بانک مرکزی در دوره قبل، به صندوق های سرمایه گذاری هزار انگ وارد کرد


بانک مرکزی در دوره قبل، به صندوق های سرمایه گذاری هزار انگ وارد کرد

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن اظهار داشت: بانک مرکزی به دلیل نداشتن ساختار تعاملی مناسب در دوره قبل، به صندوق های سرمایه گذاری هزار انگ وارد کرد تا...

بانک مرکزی در دوره قبل، به صندوق های سرمایه گذاری هزار انگ وارد کرد
خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن اظهار داشت: بانک مرکزی به دلیل نداشتن ساختار تعاملی مناسب در دوره قبل، به صندوق های سرمایه گذاری هزار انگ وارد کرد تا آنها رشد نکنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمودرضا خواجه نصیری در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که قانون به بانک مرکزی اجازه داده است که بررسی کند و بگوید بله یا خیر ولی بانک مرکزی نادیده به صندوق های سرمایه گذاری نه گفت بدون این که هیچ دلیلی بیاورد.
وی ادامه داد: استدلال آنها این بوده که صندوق های با درآمد ثابت بخشی از کار بانک ها را انجام می دهند در حالی که این دلیل به صندوق های ساختمان، جسورانه یا سهام ربطی ندارد.
این فعال بازار سرمایه اظهار امیدواری کرد که با حضور تیم مدیریتی جدید در بانک مرکزی، اگر هم قرار است به فعالیت این صندوق ها نه گفته شود آن نه تعاملی و منطقی باشد.
خواجه نصیری تاکید کرد: اگر بانک مرکزی اجازه می داد تا صندوق های سرمایه گذاری با شیب ملایم رشد کنند اتفاقی که اکنون در بازار ارز و طلا افتاده است نمی افتاد. به عبارت دیگر یک تصمیم اشتباه درباره صندوق ها باعث جهش نرخ ها در این دو بازار شد.
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با بیان این نکته که ما از بانک ها پول نمی خواهیم بلکه حاضریم به آنها پول هم بدهیم، افزود: ما بدون بانک ها هم می توانیم زندگی کنیم اما بانک ها بدو ما نمی توانند به عبارت دیگر بانک ها به ما نیاز دارند نه ما به بانک ها.
وی با اشاره به این نکته که این شرکت در پی شناساندن بازار سرمایه به اقشار جامعه است، گفت: در یک سال گذشته بسیاری از سرمایه گذارانی که در صندوق های سرمایه گذاری سرمایه گذاری کرده اند تصور دقیقی از آن نداشته و آن را با سپرده گذاری در بانک ها یکسان می دانسته اند که این تصور باید تغییر کند.
خواجه نصیری با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز سرمایه گذاری آنلاین در کشور از سوی تامین سرمایه تمدن، اظهار داشت: هم اکنون 507 هزار کاربر داریم که به صورت آنلاین خدمت می گیرند که از این تعداد، 151 هزار نفر از ابتدای سال اضافه شده اند.
به گفته وی، به صورت میانگین، روزانه حدود 200 میلیارد تومان تراکنش مالی از طریق این سایت انجام می شود و روزهایی بوده که این مبلغ از 600 میلیارد تومان هم عبور کرده است.
وی اضافه کرد: روزانه حدود دو هزار کاربر جدید در سایت آنلاین این شرکت ثبت نام می کنند و 20 هزار تراکنش در روز انجام می شود و این میزان روز به روز در حال افزایش است.
خواجه نصیری، دارایی تحت مدیریت تامین سرمایه تمدن را 30 هزار و 580 میلیارد تومان ذکر کرد و با اشاره به بازارگردانی 20 سهم بازار، گفت: 2637 میلیارد تومان نیز دارایی تحت مدیریت در قالب سهام داریم.
وی ارزش بازار سهامی که از سوی تامین سرمایه تمدن بازارگردانی می شود را 90 هزار میلیارد تومان ذکر کرد که معادل 18 درصد ارزش بازار بورس و فرابورس است.
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن از عضویت این شرکت در انجمن بانکداران آسیایی به عنوان تنها شرکت تامین سرمایه ایرانی خبر داد و اظهار داشت: از شهریورماه پارسال تا الان 5 اوراق سلف موازی در بورس کالا منتشر کرده ایم و جمع اوراق صکوک منتشرشده 1600 میلیارد تومان و جمع اوراق مشارکت منتشرشده برای توسعه خطوط شهری در کلان شهرهای تهران، اصفهان و قم نیز حدود 1500 میلیارد تومان بوده است به عبارت دیگر تا پایان شهریور امسال، بیش از سه هزار میلیارد تومان تامین مالی از سوی این شرکت صورت گرفته است.
وی در پاسخ به نقدینه درباره برنامه این شرکت در زمینه انتشار اوراق برای ماه های باقیمانده سال هم گفت: برای انتشار دو تا سه هزار میلیارد تومان اوراق در حال مذاکره ایم ضمن این که کنسرسیومی نیز برای تامین مالی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران با مشارکت تامین سرمایه های دیگر برای انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق تشکیل داده ایم.
به گفته وی، چنانچه وزارت نفت قراردادها و اطلاعات را نهایی کند این کنسرسیوم آمادگی انتشار اوراق را در یک ماه آینده دارد.
وی سود صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت تامین سرمایه تمدن را شناور بین 18 تا 22 درصد متناسب با نرخ سود اوراق و سود بانکی ذکر کرد.
-->

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد