یک آشپزخانه مرتب و منظم داشته باشید، ترفندهای مرتب کردن یخچال منزل


داشتن یک خانه مرتب که همه چیز در آن سر جای خود باشد نه تنها زندگی را ساده‌تر می‌کند بلکه در فضا و زمان نیز صرفه جویی به عمل خواهد آمد. با مرتب کردن یخچال ،کشوها، کمدها و … شما به سادگی و به سرعت به همه چیز دسترسی خواهید داشت و در فضای محدودتری […] نوشته یک آشپزخانه مرتب و منظم داشته باشید، ترفندهای مرتب کردن یخچال منزل اولین بار در مجله قرمز....

مهشید ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ۱۵:۰۰ 11
یک آشپزخانه مرتب و منظم داشته باشید، ترفندهای مرتب کردن یخچال منزل
0
یک آشپزخانه مرتب و منظم داشته باشید، ترفندهای مرتب کردن یخچال منزل

داشتن یک خانه مرتب که همه چیز در آن سر جای خود باشد نه تنها زندگی را ساده‌تر می‌کند بلکه در فضا و زمان نیز صرفه جویی به عمل خواهد آمد. با مرتب کردن یخچال ،کشوها، کمدها و … شما به سادگی و به سرعت به همه چیز دسترسی خواهید داشت و در فضای محدودتری می‌توانید چیزهای بیشتری قرار دهید. اما مرتب کردن یخچال به عنوان بخش مهمی از آشپزخانه نقش مهمی در مرتب بودن آن دارد چون بیشتر یخچال‌ها فضای محدودی دارند و ما چیزهای متنوع و بی‌شماری را داخل آن قرار می‌دهیم که همین مساله پیدا کردن هر چیز را دشوار می‌کند. اما نگران نباشید ما در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ترفندهای مرتب کردن یخچال را بیان کرده و به شما خواهیم گفت که چطور یخچالی جادار و مرتب داشته باشید.

ترفندهایی برای مرتب کردن یخچال

برای مرتب کردن یخچال و افزایش فضا در آن و دسترسی بهتر به مواد غذایی می‌توانید ترفندهای زیر را اجرا کنید:

جعبه “اول مرا بخور” : اگر تاریخ مصرف برخی از مواد غذایی را چک کنید ممکن است متوجه شوید که مدت زیادی برای مصرف آن‌ها باقی نمانده است. در این شرایط بهتر است این مواد را در محلی قرار دهید که در دسترس باشد و وقتی اعضای خانواده درب یخچال را باز می‌کنند ابتدا این محصولات را مشاهده کنند. شما می‌توانید این مواد غذایی را در یک ظرف پلاستیکی قرار دهید و روی آن برچسب “اول مرا بخور” بزنید تا اعضای خانواده تشویق شوند و این مواد را قبل از بقیه مصرف کنند و شما مجبور نباشید مواد مصرف نشده را دور بریزید.

یک آشپزخانه مرتب و منظم داشته باشید، ترفندهای مرتب کردن یخچال منزل

استفاده از فضای دیواره‌های یخچال: بهترین روش برای استفاده از فضاهای بی‌استفاده یخچال کمک گرفتن از آهنربا است. برای این کار شما می‌توانید از اهنرباهای کوچک استفاده کنید و درب‌های بطری‌ها مثل نوشابه و دلستر را به سقف یخچال بچسپانید. ظرف‌های کوچکی هم که فضای مناسبی برای قرار دادن آن‌ها پیدا نمی‌کنید با یک آهنربای چسبی به دیواره یخچال بچسبانید و از همه فضا حداکثر استفاده را ببرید.

جعبه‌هایی برای مرتب کردن: اگرچه داخل یخچال کشوها و محفظه‌هایی برای مواد غذایی مختلف وجود دارد اما شما می‌توانید از ظروف پلاستیکی جادار مات یا شفاف استفاده کنید و هر کدام را به مواد غذایی خاصی اختصاص دهید. با این کار هم مرتب کردن یخچال ساده‌تر خواهد شد و هم فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت.

برچسب زدن همه چیز: پس از جدا کردن و دسته بندی کردن همه چیز و قرار دادن مواد غذایی مرتبط در محفظه‌های جدا روی هر کدام برچسب بزنید، شما می‌توانید از برچسب‌های کاغذی ضدآب استفاده کنید و یا با ماژیک غیرقابل پاک شدن روی این محفظه‌ها عنوان هر کدام را بنوسید مثل میوه، تخم مرغ و … تا پیدا کردن هر چیزی در کمترین زمان ممکن انجام شود.

یک آشپزخانه مرتب و منظم داشته باشید، ترفندهای مرتب کردن یخچال منزل

تقسیم بندی کردن کشوها: کشوهای یخچال معمولا فضای زیادی دارد و ریختن همه چیز درون آن‌ها ممکن است به شلوغی و نامرتبی و حتی خراب شدن مواد غذایی منجر شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از جداکننده‌های کشو استفاده کنید. این جداکننده‌ها فضای یخچال را به چند قسمت تقسیم می‌کنند و شما می‌توانید هر بخش را به گروه خاصی اختصاص دهید.

یک آشپزخانه مرتب و منظم داشته باشید، ترفندهای مرتب کردن یخچال منزل

میزهای کوچک قابل چرخش: وقتی یک ظرف ماست در قسمت عقب یخچال و پشت مواد غذایی دیگر قرار گرفته، برداشتن آن ممکن است دشوار باشد و حتی باعث ریختن چیزهای دیگر شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است تعدادی میز کوچک قابل چرخش تهیه کنید و در طبقات مختلف یخچال بگذارید، به این ترتیب می‌توانید با چرخاندن این سطح، ماده مورد نظر خود را بردارید بدون آن که باعث به هم خوردن نظم یخچال شوید.

یک آشپزخانه مرتب و منظم داشته باشید، ترفندهای مرتب کردن یخچال منزل

نکات مهم برای مرتب کردن یخچال

وقتی به فضای داخل یخچال خود نگاه می‌کنید با کشوها و قفسه‌های متعددی روبرو می‌شوید که هر یک کاربرد خاصی دارند و هر کدام از مواد غذایی بر اساس ویژگی‌هایی که دارند باید در فضای مناسب خود قرار بگیرند. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای مرتب کردن یخچال هر گروه از خوراکی‌ها را باید در کدام قسمت قرار دهید تا ماندگاری بیشتر و بهتری داشته باشند.

محل مناسب برای تخم مرغ‌ها: تخم مرغ‌ها به فضایی نیاز دارند که تغییر دما در آن در کمترین حد ممکن باشد. بنابراین قفسه وسط یخچال فضایی مناسب برای قرار دادن تخم مرغ‌ها است، بهتر است تخم مرغ‌ها را در جعبه اصلی آن نگهداری کنید و آن‌ها را به جا تخم مرغی مخصوص یخچال انتقال ندهید. محل مناسب برای شیر: خنک‌ترین محل یخچال یعنی طبقه بالا یا طبقه پایین بهترین محل برای نگهداری شیر است تا احتمال خراب شدن آن به حداقل برسد. محل مناسب برای ماست و خامه و سرشیر: ماست و خامه و سرشیر را در ظروف دربسته و در قفسه پایین یخچال قرار دهید تا خنک بمانند. بهتر است این مواد را روی میزهای کوچک چرخان بگذارید تا دسترسی به همه آن‌ها ساده باشد. محل مناسب برای گوشت بسته بندی شده: گوشت پس از بسته بندی باید در فریزر قرار بگیرد اما اگر قصد دارید آن را برای طبخ آماده کنید به جای باز کردن شیر آب داغ یا قرار دادن آن در فضای باز، بهتر است از یک شب قبل آن را در طبقه پایین یخچال قرار دهید تا یخ آن به مرور باز شود و اگر آبی از آن چکه کرد سایر مواد غذایی را آلوده نکند. محل مناسب برای سبزیجات: سبزیجات در محلی که کمی رطوبت داشته باشد تروتازه باقی می‌مانند و کشوهای یخچال مرطوب‌ترین محل آن هستند پس بهتر است سبزیجات را در کشوها به صورت جداگانه نگهداری کنید تا تازه بمانند. محل مناسب برای میوه‌ها: همه یخچال‌ها محلی مخصوص برای میوه‌ها دارند که معمولا با کلمه Crisper مشخص می‌شود. این کشو رطوبت کمی دارد و فضایی مناسب برای نگهداری میوه‌ها است. محل مناسب برای سوسیس و کالباس: کشوهای کم عمقی که برای قرار دادن گوشت در یخچال تعبیه شده‌اند خنک‌ترین قسمت آن هستند و مواد غذایی فاسد شدنی مثل سوسیس و کالباس را می‌توان مدت بیشتری در آن سالم نگه داشت. محل مناسب برای کره و پنیر: کره و پنیری که قرار است صبح فردا برای صبحانه بخورید نباید منجمد شوند و حتی به سرمای زیادی هم نیاز ندارند بنابراین شما می‌توانید آن ها را در ظروف دربسته و در قسمتی از یخچال که خنکی کمتری دارد یعنی درب آن، قرار دهید. محل مناسب برای سس‌ها و ادویه‌ها: سس‌ها مقدار زیادی نمک و سرکه دارند و همین مانع از فساد سریع آن‌ها می‌شود. پس شما می‌توانید کچاپ، مایونز، ترشی و سس سالاد را در درب یخچال قرار دهید. روغن‌های دانه‌ای مایع مثل روغن کنجد و روغن گردو هم باید در درب یخچال قرار بگیرند اما روغن‌های گیاهی مثل زیتون را می‌توان بیرون از یخچال نگهداری کرد. محل مناسب برای آبمیوه و نوشیدنی‌ها: آبمیوه‌های پاستوریزه را می‌توان در درب یخچال قرار داد چون احتمال فساد آن‌ها کم است. سایر نوشیدنی‌ها مثل نوشابه هم به ذائقه شما بستگی دارد که ترجیح دهید موقع نوشیدن چقدر خنک باشند.

یک آشپزخانه مرتب و منظم داشته باشید، ترفندهای مرتب کردن یخچال منزل

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش سایر مقالات در مجله قرمز شاخه سبک زندگی و دکوراسیون داخلی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید