نوجوانان و جوانان آستارا به یاد قاسم (ع) عزاداری کردند


نوجوانان و جوانان آستارا به یاد قاسم (ع) عزاداری کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا عصر یکشنبه در حاشیه این آئین به خبرنگار ایرنا گفت: قاسم (ع) شایسته ترین الگو برای نوجوانان است و از پیام های آن بزرگوار، ملاک نبودن سن در دفاع از حریم ولایت است.جمشید مهدوی افزود:...

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا عصر یکشنبه در حاشیه این آئین به خبرنگار ایرنا گفت: قاسم (ع) شایسته ترین الگو برای نوجوانان است و از پیام های آن بزرگوار، ملاک نبودن سن در دفاع از حریم ولایت است.
جمشید مهدوی افزود: نوجوانان ایران اسلامی در سنگر علم و دانش باید همواره تابع امام زمان (عج) باشند و برای اینکه از مسیر ولایت خارج نشویم، باید رفتار و اخلاق خود را بر اساس آموزه های دینی و قرآنی تنظیم کنیم.
وی بیان کرد: مهم ترین وظیفه دانش آموزان فراگیری دانش است و نوجوان مهدوی باید با تهذیب و تزکیه نفس، در جبهه علم به درجات عالی دست یابد.
وی ادامه داد: عطر و بوی کربلا با نصب پارچه هایی مزین به اشعار مرثیه و با عزاداری های شبانه زائران در امام زادگان حاکم شده و در روزهای آینده موکب های امام زادگان و پایانه مرزی برای پذیرایی و خدمات رسانی به زائران خارجی اربعین حسینی آماده خواهد شد.
مهدوی اضافه کرد: آماده کردن شرایط اسکان زائران خارجی هنگام ورود به کشورمان از مرز آستارا مهم است و حسینیه و زائرسرای حرم امام زادگان، با ظرفیت اسکان یک هزار و 200 نفر در شب، آماده شده است.
حجت الاسلام رضا رستم نژاد امام جماعت حرم امام زادگان آستارا نیز گفت: دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی توسط نوجوانان ضروری است و شهید حسین فهمیده، نمونه بارز نوجوان ایرانی بود که با الگوگیری از قاسم (ع) جانش را در راه اسلام، انقلاب و ولایت فدا کرد.
وی بیان کرد: قاسم (ع) تا آخرین قطره خون و نفس خود در برابر ظلم ایستاد و جان خود را فدای ولایت و اسلام کرد و اگر نوجوانان و جوانان ما در دفاع از اسلام و ولایت آماده جانفشانی باشند، دشمنان به هدف های پلید خود نخواهند رسید.
عبارت احلی من العسل منسوب به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) است که در شب عاشورا در پاسخ به عمویش امام حسین (ع) که از او پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین تر از عسل است.
امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مرقد مطهر آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 هزار دانش آموز در مدارس آن تحصیل می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان