بازی‌های رایگانی که ارزش انتظار دارند


بازی‌های رایگانی که ارزش انتظار دارند

بازی‌های رایگان یا Free to Play اکثرا شهرت بدی دارند. مشکلاتی مانند پرداخت‌های درون برنامه‌ای اجباری و یا بازی‌هایی که اگر در آن‌ها پول خرج نکنید نمی‌توانید در بازی موفق شوید. در عین حال تعدادی از بهترین‌ بازی‌های دنیا رایگان هستند. طبق آماری که e-Sport از جایزه‌های بازی‌هایی مانند «دوتا 2» (Dota 2)، «لیگ آف لجندز» (League of Legends) و «هیروز آف...

بازی‌های رایگان یا Free to Play اکثرا شهرت بدی دارند. مشکلاتی مانند پرداخت‌های درون برنامه‌ای اجباری و یا بازی‌هایی که اگر در آن‌ها پول خرج نکنید نمی‌توانید در بازی موفق شوید. در عین حال تعدادی از بهترین‌ بازی‌های دنیا رایگان هستند. طبق آماری که e-Sport از جایزه‌های بازی‌هایی مانند «دوتا 2» (Dota 2)، «لیگ آف لجندز» (League of Legends) و «هیروز آف استورم» (Heroes of Storm) جایزه‌هایی با مبالغ حداقل یک میلیون دلار دارند. حتی بازی‌هایی که در این مراسم حضور ندارند مانند «فورت‌نایت: بتل‌رویال» (Fortnite: Battle Royal) که طبق منباع خبری بالغ بر سی میلیون کاربر فعال دارد.

مردم چیزهای مجانی را دوست دارند، به همین خاطر تعداد زیادی از شرکت‌ها نیز سعی دارند که وارد بازار عناوین Free to Play شوند تا بتوانند درآمد و تعداد کاربرانی مانند عناوین ذکر شده در بالا کسب کنند. به همین دلیل هم بازار این عناوین به شدت داغ است؛ در این مقاله نگاهی داریم به عناوین مجانی که قرار است عرضه شوند و حتی تعدادی نیز تقریبا قابل بازی کردن هستند.

Unreal Tournamentبازی‌های رایگانی که ارزش انتظار دارند

ساخته شده توسط تیم «اپیک گیمز» (Epic Games) و موتور بازی‌سازی آنریل انجین‌4، «آنریل تورنمنت» (Unreal Tournament) یادآور دوران خوب آرنا شوترها در سال 1999 است. بازی نه یک ریمیک و نه یک ریبوت از نسخه اولیه بازی است. بازی در اصل فقط نام و سبک آن عنوان را به دنبال می‌کشد و اپیک از طرفداران خواسته است که در ساخت بازی به آن‌ها کمک کنند. اپیک گفته است که دوست دارد با پیش گرفتن این روش ساخت به طرفداران اجازه دهد که خودشان بخش‌های خاطره‌انگیز نسخه اولیه را بازسازی کننید.

آنریل تورنمت فقط یک عنوان رایگان نیست، بلکه بازی کاملا مجانی است! یعنی این‌که در بازی هیچ پرداخت‌ درون برنامه‌ای وجود ندارد. البته اپیک یک بازار برای بازی درست کرده است که در آن سازندگان ماد بتوانند مادهای خود را به فروش برسانند، که البته این بخش ارتباطی با بازی اصلی ندارد. تمامی کدهای مورد نیاز برای توسعه این بازی را می‌توانید از سایت Github دریافت کنید و خیلی سریع به کار توسعه این عنوان بپردازید. یک نسخه به شدت اولیه از بازی نیز در دسترس است و اپیک نیز هر چند وقت یک بار با انتظار آپدیت‌های مختلف آن را کامل می‌کند.

Magic: The Gathering Arenaبازی‌های رایگانی که ارزش انتظار دارند

بازی «Magic: The Gathering Arena» قصد دارد که با ساخت یک بازی کارتی کلاسیک به مبارزه با نسخه‌های به روزتر شده آن‌ها مانند «هارت‌استون» (Hearthstone) برود. شما با یک نسخه کوچک از بازی طرف نیستید. شرکت سازنده بازی، Wizards of The Coast قول داده است که این بازی یک تجربه کامل باشد و همچنین هر سال هزار کارت جدید به بازی اضافه کند.

البته به دلیل رایگان شدن بازی مطمئنا به دست آوردن کارت‌ها نیز به روش دیگری انجام می‌گیرد. هنوز روش ثابتی برای این‌که سازندگان چگونه می‌خواهند از بازی کسب درآمد کنند ارائه نشده است. بتای بازی هشت صندوق Booster به بازیکن می‌دهد که امکان دارد دارای «کارت وحشی» (Wild Cards) باشند. این کارت‌ها را می‌توانید در ازای کارتی که در Deck خود نیاز دارید عوض کنید. این سیاست باعث می‌شود که بازیکنان بدون این‌که پول زیادی در بازی خرج کنند همچنان به رقابت برای این کارت‌ها بپردازند. بازی در حال حاضر دو حالت بازی کردن بیشتر ندارد ولی همچنان که کارت‌های بازی بیشتر می‌شوند تعداد مودهای بازی نیز بیشتر می‌شود. بازی در حال حاضر در حالت بتا قرار دارد و می‌توانید با ثبت‌نام در سایت بازی به تجربه آن بپردازید.

Gwentبازی‌های رایگانی که ارزش انتظار دارند

«گوئنت» (Gwent) یک بازی فرعی است که از بازی معروف «ویچر: وایلد هانت» (Witcher: Wild Hunt) ریشه می‌گیرد. بازی که یا کاملا آن را نادیده گرفتید و یا زمان زیادی را صرف بازی کردن آن کردید به طوری که از بازی اصلی غافل شدید. چند وقتی می‌شود که بازی در حالت بتا قرار دارد و «سی‌دی پراجکت رد» (Cd Project Red) گفته است که قرار است در اواخر 2018 نسخه کامل آن را عرضه کند.

گوئنت تغییرات جالبی در سبک بازی‌های کارتی ایجاد کرده است. هر بازی در سه نوبت دنبال می‌شود و به مانند بازیهای دیگر نیروهای شما مستقیم به یک‌دیگر حمله نمی‌کنند. یکی از بهترین حقه‌هایی که در بازی می‌توانید بزنید این است که ابتدا در نوبت اول شعیف بازی کنید تا رقیبتان تمام کارت‌های قدرتمندش را استفاده کند سپس در دو نوبت بعدی با کارت‌های قوی خود که برای روز مبادا نگه داشته بودید او را شکست دهید. در حالت بتا کارت‌های بازی به نسبت زیاد بودند؛ همچنین با این‌که بازی مجانی است ولی به نسبت هارت استون در زمینه‌ دادن کارت به بازیکن دست و دل بازتر است. در حال حاضر بازی در مرحله بتا قرار دارد ولی شرکت سازنده قول داده است که با عرضه نسخه کامل علاوه بر ایجاد تعادل در قدرت کارت‌ها، یک بخش داستانی تک‌نفره نیز به بازی اضافه کند.

Ascent: Infinite Realmبازی‌های رایگانی که ارزش انتظار دارند

یک بازی MMORPG که توسط شرکت «بلوهول» (Bluehole) که سازندگان بازی محبوب «Players Unknown Battleground» نیز هستند ساخته شده است و توسط شرکت «Kakao» منتشر می‌شود. یک بازی MMORPG با تم استیم‌پانک که تمرکز ویژه‌ای بر روی مبارزات PVP دارد. بازی یک عنوان پرهیجان است. کشتی‌های هوایی جنگی، غول‌های عظیم، ربات‌های جنگی بزرگ و خیلی ویژگی‌های دیگر که قرار است مبارزات شما را جلا دهند.

حداکثر لول بازی 30 است و طبق گزارشات چیزی در حدود 30 ساعت زمان نیاز است تا به این سطح از بازی برسید. اما بعد از رسیدن به این سطح است که تازه همه چیز آغاز می‌شود. مبارزات چندنفره بزرگ که در آن‌ها باید بر روی زمین و هوا ماموریت‌های مختلفی را به انجام برسانید. با جلوه‌های بصری خیره‌کننده و پنج کلاس مختلف برای بازی کردن، مطمئنا بازی است که برای آن صبر کنید. تا الان بازی فقط یک آلفای محدود داشته است ولی به زودی نسخه عمومی آن برای ایالات‌متحده نیز عرضه می‌شود.

Total War: Arenaبازی‌های رایگانی که ارزش انتظار دارند

اولین عنوان رایگان در سری بازی‌های «توتال وار» (Total War) کمی نسبت به نسخه‌های پولی آن ساده سازی شده است ولی هنوز هم نبردهای بزرگ و استراتژی‌های زیرکانه را درون خود دارد. بازی ده بازیکن را در مقابل ده بازیکن دیگر قرار می‌دهد. هر بازیکن می‌تواند سیصد سرباز مختلف را کنترل کند که در نهایت به تعداد سه هزار سرباز در هر جبهه می‌رسند. مطمئنا این تعداد نسبت به بازی‌های قبلی این سری کم به نظر می‌رسد ولی با توجه به وجود ملت‌ها، سربازها و فرماندهین مختلف که می‌توانید کنترل کنید زیاد به چشم نمی‌آید.

برای ساخت این بازی با شرکت‌های بزرگی نیز همکاری شده است. بازی در حال حاضر در مرحله بتا قرار دارد و می‌توانید آن را از سایت رسمی بازی دانلود کنید. ملت‌های حاضر در بازی در حال حاضر شامل: کارتاژها، روم، یونان و گروه‌های بربر می‌شوند. با توجه به وجود نیروها و فرماندهین مختلف برای هر کدام از آن‌ها محتوای بازی در سطح خوبی قرار دارد. همچنین طبق اخبار به نظر می‌رسد که بازخوردهای رسیده از نسخه بتای بازی بر روی نسخه اصلی نیز تاثیر می‌گذارد.

Project TLبازی‌های رایگانی که ارزش انتظار دارند
اول بگذارید بگوییم نام اصلی بازی چه بوده است. شرکت سازنده، «Massively Overpowered» گفته است که «NCsoft» که ناشر بازی هم حساب می‌شود نام بازی را از «Lineage Eternal» به «Project TL» تغییر دادند. دقیقا زمانی این تصمیم گرفته شد که موتور بازی و همچنین خیلی از بخش‌های بازی دوباره عوض شدند. اولین بار بازی در سال 2011 معرفی شد که مطمئنا از آن زمان تا الان خیلی سال گذشته است. بازی ادامه‌ای است بر نسخه‌های Lineage که در سال‌های 1998 و 2003 عرضه شده‌اند.

سری بازی‌های Lineage عناوینی MMORPG هستند که به خصوص در کشورهای کره و چین طرفدار دارند. در سال 2006 این سری بازی موفق به فروش 43 میلیون نسخه شدند. با تماشای تریلر می‌شود به شباهت بازی به عناوین «World of Warcraft» و «Diablo» پی برد. بازی در کره یک بتای محدود داشت که به نظر می‌رسد طرفداران از تغییر موتور بازی به آنریل انجین4 راضی نبوده‌اند. امیدواریم که نتیجه نهایی بازی عنوان بدون اشکالی باشد.

Soldiers: Arenaبازی‌های رایگانی که ارزش انتظار دارند

بازی «سولجر: آرنا» (Soldiers: Arena) توسط شرکت اوکراینی «Best Way» در حال توسعه است. بازی در نیمه دوم 2018 عرضه خواهد شد و پس از آن از حالت ارلی‌اکسس خارج شده و به یک بازی Free to Play تبدیل می‌شود. شاید این عنوان به مانند بازی‌های استراتژی هم‌زمان دیگر به نظر برسد ولی شرکت سازنده قول داده است که بازی دارای ویژگی‎هایی خواهد بود که آن را از دیگر عناوین این سبک متمایز خواهد کرد.

بازیکنان می‌توانند کنترل هر کدام از نیروهای تحت امر خود را که می‌خواهند به دست بگیرند و در این حالت بازی تبدیل به یک بازی شوتراول‌شخص می‌شود. محیط بازی کاملا تخریب‌پذیر است و حتی انفجارها می‌توانند باعث شوند که زمین بازی کنده شود تا تبدیل به سنگر شوند. حتی ماشین‌های جنگی نیز دارای نقطه ضعف‌های مشخص هستند که باعث می‌شوند بازیکنان تمرکز بیشتری بر روی محافظت و یا حمله به آن بخش‌های بگذارند.

اگر صبر کردن برای شما سخت است می‌توانید همین حالا بازی را در حالت ارلی‌اکسس خریداری کنید. بازی در حال حاضر دارای 200 سرباز مختلف در سه جناح متفاوت است. نیروهای ایالات‌متحده، آلمان نازی و شوروی در حال حاضر در بازی حضور دارند. و هرگاه که بازی آماده باشد نیز از حالت ارلی‌اکسس خارج شده و برای تجربه آن دیگر نیازی به خریداری آن نیست.

Fortnite: Save the Worldبازی‌های رایگانی که ارزش انتظار دارند

همانطور که گفته شد در حال حاضر نسخه بتل‌رویال بازی فورت‌نایت در حال حاضر یکی از بزرگترین بازی‌های عرضه شده است. با این‌که نسخه بتل‌رویال بازی رایگان است ولی یک حالت دیگر نیز برای فورت‌نایت موجود است؛ یک محتوای PVE که Save the World نام دارد.

در اصل این حالت نسخه اصلی بازی فورت‌نایت قبل از عرضه حالت بتل‌رویال آن بود. این محتوا یک بازی دفاع از قلعه است که در آن بازیکنان باید از قلعه خود در برابر دسته‌های زامبی که توسط هوش‌مصنوعی کنترل می‌شوند محافظت کنند. این حالت شخصیت‌ها و سلاح‌هایی دارد که در نسخه بتل‌رویال موجود نیستند. این حالت در حال حاضر در دسترس است ولی باید آن را خریداری کنید؛ البته اپیک گیمز گفته است که می‌خواهد نسخه رایگان آن را در زمانی نامعلوم در 2018 عرضه کند.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
بازی‌های رایگانی که ارزش انتظار دارند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید