29 دوره آموزش صنایع دستی در استان اردبیل برگزار شد


29 دوره آموزش صنایع دستی در استان اردبیل برگزار شد

سید صادق حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوره ها در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و به آموزی برگزار می شود که در بهار 265 نفر کار آموز و در تابستان 320 کارآموز حضور یافتند.او اظهار داشت: آموزش صنایع دستی با...

سید صادق حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوره ها در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و به آموزی برگزار می شود که در بهار 265 نفر کار آموز و در تابستان 320 کارآموز حضور یافتند.
او اظهار داشت: آموزش صنایع دستی با استقبال قابل توجه به ویژه از سوی بانوان، دانش آموزان و دانشجویان و بازنشستگان مواجه است.
وی گفت: دوره های آموزش رشته هایی از جمله معرق چوب، منبت چوب، گلیم بافی، ورنی بافی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، نگارگری، قلمزنی، سفالگری، حکاکی روی چرم، چرم دوزی و میناکاری از ابتدای سال برگزار شده است.
حسینی افزود: آموزش صنایع دستی با هدف تقویت کمی و کیفی تولیدات، ایجاد فرصت های شغلی و رونق صنایع دستی در بازار فروش برگزار می شود.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
6018/6016
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403