نمایشگاه صنایع فرهنگی چین با حضور ایران گشایش یافت


نهمین نمایشگاه صنایع فرهنگی غرب چین با حضور کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران و با شعار «با قدرت صنایع فرهنگی، روح جاده ابریشم زنده می شود» امروز شنبه در شهر 'شی ان' آغاز بکار کرد.

ایران اکونومیست - نمایشگاه صنایع فرهنگی چین با حضور ایران گشایش یافت
به گزارش ایران اکونومیست؛ در این اکسپوی فرهنگی بیش از 800 شرکت و موسسه فرهنگی از چین و 12 کشور از جمله انگلستان، ایتالیا، تایلند، هند، ایران، نپال، کامبوج و عربستان شرکت کرده اند. اکسپوی صنایع غرب چین توسط وزارت فرهنگ و گردشگری چین و با مشارکت تلویزیون ملی چین و شهرداری 'شی ان' برگزار شده است.

با هماهنگی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، ایران به عنوان مهمان ویژه این رویداد فرهنگی در نمایشگاه حضور دارد.

از سوی کانون ایرانگردی و اتومبیلرانی در غرفه 300 متری کشورمان محصولات و صنایع مختلف فرهنگی شامل صنایع دستی، تابلو فرش، نقره جات، غذای ایرانی، گردشگری و کتب منتشر شده توسط رایزنی فرهنگی در زمینه های ایران شناسی به زبان چینی مانند شاهکارهای ادب فارسی، راهنمای ایرانگردی، ایران زیبا و... به نمایش گذاشته شده است.

همچنین گروه هنری 'روناک' در آیین افتتاحیه این اکسپوی فرهنگی به اجرای موسیقی سنتی ایرانی پرداخت این گروه هنری در روزهای آینده نیز قرار است در غرفه کشورمان به اجرای برنامه زنده موسیقی سنتی اقوام ایرانی بپردازد.

برگزاری دو کنفرانس شامل 'یک جاده یک کمربند در توسعه همکاری صنایع فرهنگی' و 'توسعه یکپارچگی فرهنگی گردشگری' از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه بود.
نمایشگاه صنایع فرهنگی غرب چین تا روز دوشنبه 19 شهریور دایر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!