ماجرای دعوای ترکمنستان با تاجیکستان


ماجرای دعوای ترکمنستان با تاجیکستان

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: طی روزهای آتی مذاکراتی جهت حل مشکلات مرز ترکمنستان انجام خواهد شد که امیداواریم اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

ابراهیم عطایی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: شرایط هم‌اکنون به نحوی است که در مرز سرخس بار کامیون ها تا 18 شب «خواب» دارد و در حال حاضر بارها به سمت مرز اینچه‌برون و لطف آباد سوق پیدا کرده که همین مساله موجب افزایش کرایه‌های بار تا حدودی شده است.

وی افزود: مرز لطف آباد روزانه 200 دستگاه کامیون پذیرش می‌کند اما به جهت شلوغی و افزایش حجم بار در این مرز، آنجا نیز شاهد خواب 2 روزه بار کامیون ها هستیم.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ترکمنستان اجازه ورود بارها را به مقصد تاجیکستان نمی‌دهد، عنوان کرد: به جهت مسائل ایجاد شده بین روابط ترکمنستان و تاجیکستان، ترکمن ها اجازه ورود بار به مقصد تاجیکستان را نمی‌‎دهند. بارهایی که به سمت تاجیکستان در مرز ارسال شده، همه متوقف شده است و مشکلاتی بین رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دو مسیر برای دور زدن ترکمنستان وجود دارد، عنوان کرد: مسیرهای جایگزین وجود دارد اما به سرعت نمی‌توان تغیر مسیر داد. مسیر اول که از افغانستان می‌گذرد، به جهت اینکه بخشی از راه آن شوسه بوده و امنیت کمی دارد، مناسب نیست. همچنین مسیر بندر امیرآباد و بندر اکتائو نیز برای ارسال بار به تاجیکستان مهیاست اما این مسیر نیز طولانی بوده و نیاز به زیرساخت‌های فراوانی دارد؛ لذا این مسیرها می‌تواند جایگزین مناسبی باشد اما برای کوتاه مدت کمی کار مشکل است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی در خصوص اخذ عوارض 1.5 دلاری ترکمنستان عنوان کرد: هم‌اکنون این عوارض 1.5 دلار بوده اما ترکمنستان به دنبال افزایش این عوارض به 2 دلار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا