اشتغال زنان لردگانی در بخش دولتی باید پررنگ‌تر شود


اشتغال زنان لردگانی در بخش دولتی باید پررنگ‌تر شود

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود نیمی از روستاهای استان در شهرستان لردگان قرار دارد اما میزان اشتغال زنان ساکن این روستاها در بخش دولتی پایین است و باید این میزان افزایش یابد.

به گزارش ایسنا،«محمد خالدی» در نشست شورای اداری چهار محال و بختیاری، اظهار کرد: زمانی به بانوان بر اساس شرایط فرهنگی اجازه تحصیل داده نمی‌شد اما زنان بختیاری در امور سیاسی نقش‌آفرین بودند.

خالدی گفت: امروز برابری جنسیتی در امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کشور ما مورد توجه قرار دارد و تلاش می‌شود از زنان در عرصه‌های مختلف استفاده شود و جای امیدواری است در استان ما نیز این چنین باشد.

وی با اشاره به کمبود مدرسه در برخی نقاط لردگان نظیر شوارز، تصریح کرد: امروز رشد نمودار تحصیل‌کردگی زنان در استان چهارمحال و بختیاری بر کسی پوشیده نیست و نهضت سوادآموزی بیشترین نقش را در این زمینه داشته است.

نماینده مردم شهرستان لردگان افزود: فاصله بین وضع موجود در حوزه زنان استان چهارمحال و بختیاری و استان‌های تراز بالا باید برطرف شود.

خالدی با اشاره به این‌که نهادهای حمایتی باید یکپارچه عمل کنند، گفت: در نظر گرفتن بیمه و حقوق بیکاری بهترین راه برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه است.

در ادامه این نشست، «علی کاظمی»، نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ، در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امکانات فرهنگی و ورزشی برای بانوان در استان ما محدود است و دولت باید توجه ویژه‌ای در این دو حوزه به چهارمحال و بختیاری داشته باشد.

وی با اشاره به نقش موثر گردشگری در توسعه استان، تصریح کرد: در صورتی که آموزش‌های مناسب به جویندگان شغل داده شود، می‌توان اشتغال‌زایی مناسبی در زمینه گردشگری رقم زد.

کاظمی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری استانی غنی و در عین حال محروم است که بسیاری از خانواده‌هایش شرایط مالی خوبی ندارند و مسئولان باید در جهت برطرف کردئن محرومیت یاور مردم این استان باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟