از طرح «خانه تئاتر بچه‌های مسجد» تا انتظار60 ساله برای مرمت «مسجد عتیق شیراز»


از طرح «خانه تئاتر بچه‌های مسجد» تا  انتظار60  ساله برای مرمت «مسجد عتیق شیراز»

اجرای طرح «خانه تئاتر بچه‌های مسجد» برای اولین بار در کشور و انتظار60 ساله برای مرمت مسجد عتیق شیراز، از مهم‌ترین اخبار حوزه مسجد در روز 20 شهریورماه 97 است.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: در ادامه، تعدادی از اخبار برخی رسانه‌های کشور در حوزه مسجد، که امروز (۲۰ شهریورماه) منتشر شده است، می‌آید:

ایکنا نوشت:

اجرای طرح «خانه تئاتر بچه‌های مسجد» برای اولین بار در کشور

قائم مقام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ گروه تئاتر بچه‌های مسجد در این استان ‌فعال است، گفت: همچنین طرح خانه تئاتر بچه‌های مسجد برای اولین بار در کشور در استان قم اجرا شده است.

برپایی میز خدمت در مسجد علی‌‌بن‌ ابیطالب (ع) اسدآباد

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اسدآباد از برپایی میز خدمت در مسجد علی‌‌بن‌ ابیطالب (ع) با حضور فرماندار و مدیران تمامی دستگاه‌های اداری در نخستین روز از رزمایش ۳ روزه اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) ۲ خبر داد.

جهت‌گیری توسعه فعالیت‌های قرآنی؛ از اهداف اصلی موقوفات صومعه‌سرا

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه یکی از زمینه‌های گسترش فعالیت‌های قرآنی در صومعه‌سرا وجود موقوفات قرآنی است، گفت: اکثر نیات موقوفات صومعه‌سرا جهت‌گیری توسعه فعالیت‌های قرآنی دارد.

برپایی جلسات قرآن با محوریت مساجد؛ بارزترین فعالیت قرآنی مرحوم «وجودی»

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با بیان این‌که مرحوم وجودی جلسات قرآن را با محوریت مسجد ایجاد کرد که نتیجه آن تربیت شاگردانی چون جهانبخش فرجی و حسن‌رضا مرادی است، گفت: مرحوم وجودی باید به‌عنوان یک الگو و شاخص کار قرآنی معرفی شود و پیشنهاد ما برگزاری جایزه قرآنی مرحوم وجودی است.

ایرنا نوشت:

60 سال برای مرمت مسجد عتیق شیراز

مسجد جامع عتیق شیراز به واسطه داشتن فضایی به نام خدایخانه یا کعبه ثانی ویژگی منحصر به فردی در مساجد کهن ایران دارد اما ۶۰ سال است که در حصار داربست، فضای کارگاهی و مصالح ساختمانی اسیر شده و معلوم نیست مرمت این بنای هزار و ۲۰۰ ساله چه زمان پایان خواهد یافت.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر