دشمن با هیئتی که به حق و باطل بپردازد مخالف است


دشمن با هیئتی که به حق و باطل بپردازد مخالف است

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه هیئت، مسجد، سخنرانی و مداحی باید مردم را جهت دهی کند تا حق و باطل را بشناسند، افزود: دشمنان با منبر و هیئتی که به حق و باطل بپردازد مخالف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام مجید نصیرایی ظهر امروز ( 23 شهریور) در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: تقوا یعنی مواظب باشیم اعمال و گفتار همه در زندگی اثر می گذارد و باید بدانیم که اعمال و گفتارمان فردای قیامت موجب بهشت یا جهنم رفتن ما می شود و مراقب باشیم گناه نکنیم.

وی بر اهمیت پرهیزگاری و عبادت انسان تاکید کرد و افزود: باید مراقب باشیم با مسائل ساده و سطحی برخورد نکنیم و به تمام اعمال و رفتارمان توجه داشته باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه متاسفانه برخی با دروغگویی و غیبت به حقوق دیگران تجاوز می کنند، گفت: اگر در جامعه ای به اعمال و رفتارشان توجه ندارند این جامعه نمی تواند انتظار آینده روشنی را داشته باشد.

حجت الاسلام نصیرایی بیان کرد: مبادا نمازگزاری اهل نماز جماعت، روزه و عبادت باشد اما در زندگی اطرافیانش از دست او در عذاب باشند و زبانش دیگران را آزار دهد.

به گفته وی در روایت آمده است برای انسان یک گناه بسیار است و صد عبادت کم است لذا اگر کسی حوصله عبادت و توجه به دیگران ندارد حداقلش این است که گناه نکند چرا که برخی گناهان آثار تخریبی آن بیشتر از گناهان دیگر است و غیبت، اظهارنظر در خصوص دیگران و با آبروی مردم بازی کردن علاوه بر آسیب زدن به روح و روان فردی موجب آسیب و تخریب جامعه می شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به فرا رسیدن ایام حزن و اندوه اهل بیت علیه السلام و شهادت امام حسین علیه السلام، گفت: باید از ایام محرم نهایت استفاده را ببریم؛ در طول تاریخ همواره جریان کفر تلاش کردند با امکانات و توانی که در اختیار دارد بر جبهه حق پیروز و بر تمام دنیا حاکم شود.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه پیامبر اسلام در اولین پیام مسجد را محور حرکت جامعه قرار داد، عنوان کرد: اما جریان کفر و نفاق در اولین کار برای مقابله با جریان حق آمدند مسجد ضرار را ساختند.

وی با بیان اینکه دشمن برای به حاشیه بردن مسجد می آید مسجدی که بی تفاوت به مسائل فرهنگی و اجتماعی است را احداث می کند، افزود: در طول تاریخ شیعه یکی از مهمترین عناصری که کمک کرد به شیعه، عزاداری و روضه خوانی و هیئت بوده است و دشمن بر روی این مهم برنامه ریزی کرده است.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اهمیت جایگاه هیئت و منبرهای عزاداری، ادامه داد: در این راستا دشمن بدلی را طراحی می کند که در ظاهر منبر، مداح و هیئت عزاداری است اما در باطن همان چیزی است که امریکا، صهیونیست و استکبار می خواهد.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه برخی به اصل و محتوای دین و پیام قیام عاشورا نمی پردازند، بیان کرد: هدف اصلی قیام عاشورا این بود که حکومت و مدیریت جامعه اسلامی در دست افراد صالح باشد.

وی عنوان کرد: اگر به این امر توجه نشود در نتیجه کسانی حاکم می شوند که خدا را نمی شناسند و به جای هدایت و تربیت فرزندانمان در مدارس به آنان رقص می آموزند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه متاسفانه امروز برخی به ارزش های اسلامی و ولایت فقیه دهن کجی می کنند، افزود: اشک ریختن وسیله و سلاح است اما هدف نیست لذا باید در هیئت راه حق و باطل را بشناسیم.

حجت الاسلام نصیرایی با تاکید بر اینکه هیئت، مسجد، سخنرانی و مداحی باید مردم را جهت دهی کند تا حق و باطل را بشناسند، افزود: دشمنان با منبر و هیئتی که به حق و باطل بپردازد مخالف است.

وی به هجمه سنگین دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف آنان این است که امریکا را مقتدر و توانمند نشان دهند و نظام اسلامی را ناکارآمد و ناتوان جلوه دهند و مردم را ناامید کنند لذا در هر دو صحنه همه وظیفه داریم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: دنیا و مردم ایران دیدند که استکبار جهانی در هر صحنه ای که با ملت ایران و نظام اسلامی مواجه شدند پوزه آنان به خاک مالیده شده است.

به گفته وی دشمن چهل سال است که نتوانسته در مقابله با انقلاب اسلامی موفق شود و این انقلاب بحران های بسیاری را با افتخار پشت سر گذاشته است اما دشمن خیال می کند با فشار اقتصادی می تواند مردم ایران را به زانو در آورد اما این آرزو را به گور خواهند برد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مسئولان و دولتمردان باید توجه کنند که شش سال وقت ملت را برای مذاکره با آمریکا و اروپا تلف کردند، گفت: این مسیر غلط است لذا قابل تکرار و تجربه کردن نیست و دولت باید تلاش کند تیم اقتصادی جوان و قوی منصوب کند و در تیم اقتصادی فعلی تجدیدنظر کنند.

حجت الاسلام نصیرایی با تاکید بر اینکه با وحدت و همدلی همه کارها شدنی است، افزود: اگر مسئولان یاد ندارند جامعه را مدیریت کنند از بسیجیان و سپاهیان و جوانان انقلابی یاد بگیرند.

وی در پایان بر افزایش همدلی و همراهی ملت و مسئولان برای مقابله با دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی تاکید کرد.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش