باز شدن پای عطاری ها به داروخانه ها


باز شدن پای عطاری ها به داروخانه ها

سعید ساجدی‌نیا | معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از راه‌اندازی بخش گیاهان دارویی در داروخانه‌های مشهد خبر داد و گفت: این برنامه در تعدادی از داروخانه‌های منتخب مشهد در دستور کار قرار گرفته است تا در کنار داروهای شیمیایی...


سعید ساجدی‌نیا | معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از راه‌اندازی بخش گیاهان دارویی در داروخانه‌های مشهد خبر داد و گفت: این برنامه در تعدادی از داروخانه‌های منتخب مشهد در دستور کار قرار گرفته است تا در کنار داروهای شیمیایی مردم بتوانند از خواص درمانی گیاهان دارویی بهره‌مند شوند.

دکتر عباس اخگری در گفت‌وگو با شهرآرا اظهار کرد: با راه‌اندازی این بخش در چند داروخانه‌ مشهد، مردم این اطمینان خاطر را خواهند داشت که اطلاعات مورد نیاز درباره گیاهان دارویی را از مراکز معتبر، شناخته شده علمی و موثق کسب کرده‌اند. همچنین می‌توانند به فراورده‌ای که تهیه کرده‌اند از نظر علمی و استانداردهای دارویی اعتماد داشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تأکید کرد: راه‌اندازی این نوع داروخانه‌ها نافی کار عطاری‌ها نیست و بنا نداریم عطاری‌هارا جمع کنیم. اما در نظر داریم با تشویق داروخانه‌ها بخش عطاری را در تعداد بیشتری از داروخانه‌های مشهد راه‌اندازی کنیم تا نگاه به داروهای گیاهی علمی شود.

﷯دکتر اخگری به مشکلات برخی عطاری‌ها اشاره کرد و افزود: صدور و نظارت بر مجوز عطاری‌ها در اختیار علوم پزشکی مشهد نیست بنابراین نمی‌توانیم القا کنیم. یک‌سری الزام‌ها برای عطاری را

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام