هزار داستان؛ دغدغه‌های کارگردان و تصویر صبر و حال خوب میهمانان


هزار داستان؛ دغدغه‌های کارگردان و تصویر صبر و حال خوب میهمانان

مجموعه «هزار داستان» که از شبکه نسیم به روی آنتن تلویزیون می‌رود، حکایت آدم‌هایی است که با صبر خود، از پس مشکلات برآمده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، برنامه محرمی «هزار داستان» جزء برنامه‌هایی است که در قسمت‌های پیشین خود توانسته بود، با توجه به ساختار و طراحی آن با استقبال مخاطبان شبکه نسیم همراه باشد و پخش خود را نیز ادامه دهد. برای آن که بتوانیم از پشت صحنه این برنامه گزارشی تهیه کنیم، به همراه عکاس خبرگزاری عازم محل تصویربرداری این برنامه شدم.

مسیر دور بود اما خدا رو شکر با کمک مسیریاب تصور یک ساعته از مسیر را نیم ساعته طی کردیم. فضای ضبط برنامه مکانی استیجاری با دکورهای ثابت برای ضبط دو برنامه «شبی با عبدی» و «هزار داستان» است که تهیه‌کننده هر دو آنها جواد فرحانی است.

هزار داستان؛ دغدغه‌های کارگردان و تصویر صبر و حال خوب میهمانان

فضایی اتاق اتاق؛ در یکی از اتاق‌ها تعدادی از دختران و پسرانی را دیدم که به بیماری پوستی ایکتیوز دچار بودند، البته همه آنها از یک انجمن ایکتیوز به همراه خانواده‌هایشان آمده بودند تا مهمان یک قسمت از برنامه هزار داستان شوند.

سرم را که برگرداندم درست اتاق روبروی این بچه‌ها یک خانواده دیگری نشسته بودند که فرزندشان بر اثر تصادف بینایی‌اش را به طور کامل از دست داده بود و قرار بود جواد قصه یکی از «هزار داستان» باشد.

به دنبال کارگردان بودم تا شاید در یکی از این اتاق‌ها او را پیدا کنم. گروه تصویربرداری را پشت میز مشغول خوردن چای و گپ و گفت‌ها دیدم، از مدیر تصویربرداری خواستم در مورد کار صحبت کند و او از اینکه چندسالی است برای این کار وقت صرف کرده راضی به نظر می‌رسید.

هزار داستان؛ دغدغه‌های کارگردان و تصویر صبر و حال خوب میهمانان

رضا نمازی مدیر تصویربرداری هزار داستان در مورد تکراری بودن لوکیشن می‌گوید: دو سالی است که با نوابی‌نژاد و فرحانی برای کارهایی همچون شبی با عبدی و هزار داستان همکاری و به طور متناوب فیلمبرداری می‌کنم.

تصویربردار سریال خانه سبز که راضی از برنامه هزار داستان است، گفت در طول 25 سال فعالیت 23 سال آن در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف با لوکیشن و صحنه‌های متفاوتی روبرو بودم، اما اینجا فقط یک صحنه و لوکیشن دارد ولی به دلیل اینکه فضای پشت صحنه خوب و تیم حرفه‌ای است از تکراری بودن خسته نمی‌شوم.

نمازی در مورد هزار داستان نظر مساعدی دارد و از آن به عنوان برنامه‌ای شریف یاد کرد که به زندگی آدم‌ها می‌پردازد.

هزار داستان؛ دغدغه‌های کارگردان و تصویر صبر و حال خوب میهمانان

سپس برای دیدن کارگردان هزار داستان به درون اتاقی می‌روم؛ مریم نوابی‌نژاد که خود دستی بر خبر و خبرنگاری دارد نوع برخوردش را همین سبقه کار در این حرفه عنوان کرد و گفت: این قسمت، قسمت هشتم و نهم با اجرای رؤیا میرعلمی است که هر کدام به طور مجزا فیلمبرداری می‌شود.

وی در مورد قسمت دهم هم اظهار کرد که محمد سلوکی اجرای آن را با قصه میرابوطالب زن شمالی که در آشپزخانه جبهه کار کرده است.

نوابی‌نژاد در مورد این برنامه و پیدا کردن سوژه‌ها گفت:‌ من شخصاً به دنبال سوژه‌ها هستم، اینکه می‌گویم همه این سوژه‌ها برای من است دلیل ارزنده‌ای دارم، اینکه می‌دانم همه اینها دغدغه‌ام است و اینها را می‌بینم؛ کافی‌شاپ یا آرایشگاه یا هرجای دیگری می‌روم؛ داستان پیدا می‌کنم. نمی‌توانم از کنار این موضوعات بی‌تفاوت عبور کنم. یک وقت‌هایی هم از دل یک تیتر و یا در اتوبوس یا دوستان داستانم را انتخاب می‌کنم. این روحیه را دارم تا تهِ داستان یک نفر بروم.

وی گفت: برنامه هزار دستان چند تفاوت عمده با دیگر برنامه‌ها دارد؛ مهمان‌های برنامه ما خیلی حالشان خوب است، آدم‌های ما همه آدم‌های عاقبت‌بخیری هستند که هزار مشکل دارند، در صورتی که خیلی به واقعیت زندگی نزدیک‌‌اند و صبور هستند.

هزار داستان؛ دغدغه‌های کارگردان و تصویر صبر و حال خوب میهمانان

با فراخوانده شدن نوابی‌نژاد از سوی مدیر تولید برای ضبط برنامه، صحبتمان به اتمام رسید و به سمت محل لوکیشن رفتیم.

گروه هر کدام در جای خود ثابت شدند، مدیر تولید در محل لوکیشن که 10 صندلی پشت میزهای گرد قرار داشت، همه تماشاچی‌ها برگرفته از بچه‌های انجمن بیماری پوستی ایکتیوز در روی آن نشسته بودند. این برنامه به خاطر حال و هوای محرم برخی از تماشاچی‌ها را ملزم به استفاده از لباس مشکی کرده بود و جالب اینکه همه گروه تصویربرداری هم لباس مشکی پوشیده بودند.

هزار داستان؛ دغدغه‌های کارگردان و تصویر صبر و حال خوب میهمانان

مدیر تولید همه چیز را چک کرد و با صدای بلند همه را به آرامش فراخواند، با پشت صحنه قرار گرفتن او با کارگردان همه آماده برای ضبط شدند. با سه دو یک گفتن مدیر تولید با صدای بلند میرعلمی وارد صحنه شد و با این دیالوگ «میخوام از ماجرای پسری بگم» که با کات دادن مدیر تولید با صدای بلند دوباره این دیالوگ گفته شد سپس جواد قصه با عینکی در چشم با ایستادن تماشاگران به احترام او به همراه خانمی وارد صحنه می‌شود و دوربین همچنان روی صورت وی زوم است.

هزار داستان؛ دغدغه‌های کارگردان و تصویر صبر و حال خوب میهمانان

حالا پس از سلام و احوال‌پرسی میرعلمی با جواد ،قصه تصادف او و از دست دادن بیناییش یکی از داستان‌های هزارداستان برنامه محرمی می‌شود.

برنامه «هزار داستان» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد در ماه محرم هر شب ساعت 21 به مدت 60 دقیقه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

در این برنامه با اجرای چهره‌های شناخته شده سینما، تلویزیون و ...، شاهد روایت داستان آدم‌هایی هستیم که توانستند با تلاش و امید از پس سختی‌ها و اتفاقات ناگوار زندگی‌شان بربیایند.

انتهای پیام/4072/4046/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط