مساجد شمال تهران در عزای سالار شهیدان (ع) سیاهپوش شدند


 مساجد شمال تهران در عزای سالار شهیدان (ع) سیاهپوش شدند

با هدف زنده نگه داشتن عاشورا و احیای فرهنگ حسینی مساجد محلات شمال تهران سیاهپوش شده‌اند و در آن‌ها برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مجتبی توسلی، با اعلام برنامههای ماه محرم در مساجد منطقه یک، گفت: این برنامهها از ابتدای ماه محرم با برپایی مراسم عزاداری و سوگواری در مساجد و هیئات مذهبی، بازدید و تکریم خانواده شهدا، برپایی ایستگاههای صلواتی و مراسم پرفیض زیارت عاشورا برگزار میشود.

وی بیان کرد: تجلیل از پیرغلامان و مداحان اهلبیت (ع) قصهگویی قرآنی، مسابقات در قالب عکس، نقاشی، داستان کوتاه، شعر، کتابخوانی، معرفی کتاب حماسه حسینی استاد مطهری در بین دانشآموزان در مساجد، امامزادهها و مدارس برگزار می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه، گفت: پایان ماه صفر و همزمان با سالروز رحلت جانسوز پیامبرگرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و با توجه به حضور عزاداران حسینی در مساجد و اماکن متبرکه سطح منطقه یک، مراسم سوگواری و عزاداری در مرقد مطهر امامزاده صالح (ع) و امامزاده علی اکبر (ع) چیذر برگزار می‌شود و خدماترسانی بهینه در حوزههای بهداشتی و نظافتی به عزاداران حسینی، توسط معاونت امور شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه ارائه میشود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا