آغاز به کار سومین همایش ملی «از غدیر تا اربعین»


آغاز به کار سومین همایش ملی «از غدیر تا اربعین»

سومین همایش ملی «از غدیر تا اربعین» با محور استفاده از ظرفیت‌های هنر در کاربردی کردن معارف اربعین امروز در موسسه آموزش عالی فردوس شهر مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، سومین همایش ملی «از غدیر تا اربعین» از سوی ستاد معرفتی فرهنگی آیات نور، موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع)، موسسه آموزش عالی فردوس و با همکاری دانشگاه فرهنگیان، سازمان بسیج اساتید و با حضور فرهنگیان کشور و اساتید حوزه و دانشگاه امروز ۱۸ شهریوردر ساختمان شماره 2 موسسه آموزش عالی فردوس شهر مشهد آغاز شد.

این همایش سه روزه، موضوع «آثار الهی و تربیتی جریان اربعین» و نقش آن در حوزه‌های مختلف زندگی را مدنظر قرار داده است.

بنابراین گزارش، در روز اول این همایش اساتیدی همچون محمدهادی همایون، مدیر گروه ارتباطات و دین مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (ع)، حجت‌الاسلام عبدالحمید واسطی، مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، محمدرضا ابن الدین، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه امام‌ حسین(ع)، شیخ مازن از عراق و حجت الاسلام سعید اصفهانیان، دبیر علمی و مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین (ع) حضور داشتند و به تبادل نظر در زمینۀ آثار الهی و تربیتی جریان اربعین در حوزۀ ایمانی، فرهنگی و اجتماعی و بین الأدیان پرداختند.

این همایش با رویکرد تجمیعی (اندیشه و هنر) بنا دارد با همت نخبگان فکری و برنامه‌های پیشنهادی پیوستی، به تبیین بیشتر مفاهیم اربعینی و بهره از ظرفیت‌های هنر، جهت کاربردی کردن معارف اربعین و توسعۀ آن در زندگی امروزی بپردازد.

گفتنی است، دومین همایش ملی «از غدیر تا اربعین» سال گذشته با همکاری بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی به میزبانی آستان قدس رضوی و با هدف جریان‌سازی فکری و معرفتی بر محور اربعین حسینی(ع) برگزار شد.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان