از بن بست خارج شدن 400 روستا با بهره‌ برداری از محور ملی پاتاوه – دهدشت


از بن بست خارج شدن 400 روستا با بهره‌ برداری از محور ملی پاتاوه – دهدشت

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به محور ملی پاتاوه – دهدشتف گفت: با بهره‌ برداری از این طرح ملی بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، عزیز فیلی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز ( ۱۸ شهریور) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار به محور پاتاوه -دهدشت اختصاص یافت، گفت: امسال بیش از یک هزار میلیارد ریال به قطعه سوم این جاده اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد، اظهار داشت: از این میزان، ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت ۶۳ کیلومتر طول دارد، گفت: این محور دارای ۱۱ دهنه پل به طول سه هزار و ۱۶۰ متر است.

فیلی ادامه داد: با بهره‌ برداری از این طرح ملی، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر نه تنها موجب اتصال جاده‌ های روستایی است، بلکه در بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد نیز از ۲ مسیر به جاده ملی پاتاوه - دهدشت متصل می‌ شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این ۲ مسیر شامل ۲ قطعه هفت کیلومتری است که پنج کیلومتر از مسیر اول آسفالت شده و برای اجرای ۲ کیلومتر مابقی، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

این مسئول عمرانی کهگیلویه و بویراحمد یاداور شد: ۳,۵ کیلومتر از مسیر دوم نیز آسفالت شده و برای اجرای مابقی آن ۱۸ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

فیلی با اشاره به اینکه قطعه سوم این جاده دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: براساس پیش بینی انجام شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان، این طرح ملی تا نیمه نخست سال ۹۸ به بهره‌ برداری می‌ رسد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !