سوگواری احلی من العسل در اردبیل برگزارشد/ تجمع 4000 نفری دانش آموزان عاشورایی


سوگواری  احلی من العسل در اردبیل برگزارشد/ تجمع 4000 نفری دانش آموزان عاشورایی

در ششمین روز از محرم و به یاد نوجوان کربلا تجمع چهار هزار نوجوان 13 ساله اردبیلی با عنوان همایش «احلی من العسل» برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سبلان‌ما، همزمان با سراسر کشور در ششمین روز از محرم الحرام همایش "احلی من العسل" به یاد نوجوان کربلا با حضور بیش از چهار هزار دانش آموز 13 ساله اردبییلی صبح امروز در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس استان اردبیل برگزار شد.

در این سوگواره که به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی در بین نسل امروز برگزار شد، دانش آموزان 13 ساله به یاد قاسم بن الحسن نوجوان ۱۳ ساله حادثه کربلا عزاداری کردند و ندای یا قاسم بن الحسن بارها و بارها در این حسینیه طنین انداز شد.

سوگواری "احلی من العسل"در اردبیل برگزارشد/ تجمع 4000 نفری دانش آموزان عاشورایی

نوجوان 13 ساله نهضت عاشورا الگوی بزرگ برای 13 ساله‎های امروز

حجت الاسلام والمسلمین نجات فیاضی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: سوگواری احلی من العسل برگرفته از نهضت عاشورایی است؛ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در واقعه عاشورا شجاعت و ایثارگری خود را در میدان رزم به رخ لشکریان یزید زمان کشاند.

وی با اشاره به اینکه حضرت قاسم در شب عاشورا در پاسخ سوال عموی بزرگوارش حضرت سید الشهدا (ع) که فرمودند مرگ در نزد تو چگونه است، گفت: مرگ در نزد من شیرن تر از عسل است چرا که این مرگ در راه اسلام و قرآن است.

فیاضی ادامه داد: نهضت حسینی و نهضت عاشورا برای همه جوانان و نوجوانان یک الگوی بزرگ است و حضرن قاسم بن الحسن نوجوان 13 ساله نهضت عاشورا نیز الگوی بزرگ برای نوجوانان 13 ساله امروز است.

سوگواری "احلی من العسل"در اردبیل برگزارشد/ تجمع 4000 نفری دانش آموزان عاشورایی

حضور 4000 نوجوان 13 ساله اردبیلی در همایش احلی من العسل

مصطفی کافی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل نیز در این همایش ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت : همایش سوگواری احلی من العسل همه ساله با حضور پرشور دانش آموزان 13 ساله با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، سپاه استان اردبیل، سازمان بسیج دانش آموزی ، صداو سیما، هیئت رزمندان اسلام و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در تمامی مساجد ، مصلی ها و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

وی از شرکت بیش از 4 هزار دانش اموز در این همایش خبر دادو گفت: سوگواری احلی من العسل نشانگر جلوه هایی از نقش شجاعانه حضرت قاسم (ع) در واقعه کربلا و عاشورا بود؛ نسل نوجوان امروز ما با تاسی و الگو پذیری از این مکتب عاشورایی باید ادامه دهنده نهضت عاشورایی و حضرت قاسم باشد.

سوگواری "احلی من العسل"در اردبیل برگزارشد/ تجمع 4000 نفری دانش آموزان عاشورایی

به گزارش سبلان ما، ندای یا قاسم الحسن امروز همزمان با سراسر کشور در اردبیل طنین انداز شد؛ مداحی و سینه زنی و سخنرانی این همایش از شبکه های سراسری و استانی به صورت زنده و مستقیم پخش شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403