طرز تهیه ترشی لبنانی خوشمزه


طرز تهیه ترشی لبنانی خوشمزه

ترشی لبنانی یکی از ترشی های خوشمزه است که برای تهیه آن از ادویه های تند استفاده می شود. در طرز تهیه ترشی لبنانی از ادویه کاری و پودر انبه نیز استفاده می شود. در ادامه می توانید با این ترشی خوشمزه و پرطرفدار و روش تهیه آن آشنا شوید.

طرز تهیه ترشی لبنانی خوشمزه
ترشی‌ها جزء چاشنی‌های فوق العاده برای سرو غذا هستند. این چاشنی‌ها در نزد مردم آسیا مخصوصاً خاورمیانه پر طرفدار می‌باشند. در طرز تهیه ترشی لبنانی زیتون و پودر انبه به کار می‌رود. به همین خاطر بسیار خوش عطر است. اما با اینکه در تهیه آن از زیتون استفاده می‌شود، اما طعم آن با ترشی زیتون پرورده کاملا متفاوت می‌باشد.



مواد لازم

پودر کاری:یک قاشق غذاخوری
پودر انبه: چهار قاشق غذاخوری
فلفل سبز: ۴ عدد
موسیر: یک پیمانه
سیر: یک پیمانه
نمک: به میزان لازم
قارچ ورقه شده: یک پیمانه
زیتون بدون هسته: یک پیمانه
فلفل سیاه: یک قاشق چای خوری
زردچوبه: یک قاشق چای خوری
سرکه: به میزان لازم
روغن زیتون: ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی لبنانی خوشمزه

ابتدا زیتون‌ها را آماده کنید. برای این ترشی می‌توانید از زیتون سیاه یا سبز استفاده کنید. این زیتون‌ها باید بدون هسته باشند. زیتون را خرد کنید.


در ادامه قارچ‌ها را بشویید و بعد از شستن در یک آبکش بریزید. آن را در کناری قرار دهید تا آب آن کشیده شود.

بعد از کشیده شدن آب قارچ، آن‌ها را به صورت ورقه ورقه خرد کنید.


در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه این ترشی از ذرت و هویج نیز استفاده کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی لبنانی، قارچ خرد شده و زیتون را مخلوط کنید. سیر و موسیر خرد شده را نیز به مواد اضافه کنید.

سیر حبه‌ای در ادامه ادویه‌های مورد نظر را اضافه کنید. پودر کاری، پودر انبه و سپس فلفل سبز را خرد کرده و اضافه کنید.


مواد را با هم مخلوط کنید. آن گاه فلفل سیاه و زردچوبه را به مجموع مواد اضافه کنید. ۵ قاشق زیتون را به مجموع مواد اضافه و هم بزنید. در نهایت همه مواد را داخل ظرف مناسبی مانند ظرف شیشه‌ای ریخته و مخلوطی از سرکه و نمک را روی آن بریزید. توجه داشته باشید که این مخلوط باید کل مواد داخل شیشه را بپوشاند. یعنی مواد داخل آن شناور باشند. ترشی را در جای خشک و تاریک قرار دهید. بعد از ۱۵ روز می‌توانید در ترشی را باز کرده و از آن میل کنید.

در این مطلب با دستور تهیه ترشی لبنانی آشنا شدید. امیدواریم این ترشی خوشمزه را در منزل تهیه بفرمایید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید. در صورت تمایل با کلیک بر روی انواع ترشی ما را با سایر مطالب و آموزش‌های مرتبط در سایت آرگا دنبال فرمایید.

منبع: آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع ترشی و مربا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !