9 برترین فواید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی


9 برترین فواید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی معمولا زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که افراد از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده نمی‌کنند. وسایل حمل و نقل عمومی خدماتی را برای جابه‌جایی افراد که خودرو ندارند و از این نظر دچار مشکل هستند، فراهم می‌کند. بنابراین جابه‌جایی مردم را تسهیل می‌کند. در این نوشتار به 9 برترین فواید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می پردازیم. استفاده از...

حمل و نقل عمومی معمولا زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که افراد از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده نمی‌کنند. وسایل حمل و نقل عمومی خدماتی را برای جابه‌جایی افراد که خودرو ندارند و از این نظر دچار مشکل هستند، فراهم می‌کند. بنابراین جابه‌جایی مردم را تسهیل می‌کند. در این نوشتار به ۹ برترین فواید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می پردازیم.

9 برترین فواید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

استفاده از وسایل نقلیه شخصی خوب است و مشکلات استفاده از حمل و نقل عمومی را ندارد اما استفاده از وسایل نقلیه عمومی نه تنها آلودگی هوا را کاهش می‌دهد بلکه جسم ما را قوی‌تر و سالم‌تر می‌کند.

فواید استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در این‌جا آورده‌ایم:

۱. کاهش وزن

استفاده از وسایل نقلیه عمومی، راه رفتن و دویدن را به همراه دارد که نیازمند صرف انرژی است. به عبارت دیگر، فعالیت می‌تواند باعث چربی‌سوزی و در نتیجه کاهش وزن شود.

مطلب مرتبط: تاثیر پیاده روی بر لاغری و سلامتی بدن شگفت‌انگیز است

۲. جلوگیری از فشار خون بالا

تحقیقات انجام شده توسط موسسه قلب آمریکا در ۲۰۱۵ نشان داد افرادی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کند، ۲۷٪ بیشتر از دیگران به فشار خون بالا مبتلا می‌شوند.

۳. جلوگیری از دیابت

با استناد به تحقیق انجام شده توسط موسسه قلب آمریکا در ۲۰۱۵، احتمال ابتلا به دیابت در افرادی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، ۳۴٪ بیشتر است.

۴. حفظ سلامت ذهنی

استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌تواند به حفظ سلامت ذهنی نیز کمک کند. زیرا در هنگام ترافیک، مردمی که از وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کنند نسبت به افرادی که از وسیله شخصی استفاده می‌کنند آرامش بیشتری دارند و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

مطلب مرتبط: فواید پیاده روی: ۵۰ فایده پیاده ‌روی که شگفت انگیز هستند

استفاده از وسایل نقلیه عمومی علاوه بر فواید برای سلامتی، فواید دیگری نیز دارد:

۵. اجتماعی شدن

شما در وسایل نقلیه عمومی افراد زیادی را می‌بینید. بنابراین برخی از موارد اجتماعی شدن مانند احوالپرسی کردن، لبخند زدن، رفتار مودبانه با دیگران و دیگر رفتارها را یاد می‌گیرید.

۶. حفظ محیط زیست

با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، میزان تردد در خیابان‌ها کم می‌شود. در نتیجه آلودگی هوا کاهش می‌یابد که یکی از موارد کمک به محیط زیست است.

مطلب مرتبط: ۱۰ خاصیت شگفت انگیز پیاده روی درمانی

۷. کاهش هزینه‌ها

هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی و وسیله نقلیه شخصی بسیار متفاوت است. با وسایل نقلیه عمومی می‌توانید با هزینه بسیار پایینی از جایی به جایی دیگر بروید. این هزینه را با هزینه استفاده از وسیله شخصی مقایسه کنید!

۸. تغییر اجتماعی

با استفاده از حمل و نقل عمومی می‌‌توان شاهد تغییراتی که در جامعه می‌افتد بود. مانند سبک لباس پوشیدن، زبان اجتماع و غیره.

۹. انعطاف بیشتر

اگر از وسیله نقلیه عمومی استفاده ‌کنید با پیدا کردن جای پارک به مشکل می‌خورید. اما اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، می‌توانید هر جایی که می‌خواهید توقف کنید و نگران پارک کردن ماشین نباشید.

احتیاط

استفاده از حمل و نقل عمومی فواید زیادی دارد. اما به هر حال باید مراقب باشید چرا که جرم هایی نیز در آن اتفاق می‌افتد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- مژگان گوران

منبع:drhealthbenefits

۹ برترین فواید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟