لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان


آقاملایی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان نظیر آبشار دوقلو و آب گرم شفابخش گفت: باید به ظرفیت‌های گردشگری این استان توجه شود.

لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان گلستانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا آقاملایی نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌ترین و بزرگترین صنعت در جهان پس از نفت و خودروسازی شناخته می‌شود، اظهار کرد: این صنعت در ایران دارای فرصت‌های شغلی بسیاری است.

وی افزود: گردشگری برای کشورهای دارای جاذبه‌های جهانگردی می‌تواند مهمترین منبع کسب درآمد باشد، مشروط به اینکه با برنامه‌ریزی صحیح و همه جانبه اجرا شود.

نماینده مردم گلستان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه ایران یکی از 5 کشور مهم جهان در عصر حاضر است، گفت: در ایران آداب و سنن باستان در حد قابل توجهی وجود دارد و ایران تنها کشوری است که با داشتن این همه جاذبه‌های گردشگری، چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان گلستان گفت: این استان تمامی ظرفیت‌های گردشگری مانند ورزش و سلامت را دارا است.

آقاملایی افزود: گلستان استانی است که به فاصله تنها نیم ساعت از مرکز آن می‌توان به جنگل، کوه، دریا و کویر رسید و در عرض 2 ساعت بیش از ده قوم و فرهنگ با پیشینه تاریخی را نظاره کرد.

وی با بیان اینکه این استان با بهره‌گیری از آب و جاذبه‌های طبیعی مناطق بکر مانند آبشار دوقلو و آب گرم شفابخش با درختانی سر به فلک کشیده و جاده سلامت چوبی که 1700 متر طول دارد، پذیرای مردم ایران است، تصریح کرد: این استان با تنوع قومی که دارد شامل فارسی‌زبانان، ترکمن‌ها، بلوچ‌ها، مازندرانی‌ها و قزاق‌ها هستند و امیدواریم با بهره‌وری بهینه از این محیط گردشگری برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب صورت گیرد، زیرا فقدان برنامه‌ریزی هدفمند و سرمایه‌گذاری برای ارتقای کیفیت کانون‌های گردشگری باعث می‌شود میلیون‌ها گردشگر که به استان گلستان می‌آیند، عایدی مشخصی برای این استان نداشته باشند و حتی زمینه‌ساز آسیب شوند.

وی با بیان اینکه اعضای شورا باید به درستی گردشگری را از محورهای اصلی توسعه معرفی کنند، گفت: من ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در این مسیر از مدیران کشور هم تقاضای همراهی می‌کنم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه