به گزارش افکارنیوز،

امین‌الله نیک‌اقبال عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران در نشست خبری بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی، اظهار داشت: بینایی‌سنج‌ها و عینک‌فروشان از جمله صنوفی هستند که می‌توان به انجام کار تیمی با نظارت چشم‌پزشکان، خدمات بسیار خوبی را به بیماران ارائه داد و در واقع پرستاران و این دو صنف دیگر نیز فعالیت آنها زیر نظر چشم‌پزشکان است.

عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران در مورد عفونت‌های چشمی اظهار داشت: عفونت پوست، پلک، مژه، غدد اشکی و کره چشم می‌تواند به طور کلی عفونت چشمی را به همراه داشته باشد البته سیستم ایمنی چشم قوی است و بدن تلاش می‌کند در مقابله با میکروب‌ها از خود مقاومت نشان دهد.

وی ادامه داد: حساسیت و عفونت لبه پلک از شایع‌ترین عفونت‌های چشمی بوده که با قرمزی، خشکی، ترشح و سوزش چشمی همراه است.

وی گفت: از میان انواع عفونت‌های چشمی عفونت قرنیه و داخل چشم نگران‌کننده است و در صورت ضربه و خراش و یا استفاده نادرست از لیزرهای تماسی می‌تواند این مشکل بروز یابد که نشانه‌های آن اشک‌ریزش، حساسیت به نور، قرمزی و در نهایت اگر درمان نشود سوراخ شدن چشم و کوری را به همراه داشته باشد.

نیک‌اقبال گفت: تبخال چشمی نیز در برخی افراد بروز می‌یابد که تشخیص آن تنها توسط چشم‌پزشک بوده و با علائمی همچون عفونت چشم، قرمزی آن و حساسیت به نور ایجاد می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران گفت: آب مروارید نیز از بیماری‌های شایع چشمی بوده که در هر سنی رخ می‌دهد و از نوزادی تا 100 سالگی می‌تواند افراد را گرفتار کند که البته هر چه سن افزایش یابد امکان بروز این بیماری نیز بیشتر می‌شود.همچنین در کودکی ضربه به چشم و در بزرگسالی دیابت و هر عمل جراحی روی چشم می‌تواند این بیماری را به همراه داشته باشد، همچنین گاهی ژنتیک در بروز آن دخیل است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین درمان برای آب مروارید عمل آن است که لنز داخل چشمی به جای عدسی کاشته می‌شود، همچنین بعد از 70 سالگی شیوع ابتلا به این بیماری 50 درصد است.