نیاز دارویی کشور به زودی تامین می شود


نیاز دارویی کشور به زودی تامین می شود

مهاباد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تحریم های یکجانبه و نوسان نرخ ارز، گفت: مشکل تامین برخی از داروها و مواد اولیه مورد نیاز کشور تا مهر امسال برطرف می شود.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مهاباد افزود: طی فروردین امسال تاخیر کوتاهی در تامین دارو و مواد اولیه این بخش در سطح کشور به وجود آمد که این مشکل در 2 ماه گذشته تا حدود زیادی حل شده و به زودی با واردات این اقلام، تمامی داروهای مورد نیاز تامین می شود.
وی با بیان اینکه مشکل حل نشدنی در تامین اقلام دارویی کشور وجود ندارد، ادامه داد: مجلس و دولت برای تامین برخی از اقلام و داروها که تحریم شده و مشابه آن در کشور تولید می شود، ارز دولتی تخصیص نمی دهد و از آن حمایت نمی کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کیفیت اکثر داروهای داخلی مشابه نمونه خارجی است، اضافه کرد: در صورتی که تامین داروهای خارجی با ارز آزاد برای بخش خصوصی مقرون به صرفه باشد، می توانند این اقلام دارویی را وارد کنند.
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: اگر پزشک معالج بیمار، داروی نمونه داخلی را تایید کرد، پیشنهاد می شود از آن استفاده کنند تا مشکلات بیماران برای تامین داروی خارجی با ارز آزاد کمتر شود.
به گزارش ایرنا شامگاه یکشنبه و همزمان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار آذربایجان غربی در مهاباد، چهار طرح بهداشتی و درمانی با 95 میلیارد ریال هزینه در این شهرستان به بهره برداری رسید.
این طرح ها شامل بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی فرهنگیان، کلینیک فوق تخصصی و مرکز ثبت و تشخیص سرطان بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر سه روزه خود به آذربایجان غربی طرح های بهداشتی و درمانی متعددی را در شهرستان های شوط، چالدران، خوی، اشنویه، ارومیه، پیرانشهر و بوکان افتتاح کرد.
وزیر بهداشت امروز /دوشنبه/ برای بهره برداری از چند طرح بهداشتی و درمانی به شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی سفر کرده است.
9903/ 3020/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مصدومیت عالیشاه تا چه حد جدی است؟