ماهنامه «کارخانهدار» به مدیرمسئولی قاسم خرمی منتشر شد
این نشریه ویژه صاحبان سرمایه، کارآفرینان و مدیران صنعتی است که در 64 صفحه رنگی و به دو زبان فارسی و انگلیسی و با مدیرمسئولی و سردبیری دکتر قاسم خرمی منتشر شده است.
این نشریه ویژه صاحبان سرمایه، کارآفرینان و مدیران صنعتی است که در 64 صفحه رنگی و به دو زبان فارسی و انگلیسی و با مدیرمسئولی و سردبیری دکتر قاسم خرمی منتشر شده است.
«کارخانهدار» بنا دارد تا با رویکری نهادگرایانه و با تاکید بر اقتصاد سیاسی به تحلیل و بیان مسائل صنعت و توسعه صنعتی ایران بپردازد و به تقویت و تسهیل روابط و مناسبات بخش خصوصی با جامعه و حکومت، کمک نماید.
در بخشهایی از سرمقاله شماره نخست این نشریه آمده است: «صنعتی شدن در جامعه امروز ایران، مستلزم بازتعریف الگویی از توسعه با بنمایه وطنخواهی و ملتدوستی و مبتنی بر ائتلاف و همکاری میان دولت، بخش خصوصی و نیروهای اجتماعی تحولخواه و موثر بر توسعه صنعتی، اعم از روشنفکران، هنرمندان، بازاریان، بانکداران، کارگران و احزاب و رسانه، حول دفاع از منطق تولیدی و بنیادهای کارآفرینی است. حمایت از تولید ملی بدون حمایت از سرمایهدار، سرمایهگذار و کارفرمای واقعی ایرانی، ممکن نخواهد بود...».
عکس جلد و تیتر اول مجله، به بررسی زندگی حرفهای و تجربه کارآفرینی مهندس "تقی توکلی" مدیر و مالک کارخانه کبریتسازی توکلی اختصاص یافته است. این اقدام به مناسبت یکصدمین سال تاسیس کارخانه کبریتسازی توکلی صورت گرفته که از قدیمیترین کارخانههای بخش خصوصی ایران است.
مطالب این نشریه شامل ترکیبی از مباحث نظری و تاریخی و مسائل روز صنعت ایران است که در قالب گزارش، مقاله، گفتوگو، یادداشت و غیره... تدوین و درج شده است. برخی از عناوین و تیترهای شماره اول ماهنامه «کارخانهدار» عبارتند از:
* خاطرات ناصرالدین شاه قاجار در بازدید از اماکن صنعتی اروپا؛
توی کارخانههای فرنگ، یک زن خوشگل پیدا نکردم!
*گفتوگو با دکتر عباس میلانی:
سرمایهداران در سقوط شاه نقشی نداشتند
*گفتوگوی انتقادی با حسین هدایتی:
سرمایهدار رانتی نیستم!
«کودک کار» بودم تا کارخانهدار شدم
*دولت و کارآفرینان چه کنند تا از تحریمها آسیب کمتری ببینند؟
پیشنهادهای بخش خصوصی برای عبور از شرایط سخت اقتصادی
*گفتوگو با دکتر هوشنگ امیراحمدی:
طبقه متوسط، اگر حمایت کند، ضعفهای اقتصادی دولت پوشیده میماند!
*روابط و مخاصمات
سرمایهداری صنعتی و جریانهای سیاسی در ایران
*گفتوگو با علیاصغر سعیدی:
چرا روشنفکران با صنعتگران «چپ» افتادند؟
*اندوه «بیک»
این خودکار محبوب چگونه آمد و چرا رفت؟
*گفتوگو با محمدرضا نعمتزاده:
با تهدید ترامپ دیوانه، ترمز بخش خصوصی را نکشید!
*«شریعت» در تنگنای صنعت
چالشهای حکمرانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت
و با نوشتهها و نظراتی از دکتر مجید وحید، دکتر روحالله اسلامی، دکتر بهزاد عطارزاده، مهندس رضا رضایی مدیرعامل آذین خودرو، مهدی نایبی مدیرعامل الوپیک، مهندس سعید افشار مدیرعامل هوراند و دیگران...
برای دریافت نسخه چاپی نشریه، نام و نشانی پستی خود را به شماره ۰۹۳۸۵۶۵۷۰۹۲ پیامک کنید.
عکس جلد و تیتر اول "کارخانه دار"