نقد و بررسی انیمه Re:Creators؛ کلیشه‌های موفق


نقد و بررسی انیمه Re:Creators؛ کلیشه‌های موفق

وقتی که انیمه «Re:Creators» معرفی شد دقیقا نمی‌دانستم که باید از آن چه انتظاری داشته باشم. وقتی خلاصه داستان را خواندم بیشتر دو دل شدم، ولی در نهایت به خاطر اجباری که وجود داشت به تماشای انیمه پرداختم. با کمترین سطح انتظار انیمه را شروع کردم و با توجه به طراحی‌های هنری آن انتظار یک اثر شونن متوسط را داشتم. اما پس از تماشای قسمت اول متوجه شدم که...

وقتی که انیمه «Re:Creators» معرفی شد دقیقا نمی‌دانستم که باید از آن چه انتظاری داشته باشم. وقتی خلاصه داستان را خواندم بیشتر دو دل شدم، ولی در نهایت به خاطر اجباری که وجود داشت به تماشای انیمه پرداختم. با کمترین سطح انتظار انیمه را شروع کردم و با توجه به طراحی‌های هنری آن انتظار یک اثر شونن متوسط را داشتم. اما پس از تماشای قسمت اول متوجه شدم که کاملا اشتباه می‌کردم. اولین قسمت Re:Creators خیلی سریع مرا به خود جذب کرد. البته خیلی از سریال‌های متوسط نیز قسمت اول خوبی دارند تا بتوانند بیننده را به خود جذب کنند؛ ولی Re:Creators واقعا یکی از این سریال‌ها است؟

در دنیای Re:Creators داستا‌ن‌های زیادی وجود دارند، داستان‌هایی از انیمه‌ها، کتاب‌ها و بازی‌ها که هرکدام دنیا و شخصیت‌های خاص خود را دارند. یک روز پسری به نام «سوتا میزوشینو» (Souta Mizushino) در حال تماشای انیمه‌ای به نام «Eternal Symphony of Vogelchevalier» در تبلت خود است که ناگهان صفحه نمایش آن دچار مشکل می‌شود. ناگهان سوتا خود را درون دنیای آن انیمه و خود را میان مبارزه شخصیت اصلی که «سلیسیا آپتیریا» (Selesia Uptiria) نام دارد و فردی ناشناس که درون انیمه از او با نام «پرنسس لباس‌نظامی» یاد می‌شود می‌بیند.

نقد و بررسی انیمه Re:Creators؛ کلیشه‌های موفق

وقتی اتاکوها به نجات دنیا می‌آیند

دقیقا زمانی که با خود می‌گویید که این هم یک انیمه دیگر درباره فردی است که درون دنیایی خیالی گیر کرده است؛ پرنسس از قدرتی استفاده می‌کند تا سوتا، سلسیا و خودش را به درون دنیای واقعی منتقل کند. سلسیا خیلی سریع متوجه می‌شود که او تنها کارکتری نیست که از یک دنیای خیالی درون این دنیا گیر افتاده است، زیرا خیلی سریع با «متئورا اوستریچ» (Meteora Osterreich) که شخصیتی از یک بازی نقش‌آفرینی به نام «Avalkan of Reminisce» ملاقات می‌کنند. این دو به همراهی سوتا شروع می‌کنند به بررسی این مسئله که چگونه به این دنیا احظار شده‌اند. خیلی زود آن‌ها متوجه می‌شوند که فقط تعدادی کارکتر خیالی از داستان‌های افراد مختلف هستند؛ اشخاصی که به آن‌ها خدا می‌گویند و در اصل خالق دنیای آن‌ها هستند. سلسیا و متئورا تصمیم می‌گیرند که خالق خود را ملاقات کنند.

نقد و بررسی انیمه Re:Creators؛ کلیشه‌های موفق

سلسیا کسی است که سوتا را وارد این قضیه می‌کند

بعد از این‌که خالق سلسیا را ملاقات می‌کنند به دنبال هدف بعدی خود می‌روند، پرنسس با لباس نظامی چه کسی است و چه هدفی در سر می‌پروراند؟ از اتفاقات و اسپویلرهای این قضیه که بگذریم در نهایت معلوم می‌شود که اهداف او نه تنها برای دنیای واقعی خطرناک است؛ بلکه برای دنیاهای خیالی نیز مشکل ایجاد می‌کند. با ظاهر شدن شخصیت‌های بیشتر در دنیای واقعی یک دودستگی بین شخصیت‌ها پیش می‌آید و در نهایت یک جنگ نهایی سرنوشت نه تنها دنیا را بلکه دنیاهای خیالی را نیز مشخص می‌کند.

نقد و بررسی انیمه Re:Creators؛ کلیشه‌های موفق

پرنسس مرموز داستان که تا آخرین لحظات نیز هویت واقعی او فاش نمی‌شود

خط داستانی Re:Creators سطح خوبی دارد ولی گاهی دنبال کردن آن کمی سخت می‌شود. اهداف پرنسس خیلی مبهم و گیج‌کننده توضیح داده می‌شوند اما در نهایت مخاطب را راضی می‌کنند، البته برای این کار باید قوانین علمی را نادیده بگیرید. شخصیت‌هایی که از دنیاهای خیالی می‌آیند بسیاری از قوانین فیزیک را می‌شکنند زیرا قدرت‌هایی دارند که به این دنیا تعلق ندارد. زمین همیشه باید راهی پیدا کند تا به نوعی این اختلالات رااز بین ببرد، پرنسس متوجه می‌شود که اگر تعداد زیادی شخصیت خیالی به این دنیا وارد کند در نهایت زمین نمی‌تواند راه امنی برای از بین بردن این بی‌نظمی‌ها پیدا کند و در نهایت از بین می‌رود. این حادثه باعث می‌شود که طی یک‌سری اتفاقات زنجیره‌ای خالقین دنیاهای خیالی نیز از بین بروند و آن‌ها نیز به مانند دنیای واقعی از صحنه روزگار محو شوند.

این‌که هدف پرنسس لباس نظامی از چنین کاری چیست باعث می‌شود بخش مهمی از داستان لو برود و ما پیدا کردن این قضیه را به خود شما محول می‌کنیم. پایان‌بندی انیمه البته با این‌که کاملا گنگ روایت می‌شود باعث دلسردی بیننده نیز می‌شود. قبول داریم که پرنسس خیلی قدرتمند است و تقریبا هیچ راهی برای شکست او نیست ولی چنین بخش پایانی آن چیزی نیست که مخاطب انتظار دارد.

نقد و بررسی انیمه Re:Creators؛ کلیشه‌های موفق

ماگانه یکی از بهترین شخصیت‌های منفی است

استدیو خالق انیمه از نظر گرافیکی و جلوه‌های بصری یک شاهکار خلق کرده است. صحنات سه‌بعدی در انیمه کم نیست ولی به قدری خوب در صحنه‌ها جا گرفته‌اند که هیچ ایرادی از آن‌ها نمی‌توان گرفت. جلوه‌های ویژه زیبا هستند و به خوبی هیجان مبارزات را به شما منتقل می‌کنند. کارکتردیزاین نیز در جایگاه خوبی قرار دارد و حتی شخصیت‌های فرعی نیز از نظر جزئیات طراحی چیزی کمتر از شخصیت اصلی ندارند. وارد کردن شخصیت‌های متفاوت از ژآنرهای مختلف شاید کمی سخت باشد ولی Re:Creators این‌کار را به شکلی عالی انجام داد. یک دختربچه جادویی که کنار یک قهرمان نیزه به‌دست که به دنبال عدالت است شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی اگر به خوبی انجام بگیرد همه چیز خوب پیش می‌رود.

کیفیت انیمیشن‌ها نیز بالا است. هیچ مشکلی در طول سریال نمی‌توانید به این بخش وارد کنید و همه چیز به خوبی انجام گرفته است. صحنات مبارزه سریع و خونین که به مانند فیلم‌های اکشن هالیوودی به نظر می‌رسند به خوبی با صحنات سه‌بعدی همراه شده‌اند. مطمئنا بزرگترین مشکل تیم سازنده طراحی شمشیرهای پرنسس بوده است که حتی آن را به شکلی بی‌نقص تصویر کشیده است. مطمئنا تمامی این مبارزات هیجان‌انگیز به خودی خود دلیل خوبی برای تماشای انیمه هستند.

نقد و بررسی انیمه Re:Creators؛ کلیشه‌های موفق

هر انیمه‌ای یک شخصیت شونن کلاسیک نیاز دارد

حالا تنها چیزی که برای تکمیل این گرافیک خارق‌العاده نیاز است یک موسیقی خوب است. آهنگساز انیمه که «هیرویوکی ساوانو» (Hiroyuki Sawano) نام دارد سابقه کار بر روی انیمه‌های خوب زیادی مانند «جنگیر آبی» و «حمله به غول» را دارد و حالا نیز بار دیگر استعدادش را در اختیار سازندگان انیمه قرار داده است. آهنگ‌های تیتراژ آغازین عالی هستند و در این بین آهنگ‌های دیگری نیز وجود دارند که توجه شما را به خود جلب کنند. زمانی هم که مبارزه‌ای در میان نیست تا آهنگ‌های تنش‌زا پخش شود، موسیقی پس‌زمینه احساسات شما را به بازی می‌گیرد و همیشه در یاد شما می‌ماند. حتی گوش دادن به این آهنگ‌ها به صورت جداگانه نیز لذت‌بخش است.

در نهایت باید بگویم که Re:Creators انیمه‌ای بود که از دیدن آن پشیمان نیستم. درست است که بخش پایانی آن به شدت به بدنه اصلی داستان ضربه زد و از لحظا داستانی خالی به نظر می‌رسید ولی در نهایت در حدی نبود که ارزش کلی انیمه را به شدت کاهش دهد. شاید اگر به جای 22 قسمت انیمه در قالب 24 یا 25 قسمت عرضه می‌شد سازندگان فرصت بیشتری برای پرداختن به داستان داشتند و پایان‌بندی بهتری را مشاهده می‌کردیم.

امتیاز نهایی: 7 از 10
' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
نقد و بررسی انیمه Re:Creators؛ کلیشه‌های موفق

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا