نگرانی ها در خصوص تحرکات اسرائیل برای تخریب روستای «خان الاحمر»/تحلیل


نگرانی ها در خصوص تحرکات اسرائیل برای تخریب روستای «خان الاحمر»/تحلیل

خبرگزاری آریا - پارس تودی- نظامیان رژیم صهیونیستی با تشدید محاصره روستای «خان الاحمر» در شرق قدس اشغالی، در پی حمله به این روستا هستند.

نگرانی ها در خصوص تحرکات اسرائیل برای تخریب روستای «خان الاحمر»/تحلیل
خبرگزاری آریا - نظامیان رژیم صهیونیستی با تشدید محاصره روستای «خان الاحمر» در شرق قدس اشغالی، در پی حمله به این روستا هستند.
رژیم صهیونیستی ورودی های روستای «خان الاحمر» و دروازه های منتهی به آن را بسته اند و هر لحظه احتمال یورش صهیونیست ها به این روستا و ویران کردن آن وجود دارد.
دادگاه عالی رژیم صهیونیستی ماه مه سال 2018 حکم اخراج 35 خانواده فلسطینی را که جمعیت آن ها به حدود دویست نفر می رسد، از محل سکونت خود در منطقه خان الاحمر صادر کرد. اقدامات تخریبی اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین نگرانی گسترده افکار عمومی را درپی داشته است و در این زمینه حتی فرانسه که از حامیان رژیم صهیونیستی محسوب می شود تحت فشار افکارعمومی زبان به انتقاد از رژیم صهیونیستی گشوده است.
در این زمینه وزارت امورخارجه فرانسه روز چهارشنبه طی بیانیه ای نسبت به عواقب انسانی و سیاسی تخریب خانه های فلسطینیان ساکن این روستا هشدار داد. در این بیانیه آمده است که تخریب زیر ساخت ها و واحدهای مسکونی فلسطینیان ساکن کرانه باختری با قوانین بین المللی بشردوستانه تضاد دارد.
قواعد متعدد بین‌المللی انسانی بر عدم مشروع بودن مصادره اراضی و تخریب اراضی فلسطینی و احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین تاکید می‌کند. اولین مورد توافق لاهه در سال 1907 است که ماده 45 و 55 آن تاکید دارد که رژیم اشغالگر نمی‌تواند اراضی و املاک سرزمین‌های تحت اشغال خود را مصادره کند.
در معاهده چهارم ژنو در سال 1949 و ماده 49 از این معاهده نیز آمده است که اشغالگران حق انتقال (اخراج) شهروندان از اراضی تحت اشغال خود را ندارند و نباید اقدامی برای تغییر هویت این مناطق انجام دهند. ماده 53 این معاهده نیز تاکید می‌ کند که نیروهای اشغالگر نباید به تخریب املاک و اراضی تحت اشغال مبادرت کند.
خیز اسرائیل برای تخریب بیشتر روستاهای فلسطینی از جمله روستای خان الاحمر برای تغییر در بافت جغرافیایی و جمعیتی منطقه و تقسیم مناطق فلسطینی بویژه کرانه باختری رود اردن است که این تحرکات ویرانگرانه در چارچوب طرح توطئه آمیز معامله قرن صورت می‌گیرد.
ناظران سیاسی تحرکات اسرائیل برای تخریب روستای «خان الاحمر» را پرده ای دیگر از طرح سازش «معامله قرن» برای پاکساژی نژادی، جداسازی قدس از کرانه باختری و منع تشکیل دولت مستقل فلسطینی دانستند.
طرح معامله قرن آمریکا شامل مولفه های خطرناکی برای تضییع کامل حقوق فلسطینی ها است و به منزله چراغ سبز آمریکا برای تشدید سیاستهای توسعه طلبانه اش در منطقه است. بر مبنای معامله قرن حق فلسطینیان برای تشکیل دولت فلسطینی که طبق قطعنامه‌های سازمان ملل از آن برخوردارند برای همیشه از بین می‌رود و به جای آن به اصطلاح دولتی فلسطینی در مناطق پراکنده و جداجدا که حتی بر راه‌های مواصلاتی خود حاکمیت ندارد؛ تشکیل خواهد شد.
در این میان روستای «خان الاحمر» از این جهت که قدس شرقی را به کرانه باختری متصل می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است و رژیم صهیونیستی با تخریب و سیطره کامل خود بر خان الاحمر درصدد تسلط کامل بر قدس و مناطق اطراف آن است. رژیم صهیونیستی از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطینی در سال 1948 تا کنون همواره سیاست تخریب منازل و شهرها و روستاهای فلسطینیان و ساخت شهرک‎های صهیونیست نشین را در مناطق فلسطینی در پیش گرفته است.
نتیجه سیاستهای ویرانگرانه اسرائیل در سایه حمایت های غرب بویژه آمریکا و انفعال مجامع بین المللی از زمان تأسیس این رژیم (روز نکبت) تا کنون اشغال 744 شهر و روستای فلسطینی و تخریب 531 شهر و روستا توسط این رژیم بوده است. 118/112

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط