برگزاری مراسم طشت‌گذاری در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل + تصاویر


برگزاری مراسم طشت‌گذاری در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل + تصاویر

همزمان با آغاز ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در مراسم طشت‌گذاری مسجد این دانشگاه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، این مراسم پس از نماز ظهر و عصر امروز 19 شهریور و با حضور رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، همراه با مداحی و سینه‌زنی برگزار شد.

افشین پاکباز رئیس هیأت امنای مسجد واحد اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اردبیل، برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ماه محرم را شامل برگزاری مراسم طشت‌گذاری، مجلس روضه‌خوانی و سخنرانی در دهه اول محرم، برپایی تکیه‌های احسان و نذورات در محوطه دانشگاه برای پذیرایی از عزاداران، راه‌اندازی دسته عظیم عزاداری در هشتم محرم‌الحرام در مسیر دستجات عزاداری شهر و بازار اردبیل، قرائت زیارت عاشورا و برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با حال و هوای ایام محرم عنوان کرد.

برگزاری مراسم طشت‌گذاری در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل + تصاویر

مراسم طشت‌گذاری یکی از برنامه‌های سنتی شهر اردبیل است و هر سال در آغاز ماه محرم در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار می‌شود.

این مراسم از عصر صفویه در اردبیل و به‌مرور در برخی شهرهای استان‌های همجوار و به یاد آب‌دادن حضرت امام حسین(ع) به اصحاب حرّ برپا شده است که در آن امام حسین(ع)، حرّ و لشکریانش و حتی اسب‌های آنان را با ریختن آب مشک‌های خودشان در طشت‌ها، سیراب کرده بودند.

برگزاری مراسم طشت‌گذاری در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل + تصاویربرگزاری مراسم طشت‌گذاری در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل + تصاویربرگزاری مراسم طشت‌گذاری در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل + تصاویربرگزاری مراسم طشت‌گذاری در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل + تصاویر

انتهای پیام/4062/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک