انتظار ایران از سازمان‌های بین المللی، اجرای وظایف قانونی شان


انتظار ایران از سازمان‌های بین المللی، اجرای وظایف قانونی شان

وزیر بهداشت انتظار کشورمان از سازمان ملل بویژه سازمان جهانی بهداشت و دیگر مجامع بین المللی را تنها اجرای وظایف قانونی آن‌ها اعلام کرد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در دیدار پایانی با دکتر احمد المنظری نماینده منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: ملت ایران در چهار دهه اخیر وظایفی که بر عهده سازمان‌های بین المللی بوده است در منطقه انجام داده و نه تنها به کشور‌های منطقه بلکه به تمام کشور‌های جهان کمک کرده است.

وی افزود: نابودی رژیم بعث عراق و صدام حسین، نابودی گروهک‌های داعش، القاعده و طالبان و همچنین کمک به کشور همسایه، افغانستان در سه دهه اشغال توسط شوروی سابق از جمله تلاش‌هایی است که ایران در کمک به جامعه جهانی انجام داده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون که در شرایط حساسی قرار داریم انتظارمان از سازمان ملل و بویژه سازمان جهانی بهداشت این است که به وظایفشان عمل کنند.

وی افزود: اگرچه این سازمان‌های بین المللی در گذشته به وظایف خود عمل نکرده اند، اما امیدواریم در این مقطع زمانی به وظایف قانونی شان عمل کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: ایران حتما موفق به گذراندن شرایط موجود خواهد شد، اما آنچه در اذهان باقی خواهد ماند چگونگی اجرای مسئولیت‌های سازمان‌های بین المللی به وظایفشان خواهد بود و انتظار بیشتری از آنان نداریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403