ضوابط ثبت‌نام در رشته‌های آزمون دکتری پزشکی اعلام شد/ ثبت‌نام از امروز


ضوابط ثبت‌نام در رشته‌های آزمون دکتری پزشکی اعلام شد/ ثبت‌نام از امروز

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضوابط ثبت‌نام در رشته‌ها آزمون دوره دکتری گروه پزشکی را اعلام کرد.

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا‌، درباره ثبت‌نام دوره دکتری گروه پزشکی اعلام کرد: پذیرفته‌شدگان باید با همراه داشتن مدارک مورد نیاز از 26 تا 27 شهریور به اداره آموزش دانشگاه محل قبولی یا سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در آزمون دوره دکتری یک هزار و 435 نفر پذیرفته شدند که یک هزار و 380 نفر در دوره دکتری آموزش‌محور و 55 نفر در دوره دکتری پژوهش‌محور پذیرش شدند. عدم مراجعه و ثبت‌نام هر یک از پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌های مقرر به منزله انصراف است و هیچ‌گونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد بود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان ترم آخر نیز باید مدارکی که نشان‌دهنده فراغت از تحصیل تا تاریخ 31 شهریور ارائه دهند.

بر اساس اعلام اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی، از تمامی پذیرفته‌شدگان آزمون دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی که سند تعهد محضری به محل اشتغال خود ندادند یا بورسیه وزارت متبوع و سازمان‌های دیگر نیستند (به غیر از دانشگاه‌های شهریه‌پرداز و آزاد اسلامی) تعهد محضری دریافت می‌شود.

مستخدمان رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مؤسسات تابعه و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، تعهدات خاص استخدامی به واحدهای مربوطه خواهند سپرد.

مستخدمان رسمی سایر وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت، چنانچه هزینه‌های تحصیلی توسط دستگاه مربوطه تقبل و به دانشگاه پذیرنده دانشجو پرداخت شود، از سپردن تعهد عام معاف خواهند بود.

براساس آئین‌نامه‌ها و به‌منظور جلوگیری از تقلب و تخلف در آزمون‌های ورودی، در صورت اثبات عدم صحت مدارک ارسالی توسط داوطلب و یا هرگونه تقلب در همه مراحل آزمون، در هر زمان از تحصیل، از ادامه تحصیل داوطلب ممانعت به عمل می‌آید و طبق مقررات عمل خواهد شد.

در رشته‌هایی که دانشجو به‌صورت مشترک بین دو دانشگاه پذیرش می‌شود، فرد پذیرفته‌شده دانشجوی دانشگاه مبدأ (اول) خواهد بود.

همچنین کارنامه برای مردودین حاوی نمره خام درس به درصد، نمره تراز درس به درصد، نمره کتبی، نمره آخرین فرد دعوت‌شده به مصاحبه، رتبه در سهمیه و رتبه در کل و برای پذیرفته‌شدگان مرحله اول علاوه بر موارد فوق، نمره مصاحبه، نمره نهایی و همچنین رتبه داوطلب و رتبه آخرین فرد پذیرفته‌شده در سهمیه آزاد در هر انتخاب خواهد بود.

انتهای پیام/4040

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق