اتاق بازرگانی مازندران در شهر ولگوگراد روسیه


اتاق بازرگانی مازندران در شهر ولگوگراد روسیه

در پی سفر آندری بوچاروا فرماندار ولگاگراد به استان مازندران در شمال ایران، یادداشت تفاهم در زمینه های تجاری، اقتصادی، تکنولوژی، اجتماعی و فرهنگی به امضاء رساندند.

ولادیمیر شکارین معاون فرماندار ولگوگراد در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره تفاهم نامه همکاری دو طرف و همچنین گام های عملی در اجرای پروژه ها سخن گفت.

ولادیمیر شکارین از ساخت خط لوله گاز، تولید برق، راه سازی و حمل و نقل از جمله انتقال کالا از مسیر آبی، کشاورزی، داروسازی و همچنین صنعت گردشگری را از منافع مشترک منطقه ولگوگرا با ایران عنوان کرد.
موقعیت جغرافیای مناسب، وضعیت حمل و نقل را برای منطقه ولگوگراد تضمین می کند.

به گفته معاون فرماندار ولگوگراد، موقعیت جغرافیایی، فرصت های تولید و صادرات به منطقه ولگوگراد این اجازه را می دهد تا تبدیل به مرکز اصلی انتقال گندم به ایران باشد. در این راستا اقدامات مهمی از جمله بندر این منطقه که در حال توسعه می باشد، صورت گرفته است.

ما باید تدراکات را گسترش داده و در حال حاضر در این زمینه فعالیت می کنیم. پروژه های مختلف سرمایه گذاری در ساخت مراکز تدارکات، تاسیسات ذخیره سازی، ایجاد و نوسازی ظرفیت تولید در پردازش محصولات کشاورزی در این منطقه اجرا می شود.
علاوه براین، ما تصمیم داریم بندرهای موجود را توسعه دهیم. در حال حاضر چهار بندر از جمله دو بندر مخصوص گندم در منطقه ولگوگراد فعالیت می کنند.

"شکارین" اشاره کرد که طی چند سال اخیر این منطقه مورد توجه سرمایه گذاران واقع شده است.

این منطقه آماده جذب سرمایه گذاران دولتی و خصوصی برای اجرای پروژهای جدید و نوسازی بنادر موجود است.
به لطف سیستم کاری منظم و ایجاد یک محیط تجاری مطلوب موجب جذب سرمایه گذاران می شود. بین سالهای 2014 تا 2017 تعداد 88 پروژه بزرگ و متوسط در منطقه سرمایه گذاری شده است که با افزایش 35 درصد روبرو شده است.

در اینجا باید اشاره کنم که منطقه ولگوگراد یکی مناطق مهم کشاورزی روسیه است.
معاون فرماندار ولگوگراد گفت:

برداشت سالانه غلات در این منطقه 2.5 تا 5.6 تن است در حالی که نیازهای مورد نیاز منطقه در حدود یک و نیم میلیون تن است و مازاد آن صادر می شود.

شکارین افزود: توسعه راهروی "شمال-جنوب" در حال حاضر از اولویت های ما است. آشنایی با بندر "امیرآباد" که بزرگترین بندر در دریای خزراست، امکان ارزیابی فرصت ها و پتانسیل های می شود که منافع دو طرف را شامل می شود. به طور خاص، مسائل مربوط به تحویل کالا از طریق دریا، حداکثر استفاده موثر از راهرو دریایی، ایجاد انبار در پایانه و مرکز لجستیک بررسی می شود.

علاوه بر این بزودی در ولگوگراد، اتاق بازرگانی مازندران بازگشایی می شود. در تفاهمنامه همگاری بین دو اتاق بازرگانی، کمک خواهد کرد که دو طرف ارتباط نزدیکی داشته و همکاری را بهتر انجام شود.

وی افزود: نمایندگان جوامع علمی نیز گفتگوهای موثری با یکدیگر داشته و دانشمندان و اساتید قادر به انجام پروژهای مشترک خواهند بود. امضای توافقنامه بین دانشگاه پزشکی ولگوگراد، دانشگاه دولتی و دانشگاه سانرو در دانشگاه ساری به امضاء رسید که گام علمی مهم محسوب می شود. این پروژه مشترک برای تولید محصولات دارویی و داروهای گیاهی می باشد.
توسعه گردشگری یکی دیگر از جنبه های مهم همکاری های ما است. در حال حاضر باید به بررسی امکان برقراری پرواز مستقیم و آسان کردن دریافت ویزا بپردازیم که دو طرف موظف به پرداختن به این موضوع می باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...