طرز تهیه کیک کنجدی خوشمزه و خانگی


طرز تهیه کیک کنجدی خوشمزه و خانگی

کیک کنجدی طعم بی نظیری دارد و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت کیک با روش های مختلف علاقه مند هستید بهتر است از پخت این نوع کیک غافل نشوید.

طرز تهیه کیک کنجدی خوشمزه و خانگی
کیک کنجدی از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعم است و شما می توانید این نوع کیک را در منزل برای پذیرایی از مهمان ها یا مناسبت های مختلف بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک کنجدی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم که امیدواریم از طعم بی نظیر این کیک نهایت لذت را ببرید.


مواد لازم

تخم مرغ : سه عدد
آرد سفید : دو پیمانه
شیر : نصف پیمانه
ماست : نصف پیمانه
روغن : ۲/۳ پیمانه
شکر : ۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری
کنجد : ۲/۳ پیمانه
وانیل : نوک کارد

طرز تهیه کیک کنجدی

برای پخت کیک کنجدی ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. در مرحله بعدی طرز تهیه کیک کنجدی تخم مرغ ها و وانیل را درون ظرفی مناسب بریزید و با کمک همزن دستی تخم مرغ ها را هم بزنید تا صاف و یکدست شوند.

شکر را به تخم مرغ های زده شده بیفزایید و با کمک همزن به مدت چند دقیقه دیگر نیز تخم مرغ ها را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

ماست و روغن و شیر را به مایه کیک اضافه کنید و مایه کیک را هم بزنید تا مواد با یکدیگر ترکیب شوند سپس پودر هل را به مایه کیک بیفزایید و مایه کیک را دوباره هم بزنید.

در این مرحله از دستور تهیه کیک کنجدی آرد و بیکینگ پودر الک شده را به مایه کیک بیفزایید و آرد را با مایه کیک مخلوط کنید.

قالب کیک را چرب کنید سپس کنجد را با کمک دست و به صورت یکنواخت درون قالب و دیواره های قالب بپاشید.

مایه کیک آماده شده را به آرامی درون قالب کیک بریزی توجه داشته باشید که برای پخت کیک کنجدی باید دیواره های قالب را حتما کنجد پاشی کنید.

قالب کیک را درون فر که از قبل کرده اید به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود و بعد از مدت زمان ذکر شده کیک را از درون قالب خارج کنید و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا کیک خنک شود سپس کیک را به آرامی از قالب جدا کنید.


منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیک و شیرینی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی