پیام موشک باران مقر حزب منحله دموکرات


پیام موشک باران مقر حزب منحله دموکرات

حزب دموکرات کردستان ایران، چرا باید در خاک کردستان عراق مقر داشته باشد؟

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24:

بامداد شنبه چند فروند موشک نقطه زن نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با غرش سهمگین خود بر سر مقر دموکرات کردستان ایران که در خاک عراق است فرود آمد و دهها نفر از اعضای این حزب جنایتکار که دستشان به خون فرزندان ایران آغشته بود به هلاکت رساند.

اعضای این گروه مسلح تروریستی که از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود تغذیه و تأمین می شوند، یک جنگ مسلحانه را سال هاست علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده اند و حتی در زمان جنگ عراق علیه ایران در صف سربازان صدام قرار داشتند.

جنایات این حزب منحله غیر قانونی که اقدامات تروریستی در کردستان کشورمان انجام داده و می دهد، تاکنون باعث شهادت ده ها نفر از شهروندان کرد نیز شده است.

این گروه تروریستی اکنون سال هاست که پایگاه های خود را در خاک کردستان عراق مستقر کرده و از این پایگاه ها برای حملات تروریستی علیه ایران استفاده می کند.

دولت اقلیم کردستان عراق که چندی پیش ساز جدایی نواخته بود و می رفت تا یک چالش و تنش جدی در منطقه ایجاد کند، با پناه دادن به گروه تروریستی ضد انقلاب دموکرات در خاک خود، این فرصت را برای آنها آماده کرده تا علیه ایران اقدام کنند.

دولت مرکزی عراق نیز در قبال حضور این گروه ضد انقلاب در خاک خود مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد.

جمهوری اسلامی ایران بارها رسماً اعلام کرده است که هیچگونه ناامنی را در مرزهای خود نمی پذیرد و حق خود می داند که در صورت ایجاد ناامنی از آن سوی مرزها از هر کشوری که باشد، پاسخ قاطعی به حملات تروریستی گروه های ضد انقلاب بدهد. تفاوتی هم نمی کند که از سوی کدام یک از کشورهای همسایه باشد.

شلیک موشک های ایران که دقیقاً به مقر حزب منحله دموکرات برخورد کرده چند پیام داشت، مهمترین پیام این است که جمهوری اسلامی بر سر امنیت خود با کسی شوخی ندارد و با اخلالگران امنیت برخوردی قاطع و سخت خواهد داشت.

موشک های نقطه زن ایران دقیقاً به مقر حزب دموکرات برخورد کرده و این نشان از دقت موشک هایی است که در داخل کشور و به دست نیروهای توانمند ایران ساخته شده است.

اما پیام دیگر شلیک موشک های بالستیک نقطه زن جمهوری اسلامی ایران دست رد چندین باره به پیشنهاد مذاکره آمریکا و اروپا بر سر توانمندی های موشکی است.

آمریکا و اروپا در پی آن هستند تا بتوانند همچون فناوری هسته ای، فناوری موشکی ایران را نیز با وعده های پوچ خود برچینند و تعطیل کنند. خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران آن هم مهمترین مولفه قدرت بازدارندگی، برجام دیگری است که آمریکا و اروپا برای دستیابی به آن تلاش زیادی را به کار برده اند.

موشک هایی که بر سر مقر داعش در سوریه فرود آمد و انتقام خون حملات این گروه تروریستی در تهران و در سوریه را گرفت، نمونه دیگری از وجوب موشک های بالستیک ایران بود.

از سوی دیگر حمله موشکی به مقر حزب منجله دموکرات به رژیم اسرائیل نیز پیام دقیقی را مخابره کرد.

پیام موشک باران مقر حزب منحله دموکرات

صهیونیست ها، در کردستان عراق حضور گسترده ای دارند و حتی پایگاه های جاسوسی این رژیم در ازای پرداخت دلارهای سبز به سران اقلیم کردستان، در خاک عراق ایجاد شده است.

یکی از عوامل اصلی و مهمی که باعث شد تا سران کردستان عراق همچون بارزانی تصمیم به برگزاری رفراندوم برای جدایی از خاک عراق بگیرند، تحریکات اسرائیل، آل سعود و آمریکا بود، هر چند این انگیزه اکنون فروکش کرده است، اما هیچگاه از دستور کار خارج نخواهد شد.

اما چند نکته نیز باید در باره بیانیه ای که دولت اقلیم کردستان عراق درباره حملات موشکی ایران صادر کرده مطرح شود.

دولت اقلیم کردستان عراق در این بیانیه حملات موشکی ایران را به مقر حزب منحله دموکرات محکوم کرده در حالی که نیروهای این حزب ضد انقلاب در خاک این منطقه مستقر هستند و به طور رسمی با مجوز سران دولت اقلیم کردستان عراق در این خطه حضور دارند.

مقامات کردستان عراق به خوبی از ماهیت این گروه تروریستی ضد انقلاب با خبر هستند و می دانند که آنها تاکنون دست به چه جنایت هایی زده اند و همچنان جنگ مسلحانه آنها علیه ایران ادامه دارد. حملات تروریستی از خاک اقلیم کردستان عراق انجام می شود.

این که چرا دولت اقلیم کردستان عراق اجازه حضور گروه تروریستی دموکرات را در خاک خود داده؛ پرسشی است که باید بارزانی ها به آن پاسخ دهند، نه این که اقدام ایران را محکوم کنند.

بر اساس قوانین بین المللی نیز این حق هر کشوری است که از تمامیت ارضی و امنیت خود محافظت کند و اگر از درون خاک کشور همسایه حمله و تعرضی انجام شود، این حق برای کشور مورد تعرض قرار گرفته شده محفوظ است تا نسبت به آن اقدام واکنش قاطع نشان دهد.

حملات موشکی ایران اگر بدون دلیل بود یا این که موشک ها در مناطق مسکونی شهرهای اقلیم کردستان عراق فرود می آمد، آنگاه دولت کردستان عراق حق داشت که معترض باشد، اما موشک ها دقیق به مکانی خورده است که سران و نیروهای حزب منحله دموکرات در آن مستقر بودند.

در بیانیه هیات دولت اقلیم کردستان عراق عملیات‌های مسلحانه‌ای که حزب دموکرات کردستان ایران از داخل خاک عراق علیه همسایگان این کشور از جمله ایران ترتیب می‌دهد هم محکوم شده است.

اکنون پرسش این است که چرا دولت اقلیم کردستان عراق اجازه حضور به حزب منحله دموکرات کردستان ایران را در خاک خود داده و به آنها امکانات می دهد؟

منطقی و قانونی نیست که کردستان عراق که همسایه جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون از وجود چنین همسایه ای بهره های بسیاری هم برده است به دشمنان جمهوری اسلامی ایران پناه بدهد.

کافی است مردم و سران اقلیم کردستان عراق کمک های جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با داعش و دور کردن خطر این گروه تروریستی از اقلیم کردستان عراق را به خاطر بیاورند، شاید اندکی قدرشناس شوند.

در هر حال حملات موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که برخی در عراق در صدد بر هم زدن روابط دوستانه دو کشور همسایه هستند و حتی اقدام به تخریب و نابودی کنسولگری ایران می کنند، پیام های روشنی دارد.

کافی است ایران دست از کمک ها و حمایت های خود از دولت و ملت عراق بردارد، خواهید دید که اوضاع این کشور به مراتب وخیم تر و بدتر از گذشته خواهد شد، ایران خواهان صلح و امنیت در عراق است و تاکنون برای برقراری آن هزینه جانی نیز داده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا