دستور ترامپ برای پیدا کردن نویسنده مقاله جنجالی


دستور ترامپ برای پیدا کردن نویسنده مقاله جنجالی

رئیس جمهور آمریکا از وزیر دادگستری این کشور خواسته است که درباره مقاله‌ اخیر نیویورک تایمز که بدون نام و نشان و توسط یک مقام دولت دونالد ترامپ نوشته شده است، تحقیق و نویسنده را شناسایی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از "جف سشنز"، دادستان کل این کشور خواسته تا یک بررسی قضایی برای یافتن نویسنده مقاله انتقادی اخیر نیویورک تایمز انجام دهد.

این مقاله را یک مقام دولت ترامپ اما بدون ذکر نام و نشان نوشته و در آن صلاحیت ترامپ برای ریاست جمهوری را زیر سوال برده و نوشته است که مشاوران و دستیاران رئیس جمهور مانع این می‌شوند که ترامپ کارهای خطرناک‌تر از کارهای فعلی‌اش را انجام ندهد.

ترامپ روز جمعه به خبرنگاران گفت: من به جف خواهم گفت که بررسی کند تا ببیند چه کسی نویسنده آن مقاله بوده است. چون من واقعا فکر می‌کنم که این یک موضوع امنیت ملی است.

رسانه‌های آمریکایی معتقد هستند که نوشتن مقاله جرم نبوده و این اقدام ترامپ مبنای قانونی ندارد. آتلانتیک در این خصوص نوشت: فقط یک مشکل وجود دارد؛ هیچ جرم محرزی اتفاق نیفتاده است که منجر به تحقیق وزارت دادگستری شود.

دیوید لافمن، مقام سابق وزارت دادگستری آمریکا هم در این زمینه گفت: من در ظاهر، در این مقاله چیزی نمی بینم که به عنوان مبنایی برای تحقیق کیفری قرار بگیرد. این مقاله شامل اطلاعات محرمانه نیست.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد