا بتوانیم ملزومات مورد نیاز تهیه کنیم.

* تهیه کاغذ و کارتن از مواد اولیه خارجی دارو سخت تر است
وی ادامه داد: هزینه ملزومات داخلی مانند بروشور، کاغذ و کارتن باید به صورت نقدی پرداخت شود و در این خصوص مشکل داریم، شرکت های تولید کاغذ به دلیل کمبود کاغذ امکان تحویل این کالا را به صورت چکی ندارند و ما نیز به دلیل کمبود نقدینگی امکان پرداخت نقد نداریم و این دلیل کندی تولید و توزیع داروست.
یوسفی گفت: متاسفانه اکنون ملزومات داخلی همچون تهیه جعبه، بروشور و کارتن برای شرکت داروسازی سها مشکل‌تر از تهیه ملزوماتی است که از خارج وارد می‌شود چرا که باید به شرکت‌های داخلی به اجبار هزینه‌ها را نقد پرداخت کنیم و این مساله بار مالی سنگینی برای این شرکت به همراه داشته است و اکنون با کمبود نقدینگی مواجه‌ایم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در رابطه با کمبود مواد اولیه به مشکل برنخورده‌‌ایم، گفت: بخشی از مواد اولیه در گمرک است و مشغول ترخیص آن هستیم البته خط تولیدی داروهای سها تعطیل نشده است.
یوسفی اضافه کرد: در گذشته به افغانستان و عراق صادرات دارو داشتیم اما اکنون به دلیل مسائل پیش آمده و مشکلات ارزی این صادرات متوقف شده است. 10 تا 12 درصد حجم نیاز کشور را از طریق مجموعه دارویی سها تامین می‌کنیم و با وجود کمبود نقدینگی فرایند تولید متوقف نشده است.
به گفته وی میزان ارز آوری هلال از صادرات دارو به عراق و افغانستان حدود 50تا 100هزار دلار بود.
اجتمام *3377 * 3063

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟