لغو مجوز دفاتر پیشخوان شهرداری در صورت همکاری با واسطه‌ها


لغو مجوز دفاتر پیشخوان شهرداری در صورت همکاری با واسطه‌ها

به گزارش شهرآراآنلاین، شهریار آل شیخ با بیان این مطلب، اظهار داشت: باید ارتباط شهروندان با شهرداری کاملا شفاف باشد ولی متاسفانه در حال حاضر، انجام امور شهروندان در دفاتر پیشخوان شهرسازی از طریق واسطه‌ها صورت می‌گیرد و شهروندان خود...


به گزارش شهرآراآنلاین، شهریار آل شیخ با بیان این مطلب، اظهار داشت: باید ارتباط شهروندان با شهرداری کاملا شفاف باشد ولی متاسفانه در حال حاضر، انجام امور شهروندان در دفاتر پیشخوان شهرسازی از طریق واسطه‌ها صورت می‌گیرد و شهروندان خود مستقیم به این چرخه ورود پیدا نمی‌کنند لذا با برنامه‌ریزی‌های جدید در نظر داریم تا پایان سال سرعت و شفافیت در این حوزه به نحوی چشمگیر افزایش یابد.

وی ادامه داد: ما تمام اقدامات مراکز زیرمجموعه شهرداری را به طور کامل رصد می‌کنیم و تخلفات و کوتاهی عوامل را به آنها تذکر می‌دهیم. برای کاهش حضور واسطه‌ها نیز در برخی از مناطق شهرداری، طرحی را به صورت آزمایشی آغاز کرده‌ایم که در این طرح به شهروندان شماره تماس داده و مراحل استاندارد انجام هر درخواست را برای آنها تشریح می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم اگر کارشان بیش از مدت اعلام‌شده طول کشید، به ما اطلاع دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه گاهی هم خود ما با شهروندان متقاضی خدمات تماس گرفته و میزان رضایتشان را جویا می‌شویم، تصریح کرد: در آغاز اجرای این طرح، برخی از دفاتر پیشخوان، شماره‌های شهروندان را به درستی در سیستم ثبت نمی‌کردند که ما نیز با اصلاح روش، ثبت شماره تماس شهروندان را الزامی ساختیم زیرا فعال شدن پرونده منوط به داشتن کد تاییدی می‌باشد که به تلفن همراه شهروند ارسال می‌شود.

آل شیخ افزود: متأسفانه با این حال، باز هم واسطه‌ها با نفوذی که در برخی از دفاتر پیشخوان شهرسازی دارند مانع ‌شفافیت کارها می‌شوند و شماره تماس خود را در سیستم ثبت می‌کنند تا ارتباط ما با شهروندان میسر نشود. آن‌ها در دفاتر نفوذ دارند لذا با همکاری بازرسی و حراست، بازنگری کاملی در دفاتر انجام داد‌یم و احتمال لغو مجوز و صلاحیت تعدادی از دفاتر پیشخوان وجود دارد.

وی اضافه کرد: حضور واسطه‌ها در سیستم به ایجاد فساد در دستگاه منجر می‌شود و برخی از کارکنان را نیز به سوی فساد می‌کشاند که قطعا تعداد اندکی از همکاران ما هم آلوده می‌شوند که باید این نقیصه برطرف شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اذعان داشت: متأسفانه واسطه‌ها، شرایط و روند خدمات اداری شهرداری به شهروندان را طوری برای مردم سخت و پیچیده جلوه می‌دهند که مردم تصور کنند درخواست‌هایشان مستقیما از طریق شهرداری انجام‌شدنی نیست و باید برای انجام کارهایشان، از واسطه‌ها کمک بگیرند. البته در این میان، مشکلات ایجاد شده توسط برخی از کارکنان در فرآیند درخواست‌های مردمی، بر این تصور غلط مردم افزوده است.

آل شیخ با بیان این مطلب که اطلاع نداشتن شهروندان از فرایند خدمات شهرداری باعث این‌گونه سوءاستفاده‌ها می‌شود، ابراز کرد: طبیعتا واسطه‌ها مبالغی برای انجام کار از مردم طلب می‌کنند که در واقع نیازی به پرداخت این مبالغ نیست و بسیاری از فرآیندهای شهرداری بدون هیچ واسطه‌ای انجام شدنی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه ابهامات و نواقص در بازار تیره و بدون شفافیت پیش می‌آید لذا با تمام توان در تلاشیم این روند را اصلاح کنیم، اضافه کرد: در جهت آگاهی یافتن شهروندان از حقوق خود و چگونگی انجام کارها در شهرداری، در حال حاضر ضوابط پایه شهرداری روی سامانه‌های این سازمان قرار دارد و در تلاشیم ضوابط تکمیلی را هم به آن اضافه کنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس