محکومیت جنایات عربستان دریمن از سوی وزیر حقوق بشر پاکستان / تحلیل


محکومیت جنایات عربستان دریمن از سوی وزیر حقوق بشر پاکستان / تحلیل

خبرگزاری آریا - پارس تودی- وزیرحقوق بشرپاکستان، جنایات عربستان رادر نسل کشی مردم مظلوم یمن محکوم کرد.

محکومیت جنایات عربستان دریمن از سوی وزیر حقوق بشر پاکستان / تحلیل
خبرگزاری آریا - وزیرحقوق بشرپاکستان، جنایات عربستان رادر نسل کشی مردم مظلوم یمن محکوم کرد.
به گفته «شیرین مزاری» عربستان با حمله به شهروندان بی دفاع از جمله کودکان و زنان، بارها حقوق بشر را در یمن نقض کرده است. وی کشته شدن ده ها کودک در حمله اخیر هواپیماهای سعودی به یک اتوبوس در یمن را درد آور خواند و گفت، عربستان باید به حملات خود در یمن پایان دهد.
وزیرحقوق بشر پاکستان از کشورهای اسلامی خواست مشکلات و اختلافات خود را نه از طریق آمریکا و غرب بلکه درچارچوب سازمان همکاری اسلامی حل و از خونریزی و کشتار در سرزمین های اسلامی پرهیز کنند.
این برای نخستین باری است که یک مقام ارشد دولتی و حزبی در پاکستان جنایات عربستان در یمن را محکوم وآن را نسل کشی عنوان می کند. این نشان می دهد که دولت عمران خان نخست وزیر پاکستان با تجدید نظر در همکاری این کشور با عربستان در جنگ این کشور ضد مردم مظلوم یمن، درصدد کمک به اتحاد و همکاری میان کشورهای اسلامی است.
در زمان حاکمیت حزب مسلم لیگ نواز و نخست وزیری «محمد نواز شریف» هر چند دولت وی تحت تاثیر مصوبه پارلمان پاکستان از همکاری مستقیم و آشکار با عربستان در جنگ این کشور ضد مردم یمن خودداری کرد اما با همکاری «راحیل شرف» فرمانده سابق ارتش پاکستان با ائتلاف خودساخته عربستان در جنگ یمن و اعزام نیروهای پاکستان به عربستان برای آنچه آموزش نیروهای این کشور عنوان می شود نشان داد به رغم مخالفت مردم و پارلمان پاکستان همچنان مصمم به همکاری با حکام عربستان در جنگ آنان ضد مردم یمن بوده است.
علامه «مبشر حسن» معاون دبیر مرکزی حزب وحدت مسلمین در کراچی: «عربستان ومتحدان آن مردم بی‌گناه یمن را مانند مردم مظلوم فلسطین به سبک وحشیانه قتل عام می‌کنند. عربستان، شهرهای «صنعا»،«صعده» و سایر مناطق یمن را طوری بمباران می‌کند که رژیم صهیونیستی پیش از این «غزه» را بمباران کرده بود بنابراین سکوت جامعه جهانی علیه گسترش دهندگان جنگ نیز جنایت است.»
از دیدگاه محافل سیاسی در پاکستان موضع گیری دولت جدید این کشور به رهبری عمران خان ضد عربستان امیدواری به توقف خشونت و کشتار مردم یمن از سوی رژیم آل سعود را افزایش می دهد. چنانچه پاکستان نیز بعد از مالزی به طور رسمی همکاری با عربستان در جنگ این کشور ضد مردم یمن را متوقف کند بدون تردید رژیم آل سعود در انزوای بیشتری برای ادامه کشتار مردم یمن قرار خواهد گرفت.
«طارق محبوب» دبیر مرکزی شورای اتحاد سنی پاکستان: «اگر عربستان خود را کشور واقعی اسلامی می‌داند، باید احساسات مسلمانان را منعکس کند درحالی که این کشور به دنبال انعکاس احساسات قدرت‌های امپریالیستی‌است، نیروهای پاکستان هم نباید به نام اسلام و ایدئولوژی کشورهای دیگر را برای منافع خود مورد استفاده قرار دهند.»
درهر حال، با توجه به افزایش فشارهای آمریکا بر کشورهای اسلامی اتحاد میان مسلمین بیش از هر زمانی ضروری است و موضع گیری های جدید دولت عمران خان در دفاع از مسلمانان بیش از پیش جهان اسلام را برای اتحاد و همکاری ضد ظلم و ستمی که از سوی برخی دول عرب منطقه اعمال می شود امیدوارتر می کند.135/120
نویسنده : مجید وقاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا