اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید


اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید

ب‌ام‌و i8 برای مدل سال 2018 بازنگری شده و در این سال شاهد معرفی مدل کاملاً جدید روباز می‌باشیم. I8 رودستر به همراه مدل فیس لیفت شده کوپه مشغول جذب مشتریان پولدار بوده و سقف سخت برادر و صندلی‌های پشتی را از دست داده اما 60 کیلوگرم و 12 هزار پوند بیشتر بر وزن و... نوشته اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید به صورت اختصاصی برای مجله پدال....

ب‌ام‌و i8 برای مدل سال 2018 بازنگری شده و در این سال شاهد معرفی مدل کاملاً جدید روباز می‌باشیم. I8 رودستر به همراه مدل فیس لیفت شده کوپه مشغول جذب مشتریان پولدار بوده و سقف سخت برادر و صندلی‌های پشتی را از دست داده اما 60 کیلوگرم و 12 هزار پوند بیشتر بر وزن و قیمت آن افزوده شده است؛ اما آیا مدل رودستر ارزش انتخاب را دارد؟

اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید
وزن بیشتر i8 رودستر نتیجه بازنگری‌های ساختاری در سلول فیبر کربنی سرنشینان است. لایه‌های اضافی از فیبر کربن در اطراف شیشه جلو بکار رفته و پانل‌های بیشتر نیز باعث شده‌اند سیستم تعلیق بخش عقب مکان بهتری برای خود داشته باشد.

اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید
سیستم DSC این خودرو به همراه دامپرهای تطبیق‌پذیر آن از تنظیمات جدیدی بهره می‌برند. وزن کلی این i8 روباز به 1595 کیلوگرم می‌رسد که برای یک خودروی اسپورت هیبریدی با درب‌های گالوینگ کمی زیاد به نظر می‌رسد.

اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید
سقف جدید تقریباً به اندازه خود خودرو خاص است. این سقف به‌صورت عمودی در جایی که قبلاً صندلی‌های مدل کوپه قرار داشتند جمع می‌شود و 92 لیتر فضای ذخیره‌ای اضافی ایجاد می‌کند.


مدل رودستر هم همانند برادر خود دارای جدیدترین تکنولوژی الکتریکی ب‌ام‌و می‌باشد. ظرفیت باتری این خودرو بهبود یافته و قدرت نیز از 129 به 141 اسب بخار رسیده است. همچنین محدوده حرکتی خودرو در حالت الکتریکی نیز از 35 به 53 کیلومتر افزایش یافته است.

اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید
همیشه حرکت با i8 در بزرگراه تجربه‌ای خاص بوده و حالت سکون آن بسیار به چشم می‌آید. نبود سقف باعث ایجاد تجربه‌ای متفاوت‌تر می‌شود. اگر خواهان سرعت بیشتر باشید پیشرانه بنزینی وارد میدان می‌شود. این پیشرانه بنزینی همان نسخه 3 سیلندر 1.5 لیتری قبل بوده اما از فیلتر ذرات جدید برای کاهش آلایندگی‌های اگزوز سود می‌برد.

اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید
پرفورمنس i8 رودستر شاید در روی کاغذ به اندازه یک سوپر کار نباشد اما در دنیای واقعی سریع احساس می‌شود. گشتاور آنی قوای محرکه الکتریکی باعث می‌شود i8 همانند خودرویی با نصف وزن خود دیده شود و پیشرانه نیز علاقه زیادی به رسیدن به ردلاین دارد. البته این حالت بدون جادوی خاص مرسدس-ای ام جی GT رودستر به دست می‌آید.

اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید
البته که این خودرو از نظر عملکرد شاسی هم نمی‌تواند با مرسدس برابری کند. پیشرانه الکتریکی چرخ‌های جلو را به حرکت وا داشته و نیروی پیشرانه بنزینی هم به عقب فرستاده می‌شود بنابراین مجبور هستید پدال گاز را همواره محکم فشار دهید تا شاهد شتاب گیری برجسته این رودستر آلمانی باشید. در باقی حالات i8 بیشتر به سمت کم فرمانی تمایل دارد. البته برای اینکه متوجه اضافه‌وزن این خودرو در مقایسه با نسخه کوپه شوید باید خودرو را کاملاً تحت‌فشار قرار دهید.

اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید
اما همین سخن را نمی‌توان درباره آرامش و رفاه گفت. اگرچه رانندگی خودرو در زمان بسته بودن سقف عالی بوده اما با باز کردن سقف خواهید دید که برجستگی‌های روی سقف باعث ایجاد صدای باد در سرعت بالاتر از 110 کیلومتر در ساعت می‌شود. این موضوع جای شرمساری دارد زیرا i8 اگر این نقطه‌ضعف را نداشت یک کروزر خیال‌انگیز در فواصل طولانی‌مدت نشان می‌داد.

اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید
خب کمی هم درباره مصرف سوخت و راندمان این خودرو صحبت کنیم. محدوده حرکتی 53 کیلومتری حالت الکتریکی در دنیای واقعی دست‌یافتنی است اما باید مطمئن شوید که باتری کاملاً در حالت ایده آل قرار گرفته است. تحت‌فشار قرار دادن i8 رودستر و رانندگی تهاجمی باعث خواهد شد مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی کمتر از 9 لیتر نباشد. این مصرف برای خودرویی اسپورت خوب بوده اما با مصرف ادعایی حدود 2 لیتری فاصله زیادی دارد.

اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید
خودروی حاضر در تست از آپشن هایی به ارزش بیش از 10 هزار پوند سود می‌برد و البته ما به همه‌ی آن‌ها نیاز نداریم. نیمی از این مبلغ برای چراغ‌های لیزری صرف شده که تنها مزیت آن در نوربالا دیده می‌شود. 2750 پوند دیگر هم برای پوشش نارنجی کابین و 1600 پوند نیز برای تریم فیبر کربن کابین صرف شده است.

اولین تجربه سواری با ب‌ام‌و i8 رودستر جدید
این متریال باعث شده‌اند کابینی سطح بالا و برجسته به وجود آید. اگرچه فضای داخلی i8 رودستر کاملاً زیباست اما در مقایسه با بدنه‌ای که هنوز هم نشان دهنده کانسپتی از سال 2030 است کمی عقب‌مانده‌تر احساس می‌شود.


ب‌ام‌و i8 رودستر جدید همانند برادر کوپه خود خودرویی کاملاً خاص بوده و از هر جنبه‌ای تکنولوژیک و پیشرفته به نظر می‌رسد. از دست رفتن سقف باعث ایجاد تجربه رانندگی خوبی شده و از نظر ما ارزش اضافه پرداخت در مقایسه با مدل کوپه را دارد. با این پول می‌توان گزینه‌های جذاب‌تری را انتخاب کرد اما این ب‌ام‌و i8 به طرق مختلف باعث می‌شود جایگزین‌های بالقوه سنتی به نظر آیند.

مشخصات ب‌ام‌و i8 رودستر

قیمت:124735 پوند پیشرانه: 3 سیلندر 1.5 لیتری/واحد الکتریکی قدرت/گشتاور: 369 اسب بخار/570 نیوتون متر گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.6 ثانیه حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت ادعایی: حدود 2 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو