کافه بازار در الگوریتم سرچ اپلیکیشن‌ها دستکاری نمی‌کند / شیپور از پرداخت سهم کافه‌بازار خودداری می‌کرد


کافه بازار در الگوریتم سرچ اپلیکیشن‌ها دستکاری نمی‌کند / شیپور از پرداخت سهم کافه‌بازار خودداری می‌کرد

مدیرعامل اپلیکیشن اندرویدی کافه بازار با اشاره به اینکه علت حذف شدن شیپور عدم پرداخت سهم کافه بازار بود، گفت: اینکه می‌گویند در سرچ کافه بازار عامدانه به جای اپلیکیشن شیپور، دیوار پیشنهاد می‌شود صحت ندارد و ما در الگوریتم سرچ دخالتی نداریم.

مدیرعامل اپلیکیشن اندرویدی کافه بازار با اشاره به اینکه علت حذف شدن شیپور عدم پرداخت سهم کافه بازار بود، گفت: اینکه می‌گویند در سرچ کافه بازار عامدانه به جای اپلیکیشن شیپور، دیوار پیشنهاد می‌شود صحت ندارد و ما در الگوریتم سرچ دخالتی نداریم.

امین امیرشریفی با بیان اینکه 7 سال است این اپلیکیشن فعالیت می‌کند، گفت: در سال 1390 نطفه اولیه کافه بازار ایجاد شد و در دسترس مردم قرار گرفت. درواقع 6-5 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تیمی تشکیل دادند و بازار اولیه را ایجاد کردند.

امیرشریفی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 230 نفر برای هلدینگ کافه بازار کار می‌کنند، اظهار کرد: این اپلیکیشن دارای 39 میلیون کاربر است و حدود 26 هزار توسعه‌دهنده اپلیکیشن های خود را روی کافه بازار منتشر می کنند.

وی افزود: هم اکنون حدود 170 هزار اپلیکیشن روی بازار است و درآمد این اپلیکیشن‌ها تا آخر سال ۹۶ مبلغ ۱۸۰ میلیارد بوده است.

مدیرعامل اپلیکیشن کافه بازار بخشی از درآمد اپلیکیشن‌های داخل بازار را ناشی از فروش برنامه و بخش دیگر را ناشی از پرداخت درون‌برنامه‌ای آن‌ها عنوان کرد و گفت: البته یک دسته برنامه های رایگان هم داریم. به طور کلی ما یک سرویس عمومی رایگان ارائه می‌دهیم که همه اپلیکیشن‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند و ما تنها حدود 40 هزار تومان برای پنل از آن‌ها دریافت می‌کنیم.

امیرشریفی اضافه کرد: در مورد فروش درون‌برنامه‌ای کالا و محتوای دیجیتال ۳۰ درصد متعلق به بازار و 70 درصد متعلق به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌هاست. این روش کار استاندارد است و گوگل پلی و اپ استور هم به همین صورت کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شاید حدود 12 کسب و کار مشابه کافه بازار در کشور وجود دارد، گفت: حتی اپراتورهای بزرگ کشور هم وارد این حوزه شده‌اند اما اینکه ما توانسته‌ایم در این رقابت پیش‌روتر عمل کنیم، به واسطه تلاش شرکت بوده و خوشبختانه اقبال مردم و توسعه دهندگان و برنامه نویسان به ما زیاد است.

امین امیرشریفی با اشاره به نارضایتی‌هایی که به خاطر حذف اپلیکیشن شیپور و پیشنهاد اپلیکیشن دیوار به جای آن در سرچ کافه بازار پیش آمده بود، گفت: براساس قوانین ما، اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهند فروش کالا یا محتوای دیجیتال درون‌برنامه‌ای داشته باشند، می بایست 30 درصد از درآمد خود از این محل را به ما پرداخت کنند. اپلیکیشن دیوار هم همین کار را می کند و اگر برنامه‌ای این قانون را رعایت نکند، انتشار آن را متوقف می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شیپور پرداخت درون‌برنامه‌ای نداشته است اما در مقطعی مسوولان برنامه شیپور تصمیم گرفتند درآمد درون‌برنامه‌ای داشته باشند و با این حال، از پرداخت حق کافه بازار سر باز می‌زدند. پرسنل ما با مسوولان این برنامه تماس گرفتند و درخصوص حذف آن درصورت عدم رعایت شرط 30 درصدی، اطلاع دادند. ما این اپلیکیشن را بدون اطلاع مسوولان شیپور حذف نکردیم.

مدیرعامل کافه بازار با بیان اینکه ما برنامه‌ها را طبق قوانین‌مان منتشر می‌کنیم، عنوان کرد: ما با اپلیکیشن‌ها قرارداد می‌بندیم و اگر قوانین از سوی آن ها رعایت نشود، نسبت به حذف آن ها اقدام می کنیم اما این اتفاق کمتر رخ می دهد و اغلب اپلیکیشن ها در بازار هستند.

امین امیرشریفی درخصوص این موضوع که در سرچ کافه بازار به جای بعضی برنامه ها نام برنامه های دیگر ظاهر می شود و مثلا به جای شیپور، دیوار ظاهر می شود، گفت: سرچ یک الگوریتم دارد. زمانی که شما چیزی را سرچ می کنید، محتوای مرتبط با آن ظاهر می شود. اگر اولین محتوا در کافه بازار وجود نداشته باشد، سایر محتواهای مرتبط ظاهر می شود. این الگوریتم استاندارد سرچ است و ما در این فرایند دستکاری نمی کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اپلیکیشن شیپور پرداخت درون‌برنامه‌ای را حذف کرده و دوباره به کافه بازار برگشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم