ورود به جناح‌بندی‌های سیاسی در شأن روحانیت نیست


ورود به جناح‌بندی‌های سیاسی در شأن روحانیت نیست

معاون پیشگیری دادگاه ویژه روحانیت قم به مبلغان دینی هشدار داد که از رفتار جناحی پرهیز کنند و گفت: داخل‌شدن در جناح بندی‌های سیاسی در شأن روحانیت نیست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا فقیه خراسانی در گردهمایی مبلغان اعزامی ماه محرم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان آیاتی از قرآن کریم مبنی بر سخت‌بودن امر تبلیغ است، اظهار کرد: تبلیغ دین در همه برهه‌ها به ویژه در سال‌های اخیر کار سختی بوده و دشمنان فراوانی داشته است.

وی افزود: روحانیون با وجود این‌که هیچ دخالتی در بسیاری از امور اجرایی ندارد ولی چون در متن مردم هستند با انواع و اقسام سئوال‌ها، کمبودها و نقص‌ها در جامعه مواجه هستند.

فقیه خراسانی گفت: هزاران سایت و وبلاگ و شبکه‌های ماهواره‌ای شبهات زیادی مطرح می‌کنند که مواجهه با آن‌ها کار سختی است.

معاون پیشگیری دادگاه ویژه روحانیت قم، تبلیغ، تعلیم، ارشاد، احیای نفوس و تصحیح مسیر بشریت را از رسالت‌های پیامبران الهی دانست و تاکید کرد: انبیای الهی جزو اولین مبلغان دین بودند و علمای کنونی وارث انبیای الهی هستند. تبلیغ از خصوصیات بارز رسولان و نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار بوده است و روحانیت وارث این خصوصیت است.

فقیه خراسانی درباره تلاش عده‌ای برای ترویج عرفان‌های دروغین گفت: امروز نحله‌های باطل، عرفان‌های نوظهور و معنویت‌های کاذب و مدعیان دروغین در جامعه ما زیاد شده و هر یک به تناسب عده‌ای از جوانان پاک این مرز و بوم را دچار گمراهی کردند.

وی بر لزوم تلاش بیشتر روحانیون در پاسخگویی به شبهات دینی تاکید کرد و افزود: جوان، معنویت‌خواه است و به دنبال عرفان پاک می‌گردد. مهدویت یکی از مولفه‌های مورد علاقه جوانان شیعه است. اگر نتوانیم روحیه معنویت خواهی و عرفان خواهی جوانان را اشباع کنیم و پاسخگو باشیم افراد دیگری جایگزین می‌شوند.

وی تاکید کرد: مبلغانی که به مناطق تبلیغی اعزام می‌شوند علاوه بر تسلط به علوم فقهی و اسلامی باید نسبت به مسائل دیگر اشراف داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی شبهات باشد.

معاون پیشگیری دادگاه ویژه روحانیت قم، جامعه را تشنه موعظه و اخلاق دانست و تاکید کرد: منبرهای مبلغان دینی باید دل‌ها را منقلب کند.

حجت‌الاسلام فقیه خراسانی، سلوک، کردار و منش و نحوه زندگی برخی علمای دین، را برای مردم درس اخلاق دانست، و بر هماهنگی بین گفتار و رفتار روحانیت تاکید کرد.

وی به مبلغان دینی هشدار داد که از رفتار جناحی پرهیز کنند و گفت: داخل‌شدن در جناح بندی‌های سیاسی در شأن روحانیت نیست.

معاون پیشگیری دادگاه ویژه روحانیت قم تصریح کرد: ما از نظام، ولایت و مرجعیت دفاع می‌کنیم ولی این که وارد جناح سیاسی شویم و بالای منبر درباره جناح‌ها صحبت شود، در شأن مبلغان نیست و این گونه تبلیغ، ناموفق خواهد بود.

فقیه خراسانی از روحانیون خواست که از درگیری‌ و اختلافات محلی، افتادن در دام بدخواهان و بیان مسائل اختلاف افکن افراطی پرهیز کنند.

وی جهل زدایی را یکی از رسالت‌های مهم مبلغان دینی دانست و تاکید کرد: روحانیون از بیان مطالب غیر مستند بر روی منبر پرهیز کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !