آخرین مدل سوناتا چه امکاناتی دارد؟


این خودرو از اداره ملی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا پنج ستاره ایمنی را دریافت کرده است.

بعد از مدل‎های متفاوتی که هیوندا برای سوناتا طراحی کرد،LF جدیدترین مدل این خودرو بود که سال 2015 به بازار آمد. کابین آن بزرگ‌تر و با تغییرات اعمال شده بر آن ارتفاع کف تا سقف اتاق هم بیشتر شده است. برای خرید هیوندای سوناتا صفر هیبریدی مدلی جز مدل برقی LF وجود ندارد. سری هیبریدی سال 2016 به بازار آمد تا نسل هفتم سوناتا به خودرویی بهینه تبدیل شود.

اشتباه رایجی که وجود دارد این است که تصور می‌شود خودرو هیبریدی فقط با برق کار می‌کند. این در حالی است که این خودرو زمانی که حرکت به قدرت زیادی نیاز ندارد، مثلا در زمین بدون شیب یا توقف، موتور بنزینی را خاموش می‌کند و بدون مصرف سوخت فعالیت خود را ادامه می‌دهد. با این سوناتا می‌توانید با یک باک بنزین 60 لیتری فاصله تهران تا کرمان (900 کیلومتر) را طی کنید. چراکه مصرف سوخت بنزین سوناتا هیبریدی در هر 100 کیلومتر بر ابر با 4.7 لیتر است. خودرو پایه سوناتا LF همین مسافت را با دو برابر مصرف بنزین طی می‌کند.

آخرین مدل سوناتا چه امکاناتی دارد؟

این خودرو از اداره ملی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا پنج ستاره ایمنی را دریافت کرده است. حجم موتور سوناتا غیرهیبریدی 2.3 لیتر و سوناتا هیبریدی 1.9 لیتر است اما از نظر شتاب نیز سوناتا هیبریدی حداکثر توان خود را به کار برده تا در این طراحی جدید شتاب خودرو کاهش نیابد و در 9.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد. این عدد در سوناتا غیرهیبریدی 9.9 ثانیه است. البته به دلیل هیبریدی بودن سر و صدای موتور در مدل برقی به طور چشم‌گیری کاهش یافته است و سواری آرام‌تری به سرنشینان می‌دهد.

شارژ کردن این خودرو نیاز به ایستگاه شارژ خارج از منبع ندارد بلکه هنگامی که راننده ترمز می‌کند یا در حال حرکت در سرازیری است باطری‌ها شارژ می‌شود. برخلاف مدل‌های بنزینی، این سوناتای جدید گارانتی طولانی‌تری هم دارد که به هفت سال یا 150 هزار کیلومتر می‌رسد.

از نظر امکانات رفاهی هر دو مدل هیبریدی و برقی LF مشابه یکدیگر هستند و هیچ یک بر دیگری برتری ندارند. یکی از مسائلی که به خرید هیوندا سوناتا هیبریدی برتری می‌دهد این است که این خودرو مجوز ورود به طرح برخوردار است.

برای خرید هیوندا سوناتا صفر هیبریدی سه گزینه مقابل شماست که 363، 377،389 میلیون تومان قیمت دارد که مربوط به سه مدل GL، GLS و GLS+ می‌شود.

تیپ یک سوناتا رینگ آلومینیومی 16 اینچی و تیپ سه 17 اینچی دارد و در تیپ سه روکش صندلی‌ها و غربیلک فرمان و دسته دنده چرمی شده است. آینه الکتروکرومیک، سانروف پانوراما، گرمکن صندلی و سردکن صندلی جلو و تنظیم برقی صندلی در هشت جهت، حافظه و تنظیم گودی کمر صندلی راننده و سرنشینان جلو هم دیگر امکاناتی است که در تیپ سه به آن اضافه شده است. همچنین با خرید هیوندا سوناتا صفر در تیپ سه سیستم خوش‌آمد گو با نزدیک شدن راننده به کار می‌افتد و چراغ آینه‌های جانبی روشن می‌شود. مانیتور سیستم صوتی تیپ سه نیز از مدل پنج اینچی به هشت اینچی ارتقا یافته است. در تیپ سه ترمز پارک دیگر پدالی نیست و الکترونیکی شده است. همچنین رادار شناسایی نقاط کور استاندارد ایمنی این خودرو را افزایش داده. با اضافه شدن امکانات جدید آفتابگیر در مدل تیپ سه می‌توان رانندگی راحت‌تری در در هوای گرم داشت. خرید هیوندا سوناتا صفر تیپ سه همچنین با یک مسیریاب نقشه ایران (نویگیشن) همراه است که به صورت لمسی روی صفحه نمایش داده می‌شود و با زبان فارسی راننده را راهنمایی می‌کند. همه این امکانات باعث شده که علاوه بر احساس خوب سواری بر یک خودرو لوکس، احساس راحتی در خودرو نیز برایتان تجربه شیرین‌تری در سفر بیافریند.

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو